וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריד את מחיר החטופים? הסימנים שמסגירים את הלחץ של סינוואר

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 12:41

לפי גורמים ביטחוניים, הלחץ של מנהיג חמאס ברצועה הולך וגובר ככל שצה"ל מעמיק את האחיזה בשטח, ובהתאם גם תנאיו בעסקה, שהולכים וקטנים. לדבריהם, סינוואר מבין שיתקשה לסרב להצעות מצרים וקטאר. מנגד, מופעל עליו לחץ מהמנהיגים של חמאס בחו"ל, שדווקא מקשיחים את העמדות

בווידאו: גלנט: "סינוואר שומע את הטרקטורים של צה"ל מעליו - ובקרוב יפגוש גם את קני הרובים שלנו"/צילום: אמיר מלכה

במערכת הביטחון מעריכים שמנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, מתחיל לגלות סימני לחץ תחת הלחימה ברצועה. "אם לא היה בלחץ, הוא לא היה בכלל מנהל משא ומתן. הוא היה יושב בשקט ולא עושה כלום", אמר גורם ביטחוני והוסיף, "אנחנו מעריכים שככל שצה"ל יעמיק את האחיזה בשטח וישהה בו לאורך זמן, הלחץ יעשה את שלו ואולי יאתרו מקומות מסתור חדשים". לפי הערכות בפיקוד הדרום כוחות, אוגדה 98 הצליחו לאתר מקומות מסתור בחאן יונס שסינוואר הסתתר בהם.

גורמים במערכת הביטחון הצביעו על שינוי הטרמינולוגיה במשא ומתן שהחל עם דרישה לשחרר את כל האסירים תמורת כל החטופים והפסקת הלחימה. לאחר מכן הדרישות של חמאס התמקדו בהפסקת הלחימה ויציאת כלל הכוחות משטחי רצועת עזה. לאחר שהבין כי מדובר בהתעקשות ישראלית להמשיך בלחימה ופירוק גדודי חמאס - עד כה פורקו 19 גדודים מתוך 24 - החל להתפשר על הפוגה ארוכה במיוחד כולל ערבויות למניעת לחימה.

יחיא סינוואר. רויטרס
מתחילת לגלות סימני לחץ. סינוואר/רויטרס

גורמים במערכת הביטחון הבהירו שכל פנייה להפסקת הלחימה ויציאת הכוחות משטחי רצועת עזה נענה במילה אחת: "לא" באופן מוחלט. כמו כן, מעריכים גורמים במערכת הביטחון כי סינוואר מבין שיתקשה לסרב לשתי ההצעות משני המתווכים, המצרים והקטארים, שהציעו פשרות על הבקשה המקורית שלו. אחד הגורמים העריך: "האסירים כבר לא מעניינים את סינוואר אלא שרידותו האישית ושל אנשיו בצמרת. יש לו סיגים על ההצעה הישראלית אבל הוא יתקשה מאוד להגיד גם לא למצרים וקטאר".

גורמי ביטחון הצביעו גם על המתח המתפתח בין בכירי חמאס בחו"ל, שלא מתקשים להקשיח עמדות בעוד בכירי חמאס בעזה בראשות סינוואר היו רוצים לדאוג לשרידותם ועתיד מקורביהם. אחד הגורמים אמר: "סלאח ערורי חוסל ובכירי ההנהגה בחו"ל עדיין מחזיקים בעמדה קשוחה יותר מחמאס בעזה כי הם לא באמת משלמים מחיר חוץ מהלחץ ביום שאחרי. לכן סינוואר מנהל מתח לא רק מול ישראל והמתווכים, אלא גם מול בכירי חמאס בחו"ל, ולכן המו"מ הולך להיות קשה".

עוד בוואלה!

צה"ל מתקדם בחאן יונס וסוגר על סינוואר: "כשיבין שהצבא קרוב, הוא יאיץ את המו"מ"

לכתבה המלאה
לחימה של כוחות צה"ל ברצועת עזה, 3 בפברואר 2024. דובר צה"ל
"התמרון לא מושפע משום משא ומתן". לוחמי צה"ל ברצועת עזה, החודש/דובר צה"ל

גורמים במערכת הביטחון הדגישו, שבמקביל בצה"ל נערכים להמשך הלחימה ומימוש תוכניות להנעת אוכלוסייה חרף העובדה שרוב העזתים הגיעו לאזור מחסות במרחב.

בהתאם להערכת המצב הביטחונית האחרונה שהתקיימה בפיקוד הדרום, אוגדה 98 בפיקודו תא"ל דן גולדפוס מתקדמת בתאי השטח לפי הנחיות המטה הכללי של צה"ל. "מדובר בעבודת נמלים מאוד רגישה בחיפוש אחר מערכות תת קרקע אסטרטגיות בהן מסתתרים בכירי הזרוע המדינית צבאית של חמאס ואולי גם חטופים. יש התקדמות. יש חשיפת תשתיות אבל זה לוקח זמן וזו פעולה מורכבת, אבל רואים שיפור כל יום", אמר גורם ביטחוני והוסיף, "התמרון של אוגדה 98 לא מושפע משום משא ומתן. הוא ממשיך בקצב שהוכתב לו ומעבר לזה. מגבירים את הלחץ על חמאס במרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully