וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצדק האחרון שנשאר לו": אביו של אלון שמריז נלחם שבנו יוכר כחלל צה"ל

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 18:48

נשיא המדינה יצחק הרצוג הודיע כי יוקיר בשם המדינה את שלושת החטופים שנורו בשוגג על ידי כוחות צה"ל. כעת, אבי, אביו של אלון שמריז, מבקש שבנו יוכר כחלל. בראיון ל-103FM שיתף בקשיים המערימים עליו בנושא: "ראש אכ"א השאיר את הלב מחוץ לקרייה. הוא מתקטנן איתנו"

בווידאו: אחיו של אלון שמריז: "עשית הכל נכון. מי שהפקיר אותך גם רצח אותך"/מערכת וואלה!

נשיא המדינה הרצוג הודיע היום (רביעי) כי יוקיר בשם מדינת ישראל את גבורת שלושת החטופים - יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שמריז. אביו של אלון, אבי שמריז, שוחח על כך עם בן כספית ואריה אלדד ב־103fm ושיתף בקשיים שמערימים עליו לגבי הכרת צה"ל בבנו כחלל ובעתירה לבג"ץ שמגישה המשפחה בנושא.

אלון שמריז. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אלון שמריז/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תחילה התייחס האב להודעתו של הרצוג. "זה צעד בכיוון הנכון", הוא מסר, "בשבוע הבא נהיה בבג"ץ נגד המדינה, נגד צה"ל, שלא רצינו להיות שם, בתקווה שגם בית המשפט יעשה צדק עם אלון". שמריז מספר כי עם תחילת מאורעות ה-7 באוקטובר, כל הפלוגה של אלון חוילה על ידי המ"פ דרך הווטסאפ ובטלפון. "אלון כנראה לא יכול היה להתייצב כי חמאס לקח אותו, אבל מבחינתנו אלון חויל. אנחנו לא יכולנו להכריז על כך כשהוא היה חטוף", אמר.

בהמשך מתח שמריז ביקורת חריפה על ראש אכ"א יניב עשור, בעקבות אי ההכרה בבנו כחלל. "ראש אכ"א השאיר את האיברים שלו, את המוח ואת הלב מחוץ לקרייה, ואנחנו עכשיו סובלים, כל עם ישראל סובל", מסר האב בכעס, " אלון שלנו גיבור אבל הצבא לא מכיר בו. חמאס מכיר בו, נשיא המדינה מכיר בו, עם ישראל מכיר בו, הצבא לא מכיר בו. אני דיברתי עם ראש אכ"א מספר פעמים, דיברתי עם שר הביטחון, דיברתי עם הרמטכ"ל, הדבר היחידי שהם הבטיחו זה שיקימו ועדה מתישהו עם סוף הקרבות, לא אמרו מתי, לא אמרו איפה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אבי שמריז, אבא של אלון שמריז. כאן 11, צילום מסך
"הבטיחו ועדה, לא אמרו מתי ואיפה". אבי שמריז, אביו של אלון שמריז/צילום מסך, כאן 11

שמריז נשאל על ידי המראיינים האם קיבל את הרושם כי צה"ל מודאג מכך שיווצר תקדים, שיביא לכך שעוד אנשים יוכרו כחללי צה"ל למרות שלא חוילו. "הבן שלי חויל, זה ללא ספק", ענה האב, "יש את העדות של המ"פ שהוא חייל אותו. לגבי התקדימים? אם המדינה מתכננת עוד כמה חטופים שיגיעו לעזה, אז אולי יווצר עוד תקדים. בינתיים אין תקדימים".

עוד הוסיף שמריז ושיתף בתסכולו בנוגע לשיח המתקיים עם ראש אכ"א בנושא. "הוא מתקטנן איתנו. הוא לא מבין את גודל האירוע", מסר האב, " הוא צריך לחבק את אלון. אלון זה מקרה מאוד מיוחד".

בשלב זה החל האב לפרט על ניסיון ההימלטות של אלון וחבריו, שנגמר בטרגדיה: "אני לא ממעיט בערכם וביכולותיהם של סאמר ושל יותם חיים, שלא יהיה לכם רגע אחד ספק, אבל שיהיה לכם ברור, כל הפעולות שנעשו שם, הן נעשו על ידי אלון, כי הוא היחידי שגויס לצבא. הוא היה לוחם, ידע בדיוק איך הצבא מתנהג, ידע בדיוק מה צריך לעשות בתוך המחילות של חמאס, דאג שחברים שלו לא יעלו על המלכודות שחמאס שם ביציאה מהפירים".

שלטים עליהם נכתבו קריאות לעזרה, ככל הנראה באמצעות שאריות מזון, רצועת עזה. דובר צה"ל
"את השלטים הוא כתב במו ידיו". השלט שהשאיר שמריז לכוחות צה"ל/דובר צה"ל

לדבריו, לאורך כל הדרך, אלון השאיר הודעות בתקווה שימצאו על ידי כוחות צה"ל. "כשהוא יצא מהפיר, הוא השאיר פתק 'הצילו' כדי שיידעו שהוא נמצא שם. את השלטים הוא כתב במו ידיו, בכתב ידו, הוא דאג לשים אותם מתחת למדרגות, שזה המקום הכי מוגן בבית", סיפר, "הוא דאג לצעוק ולהגיד לסאמר לא לדבר כדי שלא יזהו קול ערבי, הוא דאג לקחת את החבר'ה שלו בלי חולצות עם דגל לבן, להביא אותם שהצבא יכיר בהם, לצערי זה נגמר באופן טרגי".

לקראת סיום הריאיון, קרא האב לציבור לבוא לתמוך במשפחה בדיון בבג"ץ ביום רביעי, שיעסוק בעתירה להכרה באלון כחלל צה"ל. "זה הצדק האחרון שנשאר לאלון אחרי מה שהצבא עשה לו. זה הדבר היחיד שעוד נשאר, לתת צדק לאלון שכיר בו כחלל צה"ל, שהרמטכ"ל ייתן לו צל"ש ואז אני אניח לצבא", מסר האב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully