וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית משיבה אש: מכתבו של מזכיר הממשלה רצוף באי דיוקים

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 22:39

בהרב-מיארה הגיבה בחריפות למכתב ששלח מזכיר הממשלה יוסי פוקס לשרים, ובו האשים אותה ואת שר הביטחון גלנט בכך שלא התקיימה הצבעה על חוק הפטור מגיוס. "למרבה הצער, במהלך השיח שקיימנו גילינו כי הצעת המחליטים שגיבשת לא נשענת על תשתית מקצועית מינימאלית"

שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה על חוק הגיוס/דוברות משרד הביטחון | צילום: אלעד מלכה

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ענתה היום (רביעי) למכתב ששיגר מזכיר הממשלה יוסי פוקס בעניין מתווה הגיוס, ובו האשים פוקס את הייעוץ המשפטי לממשלה ומשרד הביטחון בכך שלא התקיימה הצבעה על חוק הפטור מגיוס.

"למרבה הצער, במהלך השיח שקיימנו גילינו כי הצעת המחליטים שגיבשת לא נשענת על תשתית מקצועית מינימאלית. לא הוצגו בפנינו כל חוות דעת או מסמכים שיש בהם כדי להראות כיצד בכוונת הממשלה לגבש הסדר שיוביל להגברת השיוויון בנטל השירות", כתבה בהרב מיארה. המכתב של היועמ"שית נשלח שעה וחצי לפני הדד ליין להגשת התגובה מטעם המדינה לבג"ץ.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה/שלומי גבאי

במכתב ששלח היום פוקס, שכותרתו "השתלשלות האירועים בעניין תיקון ההחלטה בענין חוק הגיוס", פוקס מגולל באריכות את ההתייעצויות שהתקיימו בחודשים, בשבועות ובימים האחרונים בעניין מתווה הפטור מגיוס, וכותב כי "דלת הכספת לאישור החלטה על הגיוס בממשלה ננעלה על ידי הייעוץ המשפטי לממשלה ואין מפתח, משום שמבחינה טכנית לא ניתן לקבל את התשתית המקצועית ממשרד הביטחון". פוקס האשים במכתב את הייעוץ המשפטי לממשלה ואת משרד הביטחון בגרירת רגליים ובכך שהממשלה לא קידמה כל החלטה בסוגיה, למרות שהלילה הוא המועד האחרון להגשת תשובת המדינה לעתירות שנדונו בבג"ץ נגד אי גיוס חרדים ובעד עצירת המימון הממשלתי לישיבות.

פוקס מתייחס להחלטתו של שר הביטחון יואב גלנט להורות לצוותים המקצועיים במשרד הביטחון לא לשתף פעולה עם ניסוח החלטת הממשלה שהוא אינו תומך בה, ואומר שבשל כך אי אפשר היה לקבל את התשתית המקצועית שביקשו בייעוץ המשפטי לממשלה כדי לתמוך בנוסח המוצע. עוד כותב פוקס כי כל הצעה שהוצעה בימים האחרונים לאנשי היועמ"ש "נדחתה על ידם" ומוסיף כי "עד לשלב זה הייעוץ המשפטי לממשלה לא הצביע על בעיה מהותית או בכלל שקיימת בהצעת המחליטים ולא הרים 'דגל שחור' ביחס להצעת המחליטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully