וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נתן בקבינט הזדמנות למו"מ: "נראה אם יש על מה לדבר"

עודכן לאחרונה: 23.2.2024 / 20:20

נתניהו אמר אתמול בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שההחלטה לשגר את המשלחת בפריז נועדה לתת הזדמנות למשא ומתן על שחרור החטופים. זאת לאחר שהשר בן גביר הביע התנגדות בישיבה ליציאת המשלחת, והשר סמוטריץ' הביע חשש שעסקה תביא להפסקת המלחמה ותמנע את פירוק חמאס

בווידאו: התכנסות קבינט המלחמה 08.02.24/לעמ

ראש הממשלה נתניהו אמר בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני אתמול (חמישי) כי ההחלטה לשגר משלחת לשיחות בפריז נועדה כדי לתת הזדמנות למו"מ על עסקה לשחרור החטופים. "נקשיב לצד השני ונראה אם יש על מה לדבר", אמר נתניהו.

נתניהו אמר את הדברים אחרי שהשר בן-גביר הביע התנגדות במהלך הישיבה ליציאת המשלחת לשיחות בפריז והשר סמוטריץ' אמר שהוא חושש שעסקת חטופים כעת תביא להפסקת המלחמה ותמנע את פירוק חמאס.

המשלחת הישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע ובהשתתפות ראש השב"כ רונן בר ונציגי צה"ל האלוף במילואים ניצן אלון ותת אלוף במילואים אורן סתר מקיימת בשעות האחרונות שיחות עם פריז עם ראש ממשלת קטאר, ראש ה-CIA וראש המודיעין המצרי בנסיון להגיע למתווה חדש לעסקה לשחרור החטופים ברצועת עזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים במשרדו בירושלים
17 בפברואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"נקשיב לצד השני". בנימין נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

קבינט המלחמה אישר אתמול את יציאת צוות המו"מ הישראלי שכולל את ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר והאלוף ניצן אלון לשיחות בפריז בנושא שחרור החטופים. יועצו הבכיר של הנשיא ביידן ברט מקגרק אמר אתמול בשיחותיו בישראל כי הושגה התקדמות במו"מ בין המתווכים הקטארים והמצרים לבין חמאס בעניין עסקת חטופים אפשרית, ולכן חשוב שישראל תשגר משלחת לשיחות בפריז ותנהל מו"מ רציני - כך לפי שלושה מקורות שמעורים בפרטים.

קבינט המלחמה קיבל את ההחלטה לשגר את המשלחת תחת לחץ אמריקני כבד וכן על רקע לחצים פנימיים מצד השרים גלנט, גנץ ואיזנקוט שסברו שיש לשלוח את צוות המו"מ לשיחות ואף לתת לו מנדט לנהל מו"מ רציני.

בכיר ישראלי אמר כי "קבינט המלחמה אישר את יציאת צוות המו"מ לפריז ונתן לחברי הצוות מנדט סביר לנהל מו"מ ולא רק להקשיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully