וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים, היועמ"שית ובג"ץ: הניסיון של נתניהו לפתור את פלונטר הגיוס

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 21:49

שעות לפני פקיעת הדדליין להגשת תשובת המדינה לבג"ץ בענין הפטור מגיוס, עדיין לא ברור מה העמדה שתוגש, אחרי שהממשלה נכשלה בלהעביר החלטה חדשה שתסדיר את הפטור לחרדים. נתניהו שוקל אפשרות לבקש מהיועמ"שית לא לשלול את תקציבי הישיבות באופן מיידי אלא רק באופן הדרגתי

שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה על חוק הגיוס/דוברות משרד הביטחון | צילום: אלעד מלכה

אחרי שמזכיר הממשלה יוסי פוקס שיגר מכתב לשרים, ובו הודיע על ביטול סופי של ישיבת הממשלה בעניין מתווה הגיוס, בממשלה מנסים למצוא פתרון למשבר. בכירים בקואליציה מסרו כי רה"מ בנימין נתניהו בוחן את האפשרות שלא לבקש ארכה מבג"ץ, אך כן לבקש מהיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שלא לשלול את הקצבאות באופן מיידי עם פקיעת תוקף ההחלטה שפוטרת את החרדים מגיוס.

בכך, הפגיעה בתקציבים תהיה הדרגתית, מאחר והישיבות כבר מסתמכות עליהם בשנת התקציב הנוכחית. נכון לכתיבת שורות אלה עדיין לא ברור מתי תוגש עמדת הממשלה בנושא, בשעות האחרונות עלתה האופציה שהממשלה והיועמ"שית יגיבו בנפרד לעתירה והנושא נבחן כעת.

היועצת המשפטית גלי בהרב-מיארה, ראש הממשלה בנימין נתניהו. תומר נויברג ,יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
היועצת המשפטית גלי בהרב-מיארה, ראש הממשלה בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, תומר נויברג ,יונתן זינדל, פלאש 90

גורמים במפלגות החרדיות מסרו כי היועמ"שית הבהירה בשיחות שניהלה עמם בימים האחרונים כי אם הממשלה תקדם החלטה לפטור חרדים מגיוס כמו זו שתוכננה בימים האחרונים, היא תוכל לבקש מבג"ץ שהפסקת התקציבים לישיבות תהיה הדרגתית וייתכן רק בעוד חודשיים, אך כעת בהיעדר החלטה כזאת ספק אם תהיה אפשרות כזאת.

מוקדם יותר שיגר מזכיר הממשלה יוסי פוקס מכתב לשרים, בו הודיע על ביטול סופי של ישיבת הממשלה בעניין מתווה הגיוס. במכתבו האשים פוקס את הייעוץ המשפטי לממשלה ומשרד הביטחון בטרפוד הישיבה והעברת ההחלטה בנושא. "דלת הכספת לאישור החלטה על הגיוס בממשלה ננעלה על ידי הייעוץ המשפטי לממשלה ואין מפתח, משום שמבחינה טכנית לא ניתן לקבל את התשתית המקצועית ממשרד הביטחון", כתב פוקס במכתב, תוך שהוא מאשים את הייעוץ המשפטי לממשלה ואת משרד הביטחון בגרירת רגליים ובכך שהממשלה לא קידמה כל החלטה בסוגיה.

פוקס התייחס גם להחלטתו של שר הביטחון יואב גלנט להורות לצוותים המקצועיים במשרד הביטחון לא לשתף פעולה עם ניסוח החלטת הממשלה שהוא אינו תומך בה, ואמר שבשל כך אי אפשר היה לקבל את התשתית המקצועית שביקשו בייעוץ המשפטי לממשלה כדי לתמוך בנוסח המוצע. בלשכת שר הביטחון גלנט הגיבו למכתב של פוקס לשרים, וכינו את תוכנו "האשמות מגמתיות ושקריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully