וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים חששו מהפסקת מימון הישיבות, נתניהו הבהיר: "נמצא פתרון"

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 10:50

בפגישה עם רה"מ על חוק הגיוס, טענו נציגי הסיעות החרדיות: "אם החוק היה עובר לפני התקציב, היינו אחרי האירוע הזה". ביהדות התורה האשימו את היועמ"שית וטענו שאינה מעוניינת להגיע לפתרון אמיתי. גורמים בליכוד ובמפלגות החרדיות אמרו שהסיכוי להגיע להסכמות "נמוך מאוד"

שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה על חוק הגיוס/דוברות משרד הביטחון | צילום: אלעד מלכה

ראשי הסיעות החרדיות העלו אמש (שלישי) במהלך הפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין חשש מכך שבג"ץ יפסיק את המימון הממשלתי לישיבות בימים הקרובים, בהיעדר החלטת ממשלה שתקודם בסוגיית הפטור מגיוס לחרדים ש"תורתם אומנותם". לפי מקורות שנכחו בפגישה, נתניהו השיב לחרדים: "נמצא פתרון לכל בעיה".

הפגישה בין נתניהו לחרדים נמשכה שעות ארוכות, ובין היתר, הצדדים העלו תרחישים על אפשרות במסגרתה הממשלה לא תקדם החלטת ממשלה כמתכונן. ביהדות התורה הפנו אצבע מאשימה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, על כך שהיא לא רצתה להגיע לפתרון אמיתי. אחד מראשי הסיעות אמר במהלך הפגישה לנתניהו: "היינו יכולים להעביר את החוק לפני התקציב כמו שהובטח לנו בהסכם הקואליציוני והיינו אחרי האירוע הזה". נתניהו ניסה להרגיע והבהיר: "נעשה הכל כדי לעמוד בהתחייבויות שלנו".

מפגינים מהפלג הירושלמי חוסמים את צומת שרי ישראל בירושלים במחאה על מעצר עריק. יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנות חרדים נגד הגיוס, בחודש שעבר/פלאש 90, יונתן זינדל

גורמים בליכוד ובמפלגות החרדיות העריכו הבוקר כי הסיכוי להגיע להסכמות במהלך היממה הקרובה שכוללים גם אישור החלטה בממשלה "נמוך מאוד", כלשונם. לדבריהם, הפערים גדולים, ולא נמצא בינתיים נוסח מוסכם שהייעוץ המשפטי לממשלה יהיה מוכן להגן עליו בבג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully