וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הציגה בפריז מתווה מעודכן לעסקת החטופים

עודכן לאחרונה: 24.2.2024 / 17:32

המתווה הוצג במהלך הפגישה בצרפת, בה נכחו גם נציגים מטעם ישראל, קטאר ומצרים. בכיר בממשל האמריקני לוואלה!: "הושגה התקדמות מסוימת בשיחות בפריז - אבל יש דרך לעשות כדי להשיג עסקה". קבינט המלחמה ייתכנס הערב או מחר כדי לקבל עדכון ולהכריע האם ישראל מקבלת את המתווה

קידוש בכיכר החטופים, 23 בפברואר 2024/מטה משפחות החטופים

במהלך המפגש בפריז אמש (שישי) הציגו ארה"ב והמתווכות מתווה חדש ומעודכן לעסקה לשחרור חטופים שעשוי לאפשר מעבר למו"מ מפורט על הסכם, כך לפי שני גורמים שמעורים בתכני השיחות. גורם שמעורה בפרטי השיחות מסר כי "אפשר לעבוד" עם ההצעה. בכיר בממשל האמריקני מסר לוואלה! כי "הושגה התקדמות מסוימת בשיחות בפריז - אבל יש עוד דרך לעשות כדי להשיג עסקה".

המשלחת הישראלית שכללה את ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ונציגי צהל האלוף ניצן אלון ותת אלוף אורן סתר, חזרה בשבת לפנות בוקר לישראל. שני גורמים שמעורים בתכני השיחות ציינו היום כי חלה התקדמות במשא ומתן במידה שאולי תאפשר מעבר למשא ומתן על פרטי ההסכם, כמו מספר וזהות האסירים שישוחררו במסגרת עסקה.

הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. ללא, צילום מסך
הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023/צילום מסך, ללא

קבינט המלחמה יתכנס הערב או מחר כדי לקבל עדכון מצוות המו"מ ולהכריע האם ישראל מקבלת את המתווה החדש שהוצג. במידה וההצעה החדשה של המתווכות תאושר ע"י הדרג המדיני יתקיימו שיחות המשך על המרכיבים השונים של העסקה. גורם שמעורה בפרטי השיחות אמר כי המתווה האמריקני החדש חיובי. "ההצעה היא כזו שאפשר לעבוד איתה", אמר הגורם.

אתמול, אמר ראש הממשלה נתניהו כי ההחלטה לשגר משלחת לשיחות בפריז נועדה כדי לתת הזדמנות למו"מ על עסקה לשחרור החטופים. "נקשיב לצד השני ונראה אם יש על מה לדבר", אמר נתניהו, לאחר ששהשר בן-גביר הביע התנגדות במהלך הישיבה ליציאת המשלחת. השר סמוטריץ' הוסיף ומסר כי הוא ושש שעסקת חטופים כעת תביא להפסקת המלחמה ותמנע את פירוק חמאס.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ברט מקגרק בכנס דיאלוג מנאמה בבחריין. צילום מסך IISS, אתר רשמי
קרא לשיראל לשגר משלחת, ברט מקגרק/אתר רשמי, צילום מסך IISS

קבינט המלחמה אישר את יציאת צוות המשא ומתן לאחר ששלשום ביקר בישראל יועצו הבכיר של הנשיא ביידן, ברט מקגרק. במהלך שיחותיו בישראל אמר מקגרק כי הושגה התקדמות במשא ומתן בין המתווכים הקטארים והמצרים לבין חמאס בעניין עסקת חטופים אפשרית, ולכן חשוב שישראל תשגר משלחת לשיחות בפריז ותנהל מו"מ רציני - כך לפי שלושה מקורות שמעורים בפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully