וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים בהצהרה: "נתניהו - בגללך נשים נאנסות וחטופים נרצחים"

עודכן לאחרונה: 13.4.2024 / 19:36

בהצהרה שנשאו משפחות החטופים מול הקריה, התייחסו לעדויות מצוות המו"מ לפיהן נתניהו מטרפד עסקה בכוונה. "האווירה היא ששם למעלה לא רוצים להגיע לעסקה. בלי נתניהו - הסבירות לעסקה הייתה גבוהה יותר, יכלנו להשיג עסקה כבר לפני חודשיים"

עצרת משפחות החטופים בכיכר החטופים בתל אביב

LIVE

משפחות החטופים התאספו הערב (שבת) מול שער בגין של הקריה, ויצאו בהצרת חירום בהתייחס לתחקיר 'עובדה' ששודר בערב יום חמישי. בתחקיר שודרו עדויות מתוך צוות המו"מ שאמרו במפורש כי נתניהו מטרפד את העסקה. "זה היום ה-190 שבני משפחתנו שבויים בגיהנום של עזה. בעובדה שודרו גורמים שאמרו שנתניהו מטרפד את העסקה, בדיוק כמו שאנחנו צועקים", אמרה יפעת קלדרון, בת דודו של עופר קלדרון. "האווירה כל הזמן ששם למעלה לא רוצים, רוח קרירה מגיעה לשכת רה"מ. בלי נתניהו הסבירות לעסקה הייתה גבוהה יותר. מדצמבר ברור לכולם שלא מנהלים מו"מ, כל עסקה שתושג בקרוב, אולי בעוד כמה חודשים, היא עסקה שיכולנו להשיג כבר לפני שבועיים".

עינב צנגאוקר, אמו של מתן צנגאוקר הוסיפה, "הדברים האלו מוכיחים את מה שאנחנו זועקים, נתניהו פועל משיקולים פוליטיים אישיים ומהווה מכשול לעסקה. המשא ומתן שוב תקוע, והחטופים כבר חצי שנה מופקרים להתעללות ומוות. נתניהו, העדויות לא הותירו מקום לספק - אתה אחראי להפקרת החטופים בעזה. בגללך נשים ישראליות נאנסות עכשיו בעזה, בגללך גברים ישראלים עוברים עינויים עכשיו בעזה, בגללך נרצחים חטופים בשבי! כן, בגללך!".

הצהרת משפחות החטופים מול הקריה בתל אביב 13 באפריל 2024. אורי סלע
"גורמים אמרו שנתניהו מטרפד את העסקה, בדיוק כמו שאנחנו צועקים". הצהרת משפחות החטופים/אורי סלע

אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר, קראה לגלנט, גנץ, אייזנקוט ומי שהגדירה כ-"בעלי המצפון בליכוד", לפעול להלפת נתניהו. "אם לא תפעלו - דם החטופים המתים בשבי יהיה גם על ידיכם!", אמרה. "חשוב לנו להדגיש: אחרי חצי שנה - לחטופים שנותרו בחיים, לא נותר זמן. אם הדרך היחידה כרגע להחזיר את כל החטופים היא באמצעות סיום המלחמה, אז יש לסיים את המלחמה. כדי להשיג את מטרת העל - השבת החטופים, ישראל יכולה להכריז על הפסקת המלחמה".

יהודה כהן, אביו של נמרוד כהן קרא להמשך ההפגנות להשבת החטופים. "אנחנו קוראים לציבור להמשך לצאת עוד ועוד לרחובות, הלחץ עוזר, אבל חייבים להמשיך ולא להרפות עד שתהיה עסקה!", קבע. "בעוד רגע פסח, חג החירות, ואנחנו מודיעים כאן לנתניהו: אם לא תשחרר את יקירינו לחירות, גם לך לא תהיה חירות לחגוג את החג בשקט!".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נוער בארי שר לזכרה של נויה שרעבי. יושבים מקדימה, בין השאר: החטופים המשוחררים נעם אור ועמית שני. אורי סלע
"במשך 50 ימים לא ישנו בלילות, התעללו בנו וגרמו לנו לתחושה שלא רוצים אותנו בישראל. מה שהחזיק איתנו זה לדעת שאנחנו לא לבד. עכשיו כרמל לבד", כינוס נוער בארי לפני עצרת החטופים/אורי סלע

נוער קיבוץ בארי התכנס בכיכר החטופים לפני העצרת כדי לספר על תשעת חבריהם שנרצחו ב-7 באוקטובר, לשיר שירים לזכרם ולקרוא להשבתם של חטופים קיבוץ בארי והחטופים כולם. בהתכנסות, החטופה המשוחררת עלמה אור סיפרה על החיים בשבי חמאס. "ב-6 באוקטובר עדיין היו לי חיים רגילים. נחטפתי מהבית שלי, שהיה אמור להיות המקום הבטוח שלי, הוכנסתי עם אח שלי לרכב עם כרמל גת שעדיין בעזה", סיפרה. "במשך 50 ימים לא ישנו בלילות, התעללו בנו וגרמו לנו לתחושה שלא רוצים אותנו בישראל. מה שהחזיק איתנו זה לדעת שאנחנו לא לבד. עכשיו כרמל לבד. כשחזרתי גיליתי שאבא שלי נחטף, 190 ימים שלא ראיתי את ההורים שלי, הדבר היחיד שיעזור לי לחזור לשגרה יהיה שאבא שלי יחזור. תחזירו את כל החטופים הביתה עכשיו".

"בתור מישהי שהייתה בשבי 50 ימים אני יכולה להגיד שזה פשוט גיהנום", הוסיפה החטופה המשוחררת הילה רותם . "לא היה כמעט אוכל ומים והיינו בחושך מפחיד עם כל הבומים מסביב. ישבתי בחדר בידיעה שכל זמן יכולים לבוא ולהרוג אותי. לא ידעתי אם יוציאו אותי משם. לא ידעתי מה עם הקיבוץ. הייתי מנותקת מהעולם. החטופים סובלים שם כבר 190 ימים, הם כל רגע בסכנה. חייבים להחזיר אותם עכשיו לפני שלא יהיה את מי להציל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully