וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייעוץ המשפטי לממשלה: מתווה הגיוס המסתמן מעורר קשיים משפטיים

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 22:09

בדיונים שהתקיימו בימים האחרונים על הנוסחים האחרונים של החוק, הבהירו אנשי הייעוץ המשפטי למזכירות הממשלה שהנוסח עשוי לעורר קשיים משפטיים מהותיים. נכון לטיוטה הנוכחית, בהרב-מיארה תתקשה להגן עליה בשל הפגיעה בעיקרון השיוויון וההכבדה בנטל על המשרתים בזמן המלחמה

שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה על חוק הגיוס/דוברות משרד הביטחון | צילום: אלעד מלכה

היועמ"שית גלי בהרב-מיארה תתקשה להגן על נוסח מתווה הגיוס בפני בג"ץ - כך עולה בדיונים בימים האחרונים בין אנשי הייעוץ המשפטי לאנשי מזכירות הממשלה. נכון להיום טרם הופצה הצעת מחליטים להמשך הפטור מגיוס, אלא רק טיוטה של הצעה זו, ומזכיר הממשלה הודיע היום (ראשון) כי עוד יערכו בה שינויים עד שתגיע להצבעה ביום שלישי.

הייעוץ המשפטי העביר למזכירות הממשלה הסתייגויות מהותיות על נוסח הצעת המחליטים להמשך הפטור מגיוס. במהלך הדיונים שהתקיימו בימים האחרונים על הנוסחים האחרונים של החוק, הבהירו אנשי הייעוץ המשפטי לאנשי מזכירות הממשלה כי נוסח שלא יכלול יעדים ברורים יותר לגיוס, ויעלה את גיל הפטור לגיל 35, עשוי לעורר קשיים משפטיים מהותיים.

נכון לנוסח הטיוטה הנוכחית, בהרב-מיארה תתקשה להגן עליה הן משום הפגיעה בעיקרון השוויון, והן משום שכעת יש הכבדה בנטל על המשרתים בשל מלחמת חרבות ברזל.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
בהרב-מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

עיקרי הטיוטה שפורסמו מונים כמה סעיפים, בהם אי תכלול יעדים לגיוס, פטור החל מגיל 35, ללא סנקציות פליליות, הקמת גדוד ומסלול שירות ייעודי והרחבת מספר המשרתים בגופי הצלה ובמשרדי הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully