וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטים מחכים לתשובה על חוק הגיוס - ושעון החול של הממשלה אוזל

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 17:31

בצל אי הגעה להסכמות על חוק הגיוס, הממשלה לא תתכנס בקרוב כדי לקדם את ההחלטה על הפטור של החרדים מגיוס לצה"ל, ונראה שלא יהיה מנוס מהכרעה של בג"ץ. גורמים בממשלה אמרו כי נבחנת אפשרות לבקש ארכה להגשת תשובת המדינה, למרות התנגדות היועמ"שית

שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה על חוק הגיוס/דוברות משרד הביטחון | צילום: אלעד מלכה

השיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין לראשי הסיעות החרדיות הגיעו היום (רביעי) למבוי סתום - הממשלה לא תתכנס בקרוב כדי לקדם החלטה על הפטור של חרדים ש"תורתם אומנותם" מגיוס לצה"ל, ונראה כי לא יהיה מנוס מהכרעה משפטית.

גורמים בממשלה אמרו אמש כי נבחנת האפשרות לבקש ארכה מבג"ץ עד להגשת תשובת המדינה, אך במפלגות החרדיות סבורים כי אין בכך טעם, לפחות בנוגע לעתירה של מימון הישיבות, שם השופטים הבהירו כי יקבלו החלטה בכל מקרה, בהיעדר תשובת המדינה. היועמ"שית בהרב מיארה אינה מעוניינת להגיש בקשת ארכה למתן תצהירי התשובה לבג"ץ עד היום בחצות ולכן כרגע הפתרון שמסתמן הוא שמזכיר הממשלה עו"ד יוסי פוקס יגיש את הבקשה בשם המדינה. הממשלה מיוצגת על ידי היועמ"שית בבג"ץ, והמשעמות של צעד כזה מצד הממשלה, משתווה ללקיחת ייצוג משפטי פרטי.

ההערכה כי השיחות יתחדשו עם החרדים בשעות אחר הצהריים או הערב המוקדמות, אך עד כה לצדדים אין פתרון שיוכל לתת מענה מידי עד הלילה בחצות, המועד האחרון שהמדינה צריכה להגיש את תשובתה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: נמרוד קליקמן, עיבוד תמונה
לצדדים אין פתרון שיוכל לתת מענה מידי עד למועד להגשת תשובת המדינה. נתניהו/עיבוד תמונה, צילום: נמרוד קליקמן

ראש הממשלה נתניהו אמר אתמול לחרדים שהוא ידאג "לפתרון לכל בעיה" כשאלה הביעו חשש מהפסקת תקצוב הישיבות והכוללים, אבל ספק אם הוא יוכל לעקוף את בג"ץ לאור הביקורת הציבורית שנשמעת נגד יוזמת הפטור לחרדים, במיוחד לאחר אירועי 7 באוקטובר. בינתיים, הממשלה החליטה מבחירה לא לנקוט בצעדים נוספים כדי לפתור את המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully