וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר לשעבר במוסד: "מצבנו הולך ומתדרדר, המלחמה נגמרה והניצחון לא בהישג יד"

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 8:43

בעוד אופטימיות זהירה נרשמת בישראל בהקשר לעסקת חטופים מסתמנת, ראש חטיבת שבויים ונעדרים לשעבר סיפר בראיון לרדיו 103FM שהוא מודאג. "לחמאס אין אינטרס לעסקה, המו"מ מבחינתו זה צורך תקשורתי. לא אמרו לנו מה המחיר בעסקת שליט, גילינו אותו ב-7 באוקטובר"

בווידאו: הצהרת משפחות החטופים בת"א: "זה לא הזמן לפגרות"/צילום: שלומי גבאי

חמאס אין אינטרס לעשות עסקה כרגע", קבע הבוקר (שלישי) רמי איגרא, לשעבר ראש חטיבת שבויים ונעדרים במוסד בתוכנית שבע-תשע של אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM. בימים האחרונים, גוברים הדיווחים על פריצת דרך במשא ומתן לעסקת חטופים. צוות המשא ומתן אף שב לאחרונה לקהיר על מנת לסכם תנאי העסקה הסופיים. איגרא מבקש לצנן את ההתלהבות.

"אמרתי את זה כבר בעבר", המשיך. "גורמים יודעי דבר המקורבים למו"מ אומרים כי 'הקדימה, אחורה', שחמאס עושה נועד יותר לשם יחסי ציבור מאשר כדי להגיע לעסקה כל שהיא. חמאס דורש כמה דברים כבר מההתחלה והוא לא שינה את עמדתו אפילו לא פעם אחת - נסיגת צה"ל מהרצועה, אי פגיעה בבכירים, הפסקת המלחמה, שיקום הרצועה".

הפגנת משפחות חטופים בדרישה לקיום עסקה,  דרך בגין תל אביב, 26 במרץ 2023. גיא נמש, אתר רשמי
"חמאס לא נסוג מדרישותיו אפילו פעם אחת". מחאה למען החזרת החטופים/אתר רשמי, גיא נמש

איגרא המשיך והבהיר כי ישראל לא מסוגלת להתגמש ולקבל חלק מדרישות חמאס "המשמעות היא החזרת חמאס למשחק, הודעה שויתרנו לחמאס על כל מה שעשה לנו ב-7 באוקטובר. אני לא יודע מה בדיוק ישראל הציעה לחמאס, אבל חמאס לא מוכן לשום דבר פחות מנסיגת צה"ל מעזה וסיום המלחמה. ישראל והאמריקנים חושבים שניתן לשכנע אותו, זה לא הגיוני. זה נוגד את השכל הישר של חמאס, בכל זאת מדובר בארגון ג'יהאדיסטי שמחויב לג'יהאד נגד היהודים".

איגרא מאמין שיש מנופים שישראל יכולה לנצל להשבת החטופים, אך שממשלת לא משתמש בהם מסיבותיה, "הדבר היחידי שעוד לא עשינו, זה למצוא אלטרנטיבה ליום שאחרי. עבור תושבי עזה, כרגע יש רק חמאס. הוא שולט ברצועה, יש לו תמיכה אדירה בתוך הרצועה, לא פחותה משהייתה ב-7 באוקטובר.לארגון חמאס עצמו אין שום סיבה להשתנות".

"מדינת ישראל הייתה צריכה להציע איזושהי אלטרנטיבה ליום שאחרי. היא לא עושה את זה מסיבות פוליטיות, זו טעות חמורה", התעקש. "כל חלופה היא חלופה לגיטימית. מדינת ישראל והשלטון הנוכחי במדינת ישראל לא מוכנים לקבל את זה עם טיעון טיפשי - למה אנחנו ניתן לפלסטינים פרס על 7 באוקטובר. אנחנו לא נותנים להם פרס, אנחנו נותנים לעצמנו פרס".

תושבים חוזרים לחאן יונס וצופים בהרס. רויטרס
"עבור תושבי עזה, כרגע יש רק חמאס, הוא שולט ברצועה". תושבי עזה שבים לחאן יונס אחרי נסיגת צה"ל/רויטרס

"כרגע מצבנו הולך ומדרדר, אנחנו הולכים ומדברים על מו"מ קיים. המלחמה נגמרה, והניצחון לא בהישג יד", המשיך איגרא. הוא לא תולה תקוות בפעולה הצבאית הקרבה לכאורה ברפיח. "יש בעיות עם תמרון ברפיח, בעיקר פינוי האוכלוסין והסכמה הבינלאומית. ישראל לא נמצאת במקום מבריק בזירה הבינלאומי".

איגרא מודאג מהמחיר שישראל עשויה לשלם במסגרת עסקת חטופים, "המחיר לא נידון בציבור הישראלי, אף אחד מאיתנו לא יודע מה המחיר המוצע, גם היום. אין להפריז במשמעות של הדבר הזה לגבי עתידה של מדינת ישראל. הגיעה השעה שהציבור יגיד את דברו בעניין הזה. לא אמרו לנו מה המחיר בעסקת שליט, גילינו אותו ב-7 באוקטובר. אנחנו חייבים לדעת מה המחיר, כי כולנו נישא בו - הוא מחיר של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully