וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס בהודעה רשמית: "למרות הסרבנות הישראלית, אנו דנים בהצעת המתווכות לעסקת חטופים"

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 5:32

לראשונה מאז ההצעה האמריקנית החדשה, חמאס מגיב - ואינו דוחה אותה על הסף. המתווה שהציג ראש ה-CIA מנסה להביא להתגמשות הארגון מבחינת מספר וזהות האסירים שהוא רוצה לשחרר מהכלא הישראלי, ולספק רשימה של 40 חטופים חיים. "ישראל סרבנית, אך נדון בהצעת המתווכות לעסקה"

בווידאו: תיעוד רשמי רשמי של שחרור 13 החטופים בפעימה הראשונה של מבצע "דלתות שמיים"/צילום: עומר מירון/לע"מ

חמאס הגיב היום (שלישי) לראשונה למתווה החדש לעסקת חטופים, ואמר כי הארגון "ידון בהצעה בצורה אחראית וכשיסיים יעדכן את המתווכים בתשובתה". זאת, ברקע הצעתו החדשה של ראש ה-CIA, ביל ברנס, שמבקשת מחמאס לספק רשימה של 40 חטופים חיים שבידיו.

בתגובתו הרשמית, ארגון הטרור הודיע כי "במהלך סבב המו"מ האחרון בקהיר קיבלנו מהמתווכים המצרים והקטארים את העמדה הישראלית. למרות שאנחנו רוצים להגיע להסכם שיסיים את התוקפנות, העמדה הישראלית נותרה סרבנית ואינה נותנת מענה לדרישותינו. למרות זאת, הנהגת חמאס תדון בהצעה בצורה אחראית וכשתסיים תעדכן את המתווכים בתשובתה".

שחרור חטופים משבי חמאס, 27 בנובמבר 2023. ללא, צילום מסך
"לא דוחים על הסף את ההצעה". שחרור חטופים משבי חמאס, נובמבר 2023/צילום מסך, ללא

ההצעה החדשה שהציג אמש ראש ה-CIA, ביל ברנס, במהלך השיחות בקהיר, נועדה לנסות ולגשר על הפערים בין הצדדים בדרך לעסקה המיוחלת. המתווה מנסה להביא להתגמשות מבחינת מספר וזהות האסירים שארגון הטרור רוצה לשחרר מהכלא הישראלי, וכן לספק רשימה של 40 חטופים חיים שבידיו, בתמורה לוויתורים ישראלים, בכל הנוגע לחזרת פלסטינים לצפון הרצועה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראש ה-CIA וויליאם ברנס, 24 בפברואר, 2021. רויטרס
במרכז המתווה - 40 חטופים חיים בתמורה לויתורים ישראלים בחזרת תושבים לצפון הרצועה. ראש ה-CIA ביל ברנס/רויטרס

אחת הסוגיות המרכזיות בהצעה נוגעת לדרישה מחמאס להתחייב כי העסקה כוללת שחרור של 40 חטופים חיים, גם אם חלק מהם אינם עומדים בקריטריון של שחרור על בסיס הומניטארי, כך אמרו בכירים ישראלים. לפי השלב הראשון של העסקה, חמאס אמור לשחרר 40 חטופים חיים ובהם נשים, חיילות, גברים מעל גיל 50 וגברים מתחת לגיל 50 שנמצאים במצב רפואי קשה.

במהלך סבבי המו"מ בשבועות האחרונים חמאס טען כי אין בידיו 40 חטופים חיים בקטגוריה הזו. בכירים ישראלים אומרים כי טענת ארגון הטרור ככל הנראה מדויקת, וכי יהיה צורך במספר חד ספרתי של חטופים מקטגוריות אחרות כדי להגיע לשחרור של 40 חטופים. בעוד שישראל נוטה לקבל את ההצעה האמריקנית, לא ברור עדיין האם חמאס יסכים לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully