וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' קרא לנתניהו לעצור את סבב המינויים בצה"ל: "עיצוב בדמותם של המפקדים - שכשלו"

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 12:10

השר דרש מנתניהו להביא את ההחלטה לעצירת הסבב הערב לקבינט, זאת ברקע דיוני השיבוצים לקצינים שיתקיימו השבוע, בהם גם לתפקיד ראש אג"מ. "אנו מעניקים לצה"ל גיבוי לפיקוד הנוכחי - ותו לא. לאחר המלחמה ימונה פיקוד תקין", אמר, וטען: "במשך 9 חודשים הרכנתי ראש - לא עוד"

סמוטריץ' קורא לרוה"מ להודיע כי צעדים חד צדדיים יובילו לביטול הסכמי אוסלו ופירוק הרש"פ/ערוץ הכנסת

חבר הקבינט המדיני בטחוני, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שיגר היום (ראשון) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בקריאה להביא לישיבת הקבינט הערב החלטה לעצירת סבב המינויים הצפויים בצה"ל. זאת, ברקע דיוני השיבוצים לקצינים בדרגות אלוף משנה שצפויים להתקיים השבוע, במהלכם יבחר גם יבחר קצין מודיעין חדש לפיקוד הדרום, כשבדיוני ההמשך - צפוי להיבחר גם ראש חטיבת מחקר חדש לאגף המודיעין בצה"ל.

"עיסוק במינויים בתקופת מלחמה, מלבד השדר המזיק האמור לעיל שהוא נושא, חמור גם כי הוא מעצב את צה"ל של השנים הבאות בצלמם ובדמותם של מפקדי המטה הכללי הנוכחיים שכשלו, ולכך לא ניתן להסכים", נכתב במכתב ששלח השר. "אנו מעניקים גיבוי מלא לפיקוד הנוכחי של צה"ל ויתר גופי הביטחון בכל הנוגע למלחמה עד הניצחון, גם כאשר אנחנו לא מסכימים עם כל החלטה שלהם. אולם לא ניתן לנצל את האמון והגיבוי הזה לדברים אחרים. לפיקוד הנוכחי של צה"ל יש מנדט אחד בלבד - לנצח במלחמה, ותו-לא. אין להם מנדט לעצב את צה"ל של השנים הבאות ולהוביל את התיקון. לאחר המלחמה ימונה פיקוד תיקון לצה"ל, פיקוד שלא היה חלק מהקונספציה ארוכת השנים ודוגל בגישה התקפית ומפוכחת הרבה יותר, והוא שיעצב את צה"ל ויוביל את מהלכי התיקון הדרושים לו השנים הבאות".

בצלאל סמוטריץ' בישיבת סיעה, הציונות הדתית, 11 במרץ 2024. ללא, דוברות הכנסת
"במשך 9 חודשים הרכנתי ראש, לא עוד". סמוטריץ'/דוברות הכנסת, ללא

"הטענה שנשמעת בכדי לתרץ הדחיפות כביכול לביצוע המינויים תוך כדי המלחמה היא כי המלחמה מתארכת זמן רב וכי הקצינים בתפקידים השונים מצפים לקידום וחלקם לא יישארו במערכת ללא השיבוץ החדש", כתב, והוסיף: "מדובר בטיעון מופרך, ואפילו מקומם. מאות אלפי מילואימניקים עזבו עבודה ופרנסה ולא מדמיינים אפילו על קידום או פיתוח עסקי. אם הם יכולים לעצור את מסלול החיים הרגיל לתקופת המלחמה הארוכה - גם קציני צה"ל יכולים לעשות זאת".

עוד הוסיף תוך פניה נוספת לנתניהו: "אבקשך להביא החלטה זו לקבינט עוד בכינוס הערב בכדי למנוע מצב שבו ההחלטה מתקבלת בדיעבד ואנו נדרשים לבטל מינויים שכבר בוצעו. במשך תשעה חודשים שקדמו למלחמה טעיתי והשלמתי עם החלטות שלא הזדהתי איתן, הרכנתי ראשי בפני יהירות וזלזול של ראשי המערכת בי ובמי שחשבו כמוני בקבינט. לא 'הפכתי שולחן' ומצאתי את עצמי נושא בעל כרחי באחריות לאסון הנורא של שמחת תורה. לא עוד. לא אוכל לשתוק, לקחת אחריות ולהיות חלק מהמשך הקונספציה בצה"ל - לא אוכל להשלים עם סבב המינויים האמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully