וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל בעזה: "הלחימה - הפעולה הכי האפקטיבית לשחרור חטופים"

עודכן לאחרונה: 24.2.2024 / 20:20

בצל המו"מ לעסקת חטופים, קיים הרמטכ"ל הרצי הלוי הערכת מצב בעומק הרצועה, הדגיש כי "הלחימה עוזרת למו"מ מול חמאס, צריך להמשיך להוריד עליו את המנוף הזה". על פעולות צה"ל בעזה: "יש אזורים שכבר היינו בהם ואנחנו חוזרים עם מודיעין טוב יותר"

הרמטכ"ל בתוך עזה: "יש אזורים שהיינו בהם - וחזרנו אליהם עם מודיעין טוב יותר"/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים היום (שבת) הערכת מצב בצפון רצועת עזה יחד עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן ומפקדים נוספים. הלוי הדגיש כי "אנחנו עושים מהלך של העמקת הישג. יש אזורים שכבר היינו בהם, ואנחנו חוזרים עם מודיעין טוב יותר ועושים הישג שהוא הרבה יותר גבוה והרבה יותר עמוק, תרתי משמע, גם לתוך האדמה, גם בפגיעה באויב".

לדבריו, "יש מקומות שעברנו אותם בקצב לחימה מאוד גבוה, ואנחנו חוזרים למקומות לעשות טיהור מרחב ברמה מאוד מאוד גבוהה. הדברים האלה מביאים עוד דרג פעילים, עוד דרג מפקדים, עוד השמדת תשתיות".

הרמטכ״ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
הרמטכ״ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

על המו"מ המתגבש לעסקת חטופים אמר הלוי: "אנחנו בימים גם של משא ומתן על שחרור החטופים, לא יודע להגיד לאן זה יתפתח, יש מי שעוסק בזה, אנחנו עוסקים בלחימה. אני רוצה שתדעו דבר אחד - יש קשר בין הדברים. ההישגים שלכם- עוד גדוד שאתם מפרקים, עוד תשתית תת קרקע, עוד שכונה שמבצעים שם את השמדת התשתיות, והאוכלוסיה שמתפנה למרחבים בטוחים- כל הדברים האלה ביחד לוחצים אותנו, אני מקווה מאוד, גם להישג בעניין שחרור החטופים. זו מטרת מלחמה, יש לנו כוונה לעשות הרבה מאוד כדי לממש אותה, ומאמץ הלחימה הוא הפעולה הכי אפקטיבית שעוזרת למי שנושא ונותן בכל מיני מקומות על שחרור החטופים. זה המנוף שאנחנו מורידים על חמאס, ואתם מורידים אותו מצויין, צריך להמשיך ולהוריד אותו חזק, אני מקווה שנדע לתרגם אותו גם לשחרור החטופים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הרמטכ״ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
הרמטכ״ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

המתווה האמריקני המעודכן:

שחרור של כמה מאות אסירים פלסטינים בתמורה לשחרור של 35-40 חטופים ישראלים ובהם נשים אזרחיות, נשים חיילות, גברים מעל גיל 50 וחטופים במצב רפואי קשה.

מספר האסירים שישוחררו עבור כל אחת מהחיילות יהיה גבוה יותר מאשר עבור שאר החטופים שישוחררו בשלב הזה ויכלול גם אסירים "כבדים" יותר.

עבור כל חטוף שישוחרר תסכים ישראל ליום של הפוגה בלחימה, כאשר בסך הכל בשלב הראשון של העסקה ניתן יהיה להגיע לשישה שבועות של הפסקת אש.

ההצעה האמריקנית כוללת חזרה ראשונית ומוגבלת של אזרחים פלסטינים לצפון הרצועה כבר מהשלב הראשון של יישום העסקה, בתנאים שיוגדרו בהמשך המו"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully