וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחרור "מחבלים כבדים" תמורת 40 ישראלים ו-6 שבועות הפוגה: זה המתווה האמריקני לעסקת חטופים

עודכן לאחרונה: 24.2.2024 / 20:28

גורמים שמעורים בפרטי המו"מ מציינים כי המתווה המעודכן כולל שחרור של מאות אסירים בתמורה לנשים, חיילות וגברים במצב רפואי קשה. ההצעה האמריקנית כוללת גם חזרה ראשונית של פלסטינים לצפון הרצועה והגדלה משמעותית של היקף הסיוע

נתניהו נאם באנגלית, לפיד עקץ: "המצאת ספין"/ערוץ הכנסת

לאחר שהמשלחת הישראלית חזרה לפנות בוקר (שבת) מפסגת פריז כדי לאפשר מעבר למשא ומתן מפורט על הסכם לשחרור חטופים, נחשף חלק מהפרטים שכללו את המתווה האמריקני המעודכן. עיקרי הדברים כוללים שחרור של כמה מאות אסירים פלסטינים, חזרה ראשונית של אזרחים פלסטינים לצפון הרצועה והגעה לסך של שישה שבועות של הפסקת אש. המתווה האמריקני כולל גם הגדלה משמעותית של היקף הסיוע ההומניטארי שנכנס לרצועת עזה. השלבים הבאים של העסקה שעוסקים בשחרור החיילים והחזרת הגופות נותרו כלליים בלבד כמו במתווה הקודם.

"אנו פועלים להשיג מתווה נוסף לשחרור חטופינו, וכן את השלמת חיסול גדודי חמאס ברפיח", אמר נתניהו. "לכן שלחתי משלחת לפריז ונדון הערב בצעדים הבאים במו"מ, ולכן בתחילת השבוע אכנס את הקבינט לאישור התוכניות המבצעיות לפעולה ברפיח, כולל פינוי האוכלוסייה האזרחית משם. רק שילוב של לחץ צבאי ומשא ומתן תקיף יביא לשחרור חטופינו, לחיסול החמאס ולהשגת כל יעדי המלחמה".

הפגנה למען שחרור החטופים, 22 בפברואר 2024. ניב אהרונסון
הפגנה למען שחרור החטופים/ניב אהרונסון

המתווה האמריקני המעודכן:

שחרור של כמה מאות אסירים פלסטינים בתמורה לשחרור של 35-40 חטופים ישראלים ובהם נשים אזרחיות, נשים חיילות, גברים מעל גיל 50 וחטופים במצב רפואי קשה.

מספר האסירים שישוחררו עבור כל אחת מהחיילות יהיה גבוה יותר מאשר עבור שאר החטופים שישוחררו בשלב הזה ויכלול גם אסירים "כבדים" יותר.

עבור כל חטוף שישוחרר תסכים ישראל ליום של הפוגה בלחימה, כאשר בסך הכל בשלב הראשון של העסקה ניתן יהיה להגיע לשישה שבועות של הפסקת אש.

ההצעה האמריקנית כוללת חזרה ראשונית ומוגבלת של אזרחים פלסטינים לצפון הרצועה כבר מהשלב הראשון של יישום העסקה, בתנאים שיוגדרו בהמשך המו"מ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

המשלחת הישראלית שכללה את ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ונציגי צהל האלוף ניצן אלון ותת אלוף אורן סתר, חזרה בשבת לפנות בוקר לישראל. קבינט המלחמה יתכנס הערב או מחר כדי לקבל עדכון מצוות המו"מ ולהכריע האם ישראל מקבלת את המתווה החדש שהוצג. במידה וההצעה החדשה של המתווכות תאושר ע"י הדרג המדיני יתקיימו שיחות המשך על המרכיבים השונים של העסקה. גורם שמעורה בפרטי השיחות אמר כי המתווה האמריקני החדש חיובי. "ההצעה היא כזו שאפשר לעבוד איתה", אמר הגורם.

קבינט המלחמה אישר את יציאת צוות המשא ומתן לאחר ששלשום ביקר בישראל יועצו הבכיר של הנשיא ביידן, ברט מקגרק. במהלך שיחותיו בישראל אמר מקגרק כי הושגה התקדמות במשא ומתן בין המתווכים הקטארים והמצרים לבין חמאס בעניין עסקת חטופים אפשרית, ולכן חשוב שישראל תשגר משלחת לשיחות בפריז ותנהל מו"מ רציני - כך לפי שלושה מקורות שמעורים בפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully