וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב מעריכים: התגובה של ישראל לאיראן תהיה מוגבלת

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 8:14

גורמים אמריקניים אמרו לרשת NBC כי הם מעריכים שהפעולה תכלול תקיפות נגד כוחות איראניים ואנשי מיליציות מחוץ לאיראן. עם זאת, הם הדגישו כי ההערכה מתבססת על שיחות שהתקיימו לפני המתקפה, וכי הם לא עודכנו על החלטתה הסופית של ישראל

תיעוד: מתקפת הטילים של איראן על ישראל/רשתות חברתיות

ארצות הברית מעריכה שהתגובה של ישראל למתקפת הטילים והכטב"מים של איראן תהיה מוגבלת בהיקפה, ותכלול תקיפות נגד כוחות איראניים וכוחות מיליציות מחוץ למדינה - כך אמרו ארבעה גורמים אמריקניים לרשת NBC.

לדברי הגורמים, ההערכה בוושינגטון מתבססת על שיחות בין בכירים אמריקנים וישראלים שהתקיימו לפני המתקפה חסרת התקדים של טהראן, שכללה שיגור של יותר מ-300 כטב"מים וטילים לעבר ישראל בלילה שבין שבת לראשון. רוב מוחץ של השיגורים יורט, חלקם על ידי כוחות אמריקניים וכוחות זרים אחרים.

הגורמים אמרו כי בעוד שישראל נערכה למתקפה אפשרית של איראן בשבוע שעבר - כתגובה לחיסול של מפקד כוח קודס בלבנון ובסוריה, מוחמד ראזה זאהדי, בתקיפת הקונסוליה האיראנית בדמשק בתחילת החודש - בכירים ישראלים תדרכו את וושינגטון על פעולות התגובה האפשריות.

בניין ברחוב בטהראן ועליו ציורים של רוחאללה חומייני והמנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי, 15 באפריל 2024. רויטרס
בניין ברחוב בטהראן ועליו ציורים של רוחאללה חומייני והמנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי, 15 באפריל 2024/רויטרס

הם הדגישו כי הם לא תודרכו על החלטתה הסופית של ישראל כיצד להגיב וציינו כי ייתכן שפעולות התגובה השתנו מאז המתקפה. הם הוסיפו כי לא ברור מתי תתרחש התגובה, אך לדבריהם היא עשויה לקרות בכל רגע.

אתמול דווח בארצות הברית כי ייתכן שתקיפת התגמול הישראלית תקרה עוד הלילה, אך זה לא קרה בסופו של דבר.

"אנו מבצעים הערכות מצב ונשארים במוכנות הגבוהה ביותר", אמר אתמול הרמטכ"ל הרצי הלוי בתדרוך לכתבים זרים בבסיס נבטים, שספג פגיעות ישירות של טילים איראניים. "איראן תידרש להתמודד עם ההשלכות של מעשיה. נבחר בתגובתנו בהתאם". לדבריו, "צה"ל מוכן להתמודד עם כל איום מצד איראן ושלוחות הטרור שלה. משימתנו - להגן על מדינת ישראל".

עוד בוואלה!

בעזה שיבחו את המתקפה של איראן: "מי שמעז לתקוף את ישראל הוא גיבור"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש ממשלת עיראק מוחמד שיעה א-סודאני בבית הלבן, 15 באפריל 2024. רויטרס
הבהיר לנתניהו כי ארה"ב לא תהיה חלק מהתגובה לאיראן. ביידן וראש ממשלת עיראק בבית הלבן, אתמול/רויטרס

הנשיא ג'ו ביידן ומנהיגים נוספים הפצירו בישראל לנהוג באיפוק, בעודם מגנים בחריפות את איראן ומבטיחים צעדים דיפלומטיים חדשים נגדה. גורמים אמריקניים אמרו כי ביידן הבהיר בשיחת הטלפון שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אחרי המתקפה של איראן כי וושינגטון לא תהיה מעורבת בפעולה התקפית נגד איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully