וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הדיון בממשלה על חוק הגיוס: נתניהו יכנס את ראשי הסיעות החרדיות

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 8:39

שרי יהדות התורה שוקלים להתנגד להחלטת הממשלה, שכוללת בתוכה יעדי גיוס וסנקציות כלכליות לישיבות. אתמול אמר נתניהו לשרים כי "ההתנגדות מלמדת שזה מתווה טוב", והחוק יעבור שינויים עד לאישורו. עם זאת, גורמים פוליטיים טענו כי החרדים יחסית מרוצים מההחלטה המסתמנת

שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה על חוק הגיוס/דוברות משרד הביטחון | צילום: אלעד מלכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הבוקר (שלישי) את ראשי הסיעות החרדיות לפגישה על חוק הגיוס, שעה לפני כינוסה של הממשלה. שרי יהדות התורה שוקלים להתנגד להחלטת הממשלה שכוללת בתוכה יעדי גיוס וסנקציות כלכליות לישיבות. בפגישה צפוי להשתתף גם שר המשפטים יריב לוין.

נתניהו אמר אתמול לשרים בממשלה כי "ההתנגדות החרדית מלמדת שזה מתווה טוב", והחוק יעבור שינויים משמעותיים עד לאישורו בכנסת. עם זאת, גורמים פוליטיים טענו כי מדובר בהתנגדות הצהרתית והחרדים יחסית מרוצים מההחלטה המסתמנת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישה עם קנצלר גרמניה. רוני כנפו
"ההתנגדות החרדית מלמדת שזה מתווה טוב". רה"מ נתניהו/רוני כנפו

הממשלה תציג היום בהחלטתה לוח זמנים לחקיקה של חוק הגיוס, ולפיו, תזכיר החוק יפורסם לציבור לא יאוחר מ-21 באפריל, יובא לאישור הממשלה עד ה-19 במאי ובתוך חודש מאז, עד ה-29.6, יאושר בשלוש קריאות בכנסת. ההחלטה שהממשלה צפויה לאשר השבוע כוללת בתוכה עקרונות שיהוו מבוא לחקיקה אך לא את פרטי החוק עצמם. אתמול פורסם כי בקואליציה נוטים לוותר על העלאת גיל הפטור מגיוס מ-26 לגיל 35.

בתחילת השבוע הייעוץ המשפטי העביר למזכירות הממשלה הסתייגויות מהותיות על נוסח הצעת המחליטים, והיועמ"שית גלי בהרב-מיארה הודיעה כי תתקשה להגן עליה הן בשל פגיעה בעיקרון השוויון, והן בשל הנטל הכבד שכבר מוטל על המשרתים בשל מלחמת חרבות ברזל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חרדים קיצוניים מוחים על הכוונה לגייס חרדים, כביש 4 באזור צומת קוקה קולה, 4 במרץ 2024. איתי רון, אתר רשמי
חרדים מפגינים נגד חוק הגיוס (ארכיון)/אתר רשמי, איתי רון
גלי בהרב מיארה. ראובן קסטרו
תתקשה להגן על החוק. היועמ"שית גלי בהרב מיארה/ראובן קסטרו

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בתגובה לתיקון להחלטת הממשלה בעניין חוק הגיוס כי "מדובר בהונאה שקופה. העלאת גיל הפטור ל-35 היתה תמיד 'עז' שנועדה להסתיר את זה שבחוק ההשתמטות אין חובת גיוס, אין סנקציות כלכליות, ולא יתגייס אפילו חרדי אחד. החוק הזה הוא חרפה ועלבון ללוחמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully