וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעזה שיבחו את המתקפה של איראן: "מי שמעז לתקוף את ישראל הוא גיבור"

14.4.2024 / 17:01

בעוד שמדינות ערב השכנות אכזבו את הפלסטינים ברצועה לאורך המלחמה, רבים ראו במתקפת הטילים והכטב"מים של טהראן כפעולה הירואית: "חצי שנה שוחטים אותנו ואף אחד לא העז לעשות כלום". אחרים, מנגד, ראו בכך רק ניסיון של איראן להציל את כבודה וחשדו שהמתקפה תואמה עם ארה"ב

תיעוד: מתקפת הטילים של איראן על ישראל/רשתות חברתיות

פלסטינים רבים ברצועת עזה שיבחו היום (ראשון) את המתקפה של איראן על ישראל, שאותה ראו כנקמה נדירה על המלחמה המתנהלת בשטחם. עם זאת, חלקם חושדים כי טהראן תכננה את המתקפה כיותר הצגה מאשר ניסיון להסב נזק אמיתי.

"בפעם הראשונה ראינו כמה טילים שלא נחתו באזורים שלנו. הטילים האלו היו בדרך לפלסטין הכבושה", אמר אבו עבדאללה, בן 32, שהשתמש בשם בדוי. "אנו מקווים שאם איראן או כל מדינה אחרת ייכנסו למלחמה, הפתרון לעזה עשוי להיות קרוב מתמיד. ייתכן שהאמריקנים יצטרכו לפתור את עזה כדי לשים קץ לשורשי הבעיה".

רבים בעזה חשים שמדינות האזור נטשו אותם מאז תחילת המלחמה, שפרצה בעקבות מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, שבה נרצחו כ-1,200 איש ונלקחו בשבי 253 נוספים, שמחציתם עוד שם. מאז, הרשויות בעזה דיווחו על יותר מ-33 אלף הרוגים, מבלי לפרט מי מהם חמושים.

אל מול האכזבה מהמדינות השכנות, הפלסטינים בעזה קיבלו לאורך המלחמה את תמיכת איראן ושלוחיה באזור, בראשם חיזבאללה בלבנון, שהם חלק מ"ציר ההתנגדות" שבו חברים גם חמאס והג'יהאד האסלאמי.

חגיגות בטהראן בעקבות המתקפה של איראן על ישראל, 14 באפריל 2024. רויטרס
חגיגות בטהראן במהלך הלילה בעקבות המתקפה על ישראל/רויטרס

במהלך הלילה, תועדו תושבים רבים ברצועה, כולל באוהלי עקורים, מריעים וקוראים "אללה אכבר" למראה השמיים המוארים מהטילים האיראניים והמיירטים הישראליים.

"מי שמחליט לתקוף את ישראל, מעז לתקוף את ישראל בתקופה שבה כל העולם פועל בשירותה, הוא גיבור בעיני הפלסטינים בלי קשר לשאלה אם אנחנו שותפים לאידיאולוגיה שלהם (של איראן) או לא", אמר מג'ד אבו חמזה. בן 52, אב לשבעה, מהעיר עזה.

לדבריו, "שחטו אותנו יותר מחצי שנה ואף אחד לא העז לעשות כלום. כעת איראן, לאחר שנפגעה הקונסוליה שלה, מכה בחזרה בישראל וזה מכניס שמחה ללבנו".

איראן אמרה כי המתקפה שלה, שכללה מאות טילים וכטב"מים, היא נקמה על תקיפת הקונסוליה שלה בסוריה ב-1 באפריל, שבה נהרגו בכירים במשמרות המהפכה.

חמאס אמר כי זו "זכות טבעית ותגובה ראויה" לתקיפת הקונסוליה האיראנית בדמשק, שעליה ישראל לא קיבלה אחריות רשמית.

ועדת ההתנגדות העממית, שנלחמת לצד חמאס בעזה, אמרה שהמעורבות האיראנית עשויה לחזק את הסוגייה הפלסטינית, ואמרה כי עבור ישראל היא "המסמר האחרון בארון הקבורה שלה".

עוד בוואלה!

איראן אחרי המתקפה: תומכי המשטר חגגו, תורים נרשמו בתחנות הדלק

לכתבה המלאה
פלסטינים שנעקרו מביתהם בדרום עזה, מנסים לחזור לבתיהם בצפון עזה.. רמאדאן עבד, רויטרס
חשים שהעולם הערבי נטש אותם. תושבים עזתים מנסים לשוב צפונה, היום/רויטרס, רמאדאן עבד

הג'יהאד האיסלאמי, שבדומה לחמאס מקבל תמיכה כספית וצבאית מאיראן, הגן על המתקפה האיראנית וגינה מדינות שלדבריו פעלו כ"מגן" של ישראל. ארצות הברית, בריטניה ואף ירדן השתתפו הלילה ביירוטי השיגורים האיראניים, שלפי צה"ל 99% נכשלו מפגיעה ביעדיהם.

מנגד, חלק מהפלסטינים ראו בהתקפה בסך הכול ניסיון של איראן לשמור על כבודה.

"המסך ירד על הצגת התיאטרון שנודעה לשמור על הכבוד. העם הפלסטיני הוא היחיד שמשלם את המחיר בבשרו ובדמו", כתב בפייסבוק מוניר אל-גאהוב, תושב הגדה.

משתמשים אחרים ברשתות החברתיות הביעו את אמונתם כי המתקפה סוכמה עם האמריקנים מראש על מנת שלא לגרום נזק, והצביעו על השעות הרבות שבהן הכטב"מים האיראניים היו בדרכם לישראל, כך שלטענתם היה לישראל מספיק זמן להפיל אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully