וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיבת הממשלה על חוק הגיוס בוטלה סופית, מזכיר הממשלה מאשים את היועמ"שית וגלנט

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 19:54

במכתב ששיגר יוסי פוקס לשרים הוא האשים את הייעוץ המשפטי לממשלה ומשרד הביטחון בטרפוד הישיבה והעברת ההחלטה בנושא: "דלת הכספת לאישור החלטה על הגיוס בממשלה ננעלה על ידי הייעוץ המשפטי לממשלה ואין מפתח". לשכת גלנט: "האשמות מגמתיות ושקריות"

שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה על חוק הגיוס/דוברות משרד הביטחון | צילום: אלעד מלכה

מזכיר הממשלה יוסי פוקס שיגר היום (רביעי) מכתב לשרים, בו הודיע על ביטול סופי של ישיבת הממשלה בעניין מתווה הגיוס. במכתבו האשים פוקס את הייעוץ המשפטי לממשלה ומשרד הביטחון בטרפוד הישיבה והעברת ההחלטה בנושא.

במכתב, שכותרתו "השתלשלות האירועים בעניין תיקון ההחלטה בענין חוק הגיוס", פוקס מגולל באריכות את ההתייעצויות שהתקיימו בחודשים, בשבועות ובימים האחרונים בעניין מתווה הפטור מגיוס, וכותב כי "דלת הכספת לאישור החלטה על הגיוס בממשלה ננעלה על ידי הייעוץ המשפטי לממשלה ואין מפתח, משום שמבחינה טכנית לא ניתן לקבל את התשתית המקצועית ממשרד הביטחון". פוקס האשים במכתב את הייעוץ המשפטי לממשלה ואת משרד הביטחון בגרירת רגליים ובכך שהממשלה לא קידמה כל החלטה בסוגיה, למרות שהלילה הוא המועד האחרון להגשת תשובת המדינה לעתירות שנדונו בבג"ץ נגד אי גיוס חרדים ובעד עצירת המימון הממשלתי לישיבות.

המכתב המלא

יוסי פוקס, מזכיר הממשלה. ללא, אתר רשמי
יוסי פוקס, מזכיר הממשלה/אתר רשמי, ללא

פוקס מתייחס להחלטתו של שר הביטחון יואב גלנט להורות לצוותים המקצועיים במשרד הביטחון לא לשתף פעולה עם ניסוח החלטת הממשלה שהוא אינו תומך בה, ואומר שבשל כך אי אפשר היה לקבל את התשתית המקצועית שביקשו בייעוץ המשפטי לממשלה כדי לתמוך בנוסח המוצע. עוד כותב פוקס כי כל הצעה שהוצעה בימים האחרונים לאנשי היועמ"ש "נדחתה על ידם" ומוסיף כי "עד לשלב זה הייעוץ המשפטי לממשלה לא הצביע על בעיה מהותית או בכלל שקיימת בהצעת המחליטים ולא הרים 'דגל שחור' ביחס להצעת המחליטים".

בלשכת שר הביטחון גלנט הגיבו למכתב של פוקס לשרים, וכינו את תוכנו "האשמות מגמתיות ושקריות".

"כל בקשה שהתקבלה באשר לשיתוף פעולה של דרגי המקצוע במשרד הביטחון או דבר מידע בנוגע לחוק הגיוס נענתה בחיוב, ותענה בחיוב בהמשך", נכתב בהודעת לשכת גלנט. "בהתאם להנחיית שר הביטחון - אנשי משרד הביטחון ישתפו פעולה ויבצעו כל פעולה נדרשת כדי להגיע לחוק מוסכם על כל חלקי ממשלת החירום, אשר יענה על צורכי הביטחון".

השר חילי טרופר הגיב גם הוא למכתבו של פוקס, ותקף: "זו לא היועמש"ית וזה לא בג"ץ, זה עם ישראל שלא מוכן להשלים עם כך שיש מי שמשרת יותר ויותר ויש מי שלא משרת כלל. התקפות אנונימיות או ניסוחים פתלתלים בהצעות חוק לא יכסו על החרפה ולא יזיזו אותנו מהתפיסה הערכית הבהירה והחדה: אנחנו במלחמה ובמלחמה צריכים שכולם יהיו שותפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully