וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הונאה שקופה": השרים ייחשפו לנוסח הסופי של חוק הגיוס רק בסמוך לישיבת הממשלה

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 11:22

נמשכות ההתייעצויות על הנוסח הסופי של מתווה הפטור, לאחר שהייעוץ המשפטי לממשלה העלה הסתייגויות בנוגע לטיוטה. בקואליציה נוטים לוותר על העלאת גיל הפטור ל-35. לפיד: "הסעיף הזה מסתיר את העובדה שלפי החוק, לא יתגייס אפילו חרדי אחד"

מפגינים חרדים חוסמים צומת בירושלים במחאה נגד ההצהרות לקדם גיוס חרדים לשירות בצה"ל/דוברות המשטרה

בהמשך להסתייגויות המשפטיות שהעלו בייעוץ המשפטי לממשלה, בשעות אלה (שני) מתקיימות התייעצויות על הנוסח הסופי של מתווה הפטור מגיוס שאמור להגיע מחר לממשלה. במסגרת ההתייעצויות על החוק - בקואליציה נוטים לוותר על העלאת גיל הפטור מ-26 לגיל 35. ההחלטה הסופית צפויה להיות מופצת לשרים רק מחר לפני ישיבת הממשלה.

הממשלה תציג בהחלטתה לוח זמנים לחקיקה של חוק הגיוס, ולפיו, תזכיר החוק יפורסם לציבור לא יאוחר מ-21 באפריל, יובא לאישור הממשלה עד ה-19 במאי ובתוך חודש מאז, עד ה-29.6, יאושר בשלוש קריאות בכנסת. ההחלטה שהממשלה צפויה לאשר השבוע כוללת בתוכה עקרונות שיהוו מבוא לחקיקה אך לא את פרטי החוק עצמם.

מפגינים חרדים חוסמים צומת בירושלים במחאה נגד ההצהרות לקדם גיוס חרדים לשירות בצה"ל. דוברות משטרת ישראל
ההחלטה שהממשלה צפויה לאשר השבוע כוללת בתוכה עקרונות שיהוו מבוא לחקיקה אך לא את פרטי החוק עצמם. חרדים מפגינים נגד גיוס/דוברות משטרת ישראל

עיקרי הטיוטה שפורסמו אתמול מונים כמה סעיפים, בהם פטור מגיוס החל מגיל 35, עליו צפויה הממשלה לוותר. סעיפים אחרים בטויוטה הינם אי תכלול יעדים לגיוס ללא סנקציות פליליות, הקמת גדוד ומסלול שירות ייעודי והרחבת מספר המשרתים בגופי הצלה ובמשרדי הממשלה.

בדיונים בימים האחרונים בין אנשי הייעוץ המשפטי לאנשי מזכירות הממשלה, עלה כי היועמ"שית גלי בהרב-מיארה תתקשה להגן על נוסח מתווה הגיוס בפני בג"ץ. הייעוץ המשפטי העביר למזכירות הממשלה הסתייגויות מהותיות על נוסח הצעת המחליטים להמשך הפטור מגיוס. נכון לנוסח הטיוטה הנוכחית, בהרב-מיארה תתקשה להגן עליה הן בשל פגיעה בעיקרון השוויון, והן בשל הנטל הכבד שכבר מוטל על המשרתים בשל מלחמת חרבות ברזל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
תתקשה להגן על הטיוטה הנוכחית בשל פגיעה בעיקרון השוויון. היועמ"שית גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר בתגובה לתיקון להחלטת הממשלה בעניין חוק הגיוס כי, "מדובר בהונאה שקופה. העלאת גיל הפטור ל-35 היתה תמיד 'עז' שנועדה להסתיר את זה שבחוק ההשתמטות אין חובת גיוס, אין סנקציות כלכליות, ולא יתגייס אפילו חרדי אחד. החוק הזה הוא חרפה ועלבון ללוחמים".

מאחים לנשק נמסר: "הטריקים והשטיקים הידועים של מי שאיבד את כל הערכים שמשמעותם זהות המדינה הציונית כבר ידועים לכל הציבור. נתניהו ממשיך במכירת החיסול של מדינת ישראל, כשהערך היחיד שאותו הוא מקדש הינו שרידות פוליטית תחת הפקרה של לוחמי צה"ל, המילואימניקים והציבור הנושא בנטל".

"בשורה התחתונה אין חובת גיוס, אין יעדי גיוס ואין סנקציות פליליות על חרדי שלא מתגייס. מה שיש הוא עוד משיטת נתניהו. אם הממשלה תעביר את החוק, כל ישראלי ציוני שחרד לעתיד המולדת, חייב לצאת לרחוב. מה שהיה לא יהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully