וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ניצחון ולא מוחלט: הניסיון מלמד - איפה שצה"ל עוזב, המחבלים חוזרים

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 10:58

אתמול התבשרנו שכוחות צה"ל עוזבים את חאן יונס. לא חלפה שעה ומטח רקטות נורה לעבר המועצה האזורית אשכול. גם המבצע השני בבית החולים שיפא שהפך מחדש למפקדה אחרי שנכבש פעם אחת מוכיח - ניצחון מוחלט זו סיסמה חלולה

הרמטכ"ל אחרי הנסיגה חאן יונס: "המלחמה רחוקה מלהסתיים"/דובר צה"ל

צה"ל הודיע אתמול (ראשון) בסביבות הצהריים שאחרי ארבעה חודשים של לחימה בדרום רצועת עזה, הושלמה יציאתה של אוגדה 98 ממרחב חאן יונס. בצבא הסבירו שהתמרון העצים בדרום הרצועה מיצה את עצמו - ומקבלי ההחלטות בחרו לעבור ללחימה בשיטה ממוקדת יותר - שתתבסס על פשיטות מבחוץ, מבוססות מודיעין, שיפעילו לחץ וייצרו הרתעה. מחיר הדמים ששילם צה"ל בחאן יונס עצום. רק אתמול, בשעות הבוקר המוקדמות, נודע על נפילתם של קצין ושלושה לוחמים במארב של מחבלים במחנה הפליטים.

ואולם לא חלפה חצי שעה מאז ההודעה, ואזעקות על ירי רקטות וטילים נשמעו במבטחים, עמיעוז, ישע צוחר, אוהד, שדה ניצן ותלמי אליהו שבמועצה האזורית אשכול. כעבור זמן קצר נודע שנפילה זוהתה באחד היישובים בגוש מבטחים. שאר הרקטות יורטו בהצלחה על ידי מערכת "כיפת ברזל". מציאות זו, שבמסגרתה צה"ל עוזב אזורים שלכאורה טוהרו ממחבלים והם מתמלאים מחדש באנשי חמאס, הפכה לדפוס המוכיח, בניגוד לאמירות הנחרצות של הצבא - אין מדובר בניצחון, ובוודאי שלא בניצחון מוחלט.

פשיטות צה"ל בשכונת אל אמל בחאן יונס, בה נמצא מחסן אמצעי לחימה ויותר מ-40 מטענים וטון חומרי נפץ. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בחאן יונס/דובר צה"ל

בחודשים הקודמים התבשרנו שצה"ל פירק את היכולות של חמאס בצפון הרצועה. כבר בחודש פברואר, זמן ניכר אחרי הפעולה הראשונה בבית החולים שיפא, בישר הרמטכ"ל על החזרה של צה"ל לצפון. "יש אזורים שכבר היינו בהם, ואנחנו חוזרים עם מודיעין טוב יותר ועושים הישג שהוא הרבה יותר גבוה והרבה יותר עמוק, תרתי משמע, גם לתוך האדמה, גם בפגיעה באויב", אמר הלוי ב-24 בפברואר, "יש מקומות שעברנו אותם בקצב לחימה מאוד גבוה, ואנחנו חוזרים למקומות לעשות טיהור מרחב ברמה מאוד מאוד גבוהה. הדברים האלה מביאים עוד דרג פעילים, עוד דרג מפקדים, עוד השמדת תשתיות".

במקביל דווח שחמאס ארגן מחדש את אנשיו והחל לשלם משכורות חלקיות למועסקי השירות האזרחי מטעמו באזורים בעזה שמהם יצא צה"ל. עדי ראייה מסרו הפעילות של אנשי חמאס שבה להתרכז סביב משרדי ממשלה ובית החולים שיפא. "החזרת המשטרה מסמנת ניסיון להשיב את הסדר בעיר ההרוסה לאחר שהכוחות הישראלים נסוגו מצפון עזה בחודש שעבר", אמר אז גורם בחמאס. כמעט מיותר לציין שהירי לעבר ישראל לא הופסק.

המבצע שהתחיל במרץ בבית החולים שיפא רק מוכיח עד כמה מתעתע המסר שלפיו ההתקדמות של צה"ל היא ליניארית, לקראת ניצחון. המבצע השני, בבית החולים שכבר נכבש פעם אחת, היה אמור להימשך יומיים, והתארך לשבועיים. הוא כלל את הריגתם של כ-500 אנשי חמאס, ובהם בכירים בארגון, ומעצרם של 921 בני אדם. עשרות נהרגו ב-12 השעות הראשונות של המבצע.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חיילי צהל במבצע בבית החולים שיפא 1 באפריל 2024. דובר צה"ל
המבצע השני בבית החולים שיפא/דובר צה"ל

רוב הלחימה מתרחשת בחודשים האחרונים במרכז ובדרום הרצועה. השלב הבא, כך אומרים גם בצבא וגם בדרג המדיני, הוא כניסה לרפיח, עם כל המורכבות של הצורך למנוע פגיעה בבלתי מעורבים. נתניהו הצהיר אתמול: "הרוב המוחלט של העם מאוחד בצורך להמשיך להילחם עד לניצחון. נכה באויבינו, נחסל את החמאס, נשחרר את חטופינו, ובעזרת ה' נביא את הניצחון המוחלט". לנוכח המשך הירי ליישובי הדרום, והחזרה של חמאס לאזורים שצה"ל נסוג מהם, לא ברור באיזה ניצחון מדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully