וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא המדינה יוקיר את גבורתם של החטופים שנהרגו בשוגג מאש צה"ל

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 17:10

משפחותיהם של יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שמריז, שנפלו מאש כוחות צה"ל בעת מסעם לחילוץ עצמי, יקבלו תעודת הוקרה בטקס בבית הנשיא עם משפחותיהם. הרצוג החליט להוקיר את הנחישות והגבורה המיוחדת אותם הפגינו באחד מהסיפורים הטרגיים שקרו במלחמה וטילטלו מדינה שלמה

רגע לפני שנחטף: יותם חיים ז''ל תיעד בבוקר ה-7 באוקטובר את רגעי חדירת המחבלים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נשיא המדינה יצחק הרצוג הודיע היום (רביעי) כי החליט להוקיר את גבורת החטופים יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שמריז. משפחותיהם של החטופים שנפלו באופן טרגי מאש כוחות צה"ל בעת מסעם לחילוץ עצמי, יקבלו תעודת הוקרה בטקס בבית הנשיא עם משפחותיהם.

בחודש דצמבר האחרון הצליחו שלושת החטופים להימלט מידי חוטפיהם מארגון הטרור חמאס, ובנחישות וערבות הדדית יוצאת דופן יצאו למסע הצלה וחילוץ-עצמי הרואי נגד כל הסיכויים. המסע, שכלל השארת סימנים מזהים, קריאה להצלה ומעבר בין מבנים בלב שטח האויב, נגמר בסוף עצוב עם מותם בשדה הקרב על ידי כוחות צה"ל.

יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
החטופים שנהרגו בשוגג יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לוויתו של אלון שמריז ,בית העלמין, קיבוץ שפיים. 17 בדצמבר 2023. ללא, צילום מסך
לוויתו של אלון שמריז ,בית העלמין קיבוץ שפיים/צילום מסך, ללא

לאור נסיבותיו יוצאות הדופן של האירוע, החליט נשיא המדינה להוקיר את הנחישות, עוז הרוח והגבורה המיוחדת אותם הפגינו ולהעניק למשפחותיהם תעודת הוקרה ייחודית בשם מדינת ישראל.

נשיא המדינה הודיע למשפחות ולמערכת הביטחון על כוונתו להעניק את התעודות וכי יקיים טקס בבית הנשיא במועד שיקבע בהמשך.

"אנו מודים לנשיא המדינה ומתרגשים מהחלטתו להוקיר את נחישותו ועוז רוחו של אלון, יחד עם יותם וסאמר", מסרה משפחת שמריז בתגובה להחלטת הנשיא. "הוקרת גבורתו של אלון מנשיא המדינה היא נקודת אור במסע המטלטל שאנו חווים מאז היוודע דבר האסון. אנו מלאים בתקווה כי בג"צ יאמץ את החלטת נשיא המדינה ויכריע להכיר באלון כחלל צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully