וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמירה המפתיעה של השר לוין על חוק הגיוס: "אירוע אסוני, המחיר יהיה איום ונורא"

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 13:58

שר המשפטים, שלא הביע לאחרונה עמדה פומבית, התבטא בשיחות סגורות על החקיקה בקואליציה: "בליכוד לא מקבלים את זה שהחרדים לא הולכים לצבא", אמר בשיחה שתוכנה הגיע לידי וואלה!. "זה לא סיפור של ימין או שמאל, אנחנו בסיטואציה קשה מאוד"

מחאת חרדים נגד חוק הגיוס (צילום: דוברות המשטרה)/רשתות חברתיות

לוין מגדיר את המשבר "אירוע אסוני", מודה שעל מפלגת הליכוד לקיים את ההבטחות שניתנו לחרדים בהסכם הקואליציוני האחרון אך יודע שיהיה לכך "מחיר ציבורי איום ונורא" ושמצביעי הליכוד לא מקבלים את אי גיוס החרדים, וגם מתעקש שאי אפשר לשלול לחלוטין הסדר חוקי שקיים בישראל עשרות שנים

שר המשפטים, יריב לוין (הליכוד), הוא מהגורמים המשמעותיים ביותר במגעים שנוהלו בחודשים האחרונים בנושא הפטור מגיוס חרדים לצה"ל ש"תורתם אומנותם". לוין, כמעט בכל מוקש פוליטי, ובמיוחד בסוגייה הנפיצה הזאת, הפך לידו הארוכה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולמעשה הוא האישיות הפוליטית הבכירה שנוכחת בפגישות ובשיחות עם ראשי ש"ס ויהדות התורה, בכירי הליכוד והייעוץ המשפטי לממשלה.

לוין מעולם לא השמיע את דעתו בנושא באופן פומבי, ולכן הציטוטים שמובאים כאן מתוך שתי שיחות סגורות שקיים לאחרונה בחדרים סגורים הם התייחסות חסרת תקדים לסוגיה שמאיימת כעת על שלמות הקואליציה. יש לציין שהדברים נאמרו לפני אירועי השבוע האחרון והחלטת הקואליציה להימנע מלקדם את הנושא בממשלה.

שר המשפטים יריב לוין. יונתן זינדל, פלאש 90
מעולם לא השמיע בפומבי את דעתו על חוק הגיוס. שר המשפטים יריב לוין/פלאש 90, יונתן זינדל

"אירוע אסוני", כך הגדיר שר המשפטים לוין את המשבר. הוא מודה שעל מפלגת הליכוד לקיים את ההבטחות שניתנו לחרדים בהסכם הקואליציוני האחרון אך יודע שיהיה לכך "מחיר ציבורי איום ונורא". לוין אמר שמצביעי הליכוד לא מקבלים את אי גיוס החרדים, ושאי אפשר לשלול לחלוטין את הסדר החוקי שקיים בישראל עשרות שנים. "אנחנו לא בפלונטר פוליטי", אמר השר באותן שיחות. "זה אירוע אסוני אמיתי. גם אצלנו (מצביעי הליכוד - י"א) לא מקבלים את זה שהחרדים לא הולכים לצבא, זה לא סיפור של ימין או שמאל ואנחנו בסיטואציה קשה מאוד".

בהתייחסו למהלכים העתידיים של הממשלה בהיעדר החלטה סביב מעמד בני הישיבות הודה לוין: "אי אפשר להשאיר את זה כך בלי חוק. אנחנו לא בורחים מהרצון והמחויבות שלנו לפתור את הסוגיה הזאת אבל אני יודע שהמחיר הציבורי יהיה איום ונורא".

למרות הדברים הנחרצים, לוין גם הוסיף באותן שיחות שהוא "מבין לליבם של החרדים", כלשונו. לדבריו, "הסדר שהיה קיים פה 75 שנה, אי אפשר לקום בבוקר ולומר: אנחנו מבטלים את הכול ומגייסים את כל החרדים. לא נכון לעשות את זה כי זה יגרור תגובת נגד חריפה והאמת היא שגם צה"ל לא רוצה בכך". לוין המשיך: "חשוב לעשות את הדברים בהסכמה, צעד אחר צעד. הדבר הכי רע לעשות זה לדחוק את החרדים לפינה, זה לא ישיג את המטרה. אנחנו בסוף נשיג פתרון, אין ברירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully