וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בקבינט בעקבות מתקפת סמוטריץ' על השיבוצים במטכ"ל; נתניהו: "הממשלה לא עוסקת במינויים בצה"ל"

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 8:43

לפי גורמים שהשתתפו בקבינט המדיני-ביטחוני, שר האוצר העלה שוב את דרישתו לעצור את סבב המינויים המתוכנן בצה"ל. גלנט תקף אותו: "אתה פוגע בביטחון ישראל וחותר תחת מערכת הביטחון מסיבות פוליטיות". רה"מ גיבה את שר הביטחון: "מוטב להפסיק לעסוק בזה מיד"

עימות חריף בין שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' התגלע אמש (ראשון) בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני, בעקבות המתקפה של סמוטריץ' על הרמטכ"ל וסבב המינויים בצה"ל.

לפי שני גורמים שהשתתפו בישיבה, סמוטריץ' הציף בסוף הדיון את הדרישה שהעלה אתמול - לעצור את סבב המינויים המתוכנן בצה"ל. "צה"ל והעומד בראשו נכשלו לא רק טקטית ואופרטיבית אלא גם מחשבתית. מי שמעצב את דמות המפקדים זה המטכ"ל. ואת סבב המינויים הזה צריך לבצע המטכ"ל הבא. המטכ"ל הזה והעומד בראשו נכשלו ולכן יש לו גיבוי רק להפעלת הכוח".

יואב גלנט, בצלאל סמוטריץ'. יונתן זינדל, פלאש 90
גלנט וסמוטריץ'/פלאש 90, יונתן זינדל

בתגובה, שר הביטחון גלנט תקף את סמוטריץ': "אם אתה מתייחס לזה תתייחס למציאות השלמה, איך צה"ל שנכשל ב-7 באוקטובר התאושש מהמקום הכי קשה ומתנהל למופת. צה"ל זה מי שמביא את ההישגים שאנחנו כ"כ גאים בהם. אתה פוגע בביטחון ישראל וחותר תחת מערכת הביטחון מסיבות פוליטיות בלבד. זה חמור תמיד ובפרט במלחמה. לא אאפשר לאף אחד להפוך את צה"ל למיליציה בשירות גורם כזה או אחר".

לפי הגורמים, ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה את עמדת גלנט ואמר: "הממשלה לא עוסקת ולא תעסוק באף מינוי בצה"ל מלבד מינוי הרמטכ"ל - מוטב להפסיק לעסוק בזה מיד". גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ והשר אבי דיכטר הצטרפו לעמדת גלנט. הרמטכ"ל הרצי הלוי שנכח אף הוא בישיבה לא השתתף בחילופי הדברים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

במהלך הדיון, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ניצל את ההזדמנות כדי להתעמת עם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה ואמר לה: "לא רציתי להתערב בגלל הטענה על כך שממנים מפקדים במקום כאלה שנפלו בקרב, אבל חייב לשאול אותך כאן - למה לגבי המפכ"ל זה דין שונה? למה כאן את אומרת שאת לא מוצאת מקור סמכות להתערב במינויים ואצל המפכ"ל שבתאי עצרת כל המינויים?!".

היוע"משית: "זה לא לכאן. אסביר לך באישי".

השר בן גביר: "זה כן כאן, בואי נפתח את זה. למה את מתערבת אצל המפכ"ל ואצל הרמטכ"ל וראש שב"כ לא. כי הוא שבתאי? כי הוא לא היה בסיירת מטכ"ל? כי הוא לא הגיע מהמקום הנכון?. אגיד עוד דבר, את לא רוצה שהוא ימנה כי את לא יכולה לומר שאני לא אמנה. אין לך סיבה אז את מחפשת כזאת".

השרה שאשא ביטון: "תפסיקו לתקוף הרמטכ"ל וראש שב"כ".

השר בן גביר: "מותר לי לשאול שאלות, עוד מעט תדליפו שהשתלחתי ברמטכ"ל. הסתיימו הימים שאסור לשאול פה שאלות ולדבר. לא תשתיקו אותי".

מלשכת השר סמוטריץ' נמסר: "לא מתייחסים להדלפות חלקיות ומגמתיות של גורמים חסרי אחריות מדיונים פנימיים וחסויים של הקבינט. התנגדותו של השר סמוטריץ' לסבב המינויים ונימוקיה ידועים וכך גם הגיבוי המלא שלו לרמטכ"ל ללוחמים ולמפקדים בניהול המלחמה עד הניצחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully