וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הופכים אותו מגיבור לקורבן": משפחתו של אלון שמריז דורשת להכיר בו כחלל צה"ל

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 16:02

אלון, בוגר יחידת יהל"ם, נקרא על ידי מפקדיו להתגייס למילואים ב-7 באוקטובר, והשתמש בניסיונו הצבאי כדי להימלט משבי חמאס. המשפחה הגישה את העתירה לאחר שבצה"ל סירבו לבקשתם להכיר בו כחלל. "המערכת מתנערת ממנו, מאלצים אותנו לצאת על מאבק על שמו"

בווידאו: אחיו של אלון שמריז: "עשית הכל נכון. מי שהפקיר אותך גם רצח אותך"/מערכת וואלה!

משפחתו של אלון שמריז, שנחטף מכפר עזה ב-7 באוקטובר, ונורה למוות בשוגג על ידי כוח צה"ל לפני כחודשיים, עותרת כעת לבג"ץ בדרישה להכיר בו כחלל צה"ל. העתירה מוגשת לאחר שראש אכ"א אלוף יניב עשור והרמטכ"ל הרצי הלוי דחו את בקשת המשפחה להכיר באלון כחלל צה"ל. "המערכת החליטה להתנער מאלון ולהפוך אותו מלוחם וגיבור ישראל לקורבן. אנחנו יוצאים למאבק על שמו של אלון", אמרה דיקלה, אמו.

מכתב העתירה עולה כי אלון, בוגר יחידת העילית יהל"ם של חיל ההנדסה, היה מגוייס למילואים עם יתר חבריו לשירות, אם לא היה נחטף לעזה."מפקדיו ושלישות יחידת יהל"ם ניסו להתקשר אליו ולהביא לידי ידעתו את דבר זימונו למילואים", נכתב בכתב העתירה.

אלון שמריז. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"מפקדיו ניסו להתקשר אליו ולזמנו למילואים". אלון שמריז/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שלטים עליהם נכתבו קריאות לעזרה, ככל הנראה באמצעות שאריות מזון, רצועת עזה. דובר צה"ל
"אנחנו יוצאים למאבק על שמו של אלון". שלט שנמצא ליד זירת הריגתם של אלון, יותם וסאמר טלאלקה/דובר צה"ל

עוד עולה מכתב העתירה כי באמצעות ניסיונו הצבאי, אלון הוביל את יותם ופואד, שני החטופים הנוספים ששהו איתו ונורו למוות בשוגג בידי צה"ל, לבריחה משבי חמאס. "בתושייה בלתי נתפסת הצליח אלון למלט את עצמו ואת שני החטופים הנוספים שעימו, שהיו נעדרי רקע צבאי מחשכי המנהרות, תוך שהוא מלמד אותם כיצד להיאבק עם שוביהם", נכתב. "ניסיונו הקודם כמי ששירת ביחידת יהל"ם, סייע לאלון לבצע את המשימה הכמעט בלתי אפשרית הזאת".

משפחתו של אלון כבר השמיעה בעבר ביקורת חריפה כלפי צה"ל. בהלוויתו של אלון, אחיו עידו ספד לו והאשים: "מי שהפקיר אותך גם רצח אותך. עשית הכל נכון". כעת, אבי שימריז, אביו של אלון נשבע: "צה"ל מאלץ אותנו לצאת למאבק על זכרו של אלון כגיבור. רק לאחר שאלון ייטמן בבית קברות צבאי, נציב מצבה על הקבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully