וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ על עסקת חטופים: ההצעה הועברה לחמאס, כעת מחכים לסינוואר

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 14:36

לוואלה! נודע כי ההצעה שהונחה על השולחן היא מקיפה ומשמעותית, והיא כוללת הרבה גמישות מהצד הישראלי. על אף הספקות, למתווכים יש תקווה גדולה - וההערכה היא כי אם יהיו הסכמות לא יידרש הרבה זמן כדי שהעסקה תבשיל. גלנט: "אנחנו נמצאים בנקודה מתאימה"

בווידאו: עשרות מחבלים נעצרו על ידי לוחמי יחידת אגוז: תיעוד מפעילות הכוחות בשכונת אל אמל שבחאן יונס 02.04.24/דוצ

שיחות המו"מ על עסקת חטופים בקהיר מוגדרות בישראל כ"פרודוקטיביות" והן התנהלו באווירה טובה - כך נודע לוואלה!. ההצעה שהונחה על השולחן היא מקיפה ומשמעותית, והיא כוללת הרבה גמישות מצד ישראל. ההצעה הועברה לחמאס עזה ולהחלטתו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר, שהאינטרס שלו הוא לעכב את העסקה ככל הניתן.

גם לישראל וגם לארה"ב ברור כי למעשה עושים "עסקה עם השטן", ולכן רמת הציפיות בהתאם. עם זאת, למתווכים יש תקווה גדולה. בישראל כאמור גילו גמישות רבה מאוד לטובת התקדמות העסקה, וההערכה היא כי אם יהיה רצון מצד סינוואר לא יידרש הרבה זמן כדי שהעסקה תבשיל.

יחיא סינוואר. Abed Rahim Khatib, ShutterStock
ההצעה הועברה לחמאס עזה ולהחלטתו של יחיא סינוואר/ShutterStock, Abed Rahim Khatib

שר הביטחון יואב גלנט אמר היום בביקור בבקו"ם: "יש לנו מחויבות עליונה להחזיר את החטופים שלנו הביתה. התנאים המבצעיים שצה"ל יצר באמצעות לחץ צבאי בלתי פוסק על החמאס מאפשרים לנו גמישות, חופש פעולה וגם קבלת החלטות קשות כדי להחזיר את החטופים. לדעתי אנחנו נמצאים בנקודה מתאימה, אך יש צד נוסף שצריך להסכים לכך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שר הביטחון גלנט בפיקוד הדרום, 7 באפריל 2024. תקשורת שר הביטחון, אתר רשמי
"הלחץ הצבאי מאפשר חופש פעולה - וגם קבלת החלטות קשות". גלנט/אתר רשמי, תקשורת שר הביטחון

במהלך הלילה דיווחה תחנת הטלוויזיה המצרית אל קהירה שחלה התקדמות במשא ומתן עם חמאס על הפסקת האש. התחנה ציטטה מקור מצרי בכיר שאמר שהמשלחות של חמאס וקטאר עזבו את קהיר, ועתידות לשוב בעוד יומיים לשם סיכום סופי. אלא שגורם פלסטיני אמר הבוקר לאל-מיאדין כי אין התקדמות בשיחות בקהיר, והכחיש את הדיווחים בנושא.

אמש החליט קבינט המלחמה להרחיב את המנדט של צוות המו"מ הישראלי לשיחות על עסקת החטופים - כך לפי שני בכירים ישראלים שמעורים בנושא. בכיר ישראלי ציין כי ההנחיה של הקבינט לצוות המשא ומתן היא לחדד עד הסוף את הצעת המתווכות ולנסות לחזור עם נוסחה שלדעת הצוות תביא בסבירות גבוהה לעסקה. "המנדט שלהם הוא לחזור ולהגיד מה כן יעבור", אמר הבכיר הישראלי.

צה"ל השמיד את המשגרים של חמאס בחאן יונס. דובר צה"ל
פעילות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

ביום חמישי האחרון, קיים נתניהו שיחה עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן - שמקור שמעורה בפרטים הגדיר אותה "טעונה ומאתגרת". במהלך שיחת הטלפון, ביידן הודיע לנתניהו שמדיניות ארה"ב כלפי המלחמה בעזה תיקבע בהתאם לדרך שבה ישראל תיישם את הצעדים שדרש.

ביידן אמר לנתניהו כי הפסקת אש מידית נחוצה כדי לייצב ולשפר את המצב ההומניטארי ולהגן על אזרחים והדגיש בפני נתניהו שעליו לתת מנדט רחב יותר לצוות המו"מ הישראלי כדי להשיג עסקה לשחרור החטופים ללא השתהות כדי להחזיר את החטופים הביתה. זוהי הפעם הראשונה שביידן קרא להפסקת אש מתחילת המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully