וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הציע ליועמ"שית: יעד גיוס התחלתי של 2,500 חרדים בשנה - שיעלה באופן הדרגתי

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 14:46

ראש הממשלה מנסה לפתור את משבר חוק הגיוס, ובפגישה עם היועמ"שית ושר המשפטים לוין הסכים להציב יעד מספרי. החרדים מתעקשים כי יעדי הגיוס יהיו בהחלטת ממשלה ולא במסגרת החקיקה, זאת כיוון שאז תהיה אפשרות גמישה יותר לשנות אותם

שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה על חוק הגיוס/דוברות משרד הביטחון | צילום: אלעד מלכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (שלישי) עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ושר המשפטים יריב לוין בניסיון להתקדם בניסוח החלטת הממשלה. לפי גורמים פוליטיים, נתניהו הציע בפגישה יעד גיוס התחלתי של 2,500 חרדים שיעלה מידי שנה בהדרגה. החרדים מתעקשים כי יעדי הגיוס יהיו בהחלטת ממשלה ולא במסגרת החקיקה שתובא לכנסת, זאת כיוון שאז תהיה אפשרות גמישה יותר לשנות את היעדים אם לא יעמדו בהם ולהימנע מסנקציות כלכליות.

גם השאלה "מיהו חרדי?" משמעותית לטובת הדיון המדובר, לאור העובדה כי בעבר התגלה שצה"ל מחשיב חרדי גם אם יצא בשאלה ואינו מנהל אורח חיים חרדי כלל, ובתנאי שלמד במוסד חרדי עד גיל 18. שאלה זו טרם הוכרעה ואין לה התייחסות בהחלטת הממשלה הצפויה.

בלשכת רה"מ הכחישו את הפרסום, ומסרו כי הנתון שנאמר בחדר על גיוס חרדים הוא המצב בפועל כיום וזה לא היעד שהציע רה"מ: "הנתון המדווח מתייחס למספר המשרתים הנוכחי בכל המסלולים הקיימים של שירות צבאי ואזרחי".

היועצת המשפטית גלי בהרב-מיארה, ראש הממשלה בנימין נתניהו. תומר נויברג ,יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
יגיעו להסכמה? רה"מ בנימין נתניהו והיועמ"שית גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, תומר נויברג ,יונתן זינדל, פלאש 90

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן אמר כי חוק הגיוס מחייב שיפור: "מי שלא לומד ויוצא לשוק העבודה, חייב להתגייס. זה יותר ממחצית מהגברים החרדים. זה חיוני לכלכלה ויוסיף למערכת הביטחון עשרות אלפי חיילים בשנים הקרובות".

כהן הוא השר השני בליכוד שיוצא נגד חוק הגיוס במתווה המוצע, בנוסף לניר ברקת שאמר אתמול שהחוק במתכונתו הנוכחית יגרום למדינה "נזק עצום". נתניהו קיים אתמול סבב פגישות עם שרים בליכוד ובקואליציה בניסיון לגייס את תמיכתם בחוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

נתניהו אמר אתמול לשרים בממשלה כי "ההתנגדות החרדית מלמדת שזה מתווה טוב", והחוק יעבור שינויים משמעותיים עד לאישורו בכנסת. עם זאת, גורמים פוליטיים טענו כי מדובר בהתנגדות הצהרתית והחרדים יחסית מרוצים מההחלטה המסתמנת.

הממשלה צריכה להשיב עד סוף החודש לצו ביניים שבג"ץ הוציא אחרי הדיון בחודש פברואר בנושא גיוס החרדים בעתירות שהוגשו על ידי התנועה לאיכות השלטון, אחים לנשק, התנועה הדמוקרטית האזרחית ועוד.

מאחר שבג"ץ יודע שהממשלה גוררת רגליים מלהעניק תשובות לסוגיה הזאת, בית המשפט החליט שעל המדינה להגיש את נתוני השנתונים הרלוונטיים שאמורים להתגייס כך שאם המדינה לא תגיש את תשובתה לבג"ץ עד סוף החודש - בית המשפט יקבל את החלטתו על סמך נתוני הגיוס שהמדינה הגישה לפניו. לפי הנתונים שנמסרו לבית המשפט מדובר בכ-63 אלף איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully