וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לישראל: יש התקדמות במו"מ על עסקת חטופים. שגרו משלחת לפריז

עודכן לאחרונה: 22.2.2024 / 17:35

שליחו של ביידן, המבקר בישראל, אמר כי הושגה התקדמות בשיחות עם חמאס, ודחק בישראל לשגר משלחת לצרפת במטרה לנהל מו"מ רציני שיוביל לעסקה. בממשל ביידן סבורים שיש דחיפות בהגעה להסכם בגלל מצבם של החטופים וחודש הרמדאן המתקרב. קבינט המלחמה יתכנס הערב לדון בנושא

משפחות חטופים יחד עם פעילים חוסמים כעת את דרך בגין/מערכת וואלה!

יועצו הבכיר של הנשיא ביידן ברט מקגרק אמר בשיחותיו בישראל היום (חמישי) כי הושגה התקדמות במו"מ בין המתווכים הקטארים והמצרים לבין חמאס בעניין עסקת חטופים אפשרית, ולכן חשוב שישראל תשגר משלחת לשיחות בפריז מחר ותנהל מו"מ רציני - כך לפי שלושה מקורות שמעורים בפרטים.

ברט מקגרק בכנס דיאלוג מנאמה בבחריין. צילום מסך IISS, אתר רשמי
ברק מקגרק/אתר רשמי, צילום מסך IISS

למה זה חשוב

  • ממשל ביידן רוצה לנסות להשיג עסקה לשחרור החטופים לפני חודש הרמדאן שמתחיל ב-10 במרץ כדי להבטיח שמתקיימת הפסקת אש בעזה במהלך החודש הקדוש למוסלמים.
  • ארה"ב מודאגת מהעמדה הקשוחה בה נקט נתניהו בשבועות האחרונים כאשר לא אפשר לצוות המו"מ הישראלי להציג עמדות חדשות, הורה להם "רק להקשיב" ואפילו סירב לשגר משלחת לשיחות המשך בקהיר.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

במוקד החדשות

  • ראש ה-CIA ביל ברנס צפוי להגיע ביום שישי לפריז לפגישה עם ראש ממשלת קטאר, ראש המודיעין המצרי ומשלחת ישראלית כדי לדון במאמצים להגיע לעסקה לשחרור החטופים.
  • ראש הממשלה נתניהו וקבינט המלחמה עדיין לא החליטו סופית כי משלחת ישראלית תצא לשיחות בפריז. בכיר ישראלי ציין כי חברי צוות המו"מ - ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר והאלוף ניצן אלון - מעוניינים לצאת לפגישה בפריז, אולם רוצים לקבל מנדט כדי לנהל מו"מ, בניגוד לפגישה בקהיר בשבוע שעבר שבה אסר עליהם נתניהו לנהל מו"מ.
  • קבינט המלחמה מתכנס הערב כדי לקבל החלטה בנושא.

מאחורי הקלעים

  • שליחו של הנשיא ביידן מקגרק הגיע לישראל אתמול בערב וקיים היום שיחות עם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט ובכירים ישראלים נוספים שמעורבים במו"מ על שחרור החטופים.
  • לפי שלושה מקורות שמעורים בנושא אמרו כי המסר של מקגרק היה כי יש התקדמות במגעים של המתווכים המצרים והקטארים עם חמאס וכי הארגון הראה נכונות לזוז בדרישותיו בעסקה.
  • מקגרק הדגיש כי ממשל ביידן סבור שיש דחיפות בהגעה להסכם לשחרור החטופים בהקדם גם בגלל מצבם הקשה של החטופים בשבי וגם בגלל חודש הרמדאן המתקרב.
  • לפי שלושת המקורות השליח האמריקני הדגיש כי כדי להתקדם לכיוון הסכם, על ישראל לשגר משלחת לשיחות בפריז ולהתחיל לנהל מו"מ רציני שיוביל לעסקה.
  • שר הביטחון יואב גלנט אמר למקגרק בפגישתם כי קבינט המלחמה ירחיב את המנדט של צוות המו"מ הישראלי, ובמקביל צה"ל יגביר את הלחץ הצבאי על החמאס - עד שיציג תנאים אפשריים להשבת חטופים, כך נמסר מלשכת שר הביטחון.
  • מהבית הלבן לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully