וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה מבקשת דחייה של יום אחד בתשובה לבג"ץ על הפטור מגיוס

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 8:16

דקות לפני הדד ליין, ביקשה היועמ"שית דחייה בהגשת התשובה לבג"ץ על הפטור מגיוס עד היום ב-14:00. בטיוטה שהודלפה עולה כי בהרב מיארה מתכוונת לטעון שהחל מ-1 באפריל צריך לגייס חרדים ולהיערך להפסקת הקצבאות לישיבות

מפגינים חרדים חוסמים צומת בירושלים במחאה נגד ההצהרות לקדם גיוס חרדים לשירות בצה"ל/דוברות המשטרה

ברגע האחרון, המדינה ביקשה אמש (רביעי) דחייה של יום בהגשת התשובה לבג"ץ על הפטור מגיוס, עד היום בשעה 14:00. מוקדם יותר הערב הודלפה טיוטת התשובה שלה היועמ"שית גלי בהרב מיארה, שהוגשה לאישור מזכירות הממשלה. מהטיוטה עולה כי בהרב מיארה מתכוונת לטעון כי המדינה לא מוסמכת יותר להימנע מגיוס תלמידי ישיבות חרדים, וכן כי היא רשאית לתקצב את הישיבות החרדיות. עוד נכתב כי המדינה צריכה להתחיל לגייס חרדים החל מ-1 באפריל, ולהיערך להפסקת הקצבאות לישיבות.

לקריאת הטיוטה המלאה

מתשובת המדינה המסתמנת עולה שבהרב מיארה כן סבורה שיש מקום לאפשר תקופת היערכות קצרה בלבד כהוראת מעבר, שבמהלכה ניתן יהיה להמשיך במתן התמיכות כדי לתת לישיבות ולמוסדות זמן היערכות - כלומר שהקצבאות לא ישללו באופן מיידי.

מפגינים חרדים חוסמים צומת בירושלים במחאה נגד ההצהרות לקדם גיוס חרדים לשירות בצה"ל. דוברות משטרת ישראל
מפגינים חרדים נגד חוק הגיוס/דוברות משטרת ישראל

בטיוטה נכתב: "לעמדת היועצת המשפטית לממשלה, בהיעדר בסיס נורמטיבי החל מיום 1.4.24 לאי גיוסם של תלמידי ישיבות ובוגרי מוסדות לימוד חרדיים, לא תקום עוד סמכות להעברת כספי תמיכות למוסדות תורניים, בגין תלמידים המיועדים לשירות ביטחון הלומדים במוסדות אלו (שאינם אוחזים בצו דחיית שירות שטרם פקע). זאת, הן ביחס למי שבשל מחדלה של המדינה לא התקבלו החלטות פרטניות בעניינם, ולא נקראו להתייצב לשירות על ידי הפוקד בגין הימנעות כללית של רשויות הגיוס מלהוציא צווי התייצבות בעניינם (ככל שתהיה הימנעות שכזו); והן ביחס למי שנקראו להתייצב לשירות, ולא התייצבו אליו כדין - וכל עוד המדובר במי שלא הופטרו באופן פרטני מחובת השירות.

"עמדה זו של היועצת המשפטית לממשלה, לפיה לא ניתן יהיה להמשיך בהעברת כספי תמיכה למוסדות תורניים בגין תלמידים המיועדים לשירות ביטחון לאחר יום ,1.4.24 נסמכת על אי- החוקיות שתיפול בהתנהלות המדינה. מבלי שקיים מקור סמכות חוקי ליתן פטור גורף מגיוס בני הישיבות, ולא מתקבלת החלטה פרטנית בעניינם, בניגוד לדין, נשמט מקור הסמכות החוקי להמשיך ליתן תמיכות בעבור לימודיהם של המיועדים לשירות ביטחון".

גורמים במשרד המשפטים אמרו לוואלה שהנוסח טרם הוגש לבג"ץ והוגש רק למזכירות הממשלה על מנת שזו תאשר אותה, אך עם זאת מסתמן שהטיוטה הזאת תהיה גם הנוסח הסופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully