וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגעים לפני יציאת המשלחת לדוחא, גורם בכיר מוסר: "המו"מ הוא מול סינוואר שבמנהרות"

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 12:02

אותו גורם המעורה בפרטים מסר כי המשלחת קיבלה סמכות מספקת: "לא קיבלו כל מה שרצו, אך כן קיבלו תנאים למו"מ אפקטיבי". הבכיר גם ביקש להנמיך ציפיות לגבי פריצת דרך בימים הקרובים. "כל שינוי של פסיק צריך להגיע למנהרות חמאס וחזרה. בשורה תגיע עוד ייקח שבועיים לפחות"

בווידאו: משפחות החטופים חוסמים את דרך בגין דרום בסמוך לשער הקרייה/צילום: ארז הראל

"ישראל כבר לא מנהלת משא ומתן דרך מול מתווכחי חמאס, אלא מול סינוואר בעצמו", כך מסר הבוקר (ראשון), גורם מדיני בכיר לוואלה. ראש המשלחת, שתצא לדוחא בשעות הקרובות, הוא ראש המוסד דדי ברנע, אליו ייצטרפו ראש השב"כ רונן בר, וראש אגף המבצעים לשעבר, האלוף במיל' ניצן אלון. אותו גורם מדיני מספר כי המנדט שניתן למשלחת הוא ברור, אחרי שאתמול ניתן לה רק מנדט כללי. "צוות המשא ומתן לא קיבל את כל מה שביקש", סיפר. "אך כן קיבל גבולות גזרה, ותנאים המאפשרים ניהול אפקטיבי של המו"מ".

הגורם המדיני חשף כי המסגרת הקיימת לעסקת חטופים היא שחרור 40 חטופים תמורת 42 ימי הפוגה. "ההצעה של חמאס קשה, הוא מתעקש על רכיבים קשים שאינם מקובלים על ישראל ולכן נדרש מו"מ נחוש", הסביר. "כל שינוי של פסיק ונקודה צריך להגיע אל מנהרות חמאס ובחזרה ולכן לוקח עד 36 שעות. אם המו"מ יישא פרי, זה ייקח שבועיים לפחות".

מחאת משפחות החטופים יחד עם מחאת הנשים חוסמות את נתיבי איילון דרום, 14 במרץ 2024. דנור אהרון Danor Aharon, אתר רשמי
"חמאס מתעקש על רכיבים קשים שאינם מקובלים על ישראל ולכן נדרש מו"מ נחוש". מחאת משפחות החטופים/אתר רשמי, דנור אהרון Danor Aharon

לפני שלושה ימים, חמאס העביר מזה זמן רב, תשובה רשמית וישירה למתווכות, שהעבירו את זו לשיראל. קבינט המלחמה הורה יציאת משלחת ישראלית לדוחא. "דרישות חמאס עדין מופרכות", נמסר אז מלשכת ראש הממשל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully