וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של החטוף שנורה בעזה: "ירו בו כמו כלב - הצבא יחזיר את כולם בארונות"

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 10:17

אבי שמריז, שבנו אלון נורה למוות ע"י כוח צה"ל, האשים את החיילים שהוציאו אותו להורג. "הם לא מילאו הוראות והחליטו על דעת עצמם לירות על מנת להרוג", אמר. לדבריו, "20 מטרים הפרידו בינו לבין החופש - הוא ניגש לצבא ועשה את זה בצורה הכי נכונה"

בווידאו: אחיו של אלון שמריז: "עשית הכל נכון. מי שהפקיר אותך גם רצח אותך"/מערכת וואלה!

אביו של אלון שמריז, אבי, החטוף שנורה למוות על ידי כוח צה"ל ברצועה, טען הבוקר (שני) כי החיילים שירו בבנו הוציאו אותו להורג. "ירו בו כמו כלב", אמר האב בריאיון בקול ברמה. "החיילים כנראה לא מילאו הוראות והחליטו על דעת עצמם לירות על מנת להרוג, הצבא שלנו לא אמור להתנהל ככה. זה היה צריך להיות יום שמחה ולא עצב, הוא היה צריך להיות איתנו ושנחבק אותו".

לכל העדכונים על המלחמה

"הצבא יחזיר את כל החטופים בארונות - צה"ל ראה את השלטים (שבהם נכתב "הצילו, 3 חטופים") יומיים לפני הירי, והם לא ניגשו אליהם מטעמים שלהם כי טענו שהבית ממולכד", המשיך האב למתוח ביקורת בריאיון שנערך יממה אחרי הלוויית בנו. "הבן שלי גיבור, הוא שרד 70 יום של תופת. החזיקו בו כבן ערובה איכותי, הוא היה אמור להשתחרר בין האחרונים ולמרות זאת הוא שרד וגבר על השובים שלו".

אלון שמריז. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אלון שמריז/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עוד אמר האב: "אחרי שהם ראו שצה"ל לא ניגש אליהם, הם ניגשו לצבא ועשו את זה בצורה הכי נכונה - הורידו חולצה, הרימו דגל לבן, הלכו באמצע הרחוב וצעקו בקולי קולות. 20 מטרים הפרידו בינו לחופש. המטרה כנראה היא לא לשחרר חטופים. עד עכשיו חילצו אחת בחיים, כל השאר בארונות. זו לא תקלה, הבן שלי לא היווה שום איום, הם היו עירומים עם דגל לבן".

"הבן שלי מבחינתי הוא חלל צה"ל, הוא פעל כמו שחייל היה פועל. הצבא בחר לא להכיר בו כחלל צה"ל אני מצר על זה", הוסיף האב. "הוא עשה הכול כמו שלימדו אותו בצבא. אני מצפה שהצבא יקח אחריות. מי יורה ככה באנשים? מי?".

עוד בוואלה!

החלטה של שבריר שנייה: מה יכול לגרום ללוחם לירות בחטוף שמרים דגל לבן?

לכתבה המלאה
לוויתו של אלון שמריז ,בית העלמין, קיבוץ שפיים. 17 בדצמבר 2023. ללא, צילום מסך
הלווייתו של אלון שמריז. אתמול/צילום מסך, ללא

אתמול הובא למנוחות אלון שמריז בבית העלמין בקיבוץ שפיים, אחיו, עידו, ספד לו והאשים: "מי שהפקיר אותך גם רצח אותך. עשית הכול נכון. כל כך חיכיתי לראות את אלון הגדול, לראות מה תהיה, כל כך חיכיתי שתטעין אותי בכוחות מחודשים. חשבתי שהנורא מכל כבר היה, אבל עובדה שתמיד יכול להיות גרוע יותר".

שמריז, בן 26 במותו, היה סטודנט להנדסת מחשבים, ונחטף ב-7 באוקטובר מביתו בכפר עזה. בחודש שעבר, במהלך אחת הפעימות של עסקת החטופים, שוחח עם וואלה! אביו והביע תרעומת על כך שבנו טרם שוחרר. מילותיו מקבלות בדיעבד משמעות מצמררת, לנוכח ההודעה הקשה על מות החטופים מאש כוחות צה"ל. "אני שמח בשביל המשפחות שמשתחררות, אבל הבן שלי עוד בשבי בעזה. זה לא יכול להיות. לא רק שאני לא יודע מתי הוא יחזור, אני גם חושש שהוא לא יחזור כלל", אמר אז לוואלה!. "כמו שהממשלה הזאת מתנהלת, הוא לא יחזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully