וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי המלחמה, הסלמה בצפון ושיבוצי הבכירים: מה קורה בדיונים הסגורים בצה"ל

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 10:00

הרמטכ"ל יכנס את הפיקוד הבכיר של צה"ל לדיון על הלחימה, כשלדברי בכיר ביטחוני מדובר בהליך שמטרתו עמוקה משנדמה. "לאפשר לשחרר לחץ, לשמוע את הקולות בפורום סגור". לפי ההערכות, בדיוני השיבוצים הקרובים ישובצו אלופים לשולחן המטה, הליך שביקורת רבה הושמעה בעבר בגינו

בווידאו: הצהרת מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס 13.03.24/דוצ

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ייכנס היום (ראשון) את הפיקוד הבכיר של צה"ל, החל מדרגת תא"ל, כדי לדון בלקחי המלחמה, סקירות מודיעיניות מהגזרות השונות וכן ברמת המוכנות לתכניות אופרטיביות והידרדרות אפשרית בזירה הצפונית ובגזרת יהודה ושומרון ברקע הרמדאן ומאמצי חמאס להצית את זירת הפנים והשטחים.

השבוע יתקיימו דיוני שיבוצים לקצינים בדרגות אלוף משנה, במהלכם יבחר גם קצין מודיעין חדש לפיקוד הדרום. בשלב שלאחר מכן, יחלו גם דיונים לקצינים בדרגות תת אלוף, במהלכם צפוי להיבחר גם ראש חטיבת מחקר חדש לאגף המודיעין בצה"ל, שיסיים בקיץ ארבע שנות כהונה. כמו כן, לפי הערכות של גורמים בצמרת צה"ל - לא יהיה מנוס מקידום שיבוץ קצינים בדרגות אלוף לשולחן המטה הכללי, הליך שכבר ניתן לו גיבוי של שר הביטחון יואב גלנט.

בתוך כך, מפקד מפקדת התיאום והקישור של צה"ל ברצועת עזה אל"ם משה טטרו נבחר לנספח צה"ל בחו"ל. השבוע צפויים להכריז על מחליפו.

הרמטכ״ל הרצי הלוי בהערכת מצב בפיקוד הדרום עם מפקד פיקוד הדרום וחברי פורום מטכ״ל. 8 באוקטובר 2023. דובר צה"ל
הרמטכ״ל הרצי הלוי בהערכת מצב בפיקוד הדרום עם מפקד פיקוד הדרום וחברי פורום מטכ״ל. 8 באוקטובר 2023/דובר צה"ל

הליך שיבוץ האלופים בשולחן המטה הכללי זכה בעבר ללא מעט ביקורת במערכת הביטחונית, וכמה גורמים התבטאו בנושא תוך שהם מתייחסים לאירועי פרוץ הלחימה ומעלים את השאלה כיצד מטכ"ל "שכשל" יכול למנות את מחליפיו עוד טרם סיום התחקירים. שר הביטחון יואב גלנט נדרש אל הנושא והתבטא בפומבי שהוא מגבה את תהליכי הקידומים בכל הדרגות חרף המלחמה. ההערכה היא שפרישה מרצון של אלופים וסיום כהונה של אלופים, כולל תת אלופים שמחכים לקידום, יאיצו את דיון השיבוצים.

לפי מקורות צבאיים, בין היתר צפוי הרמטכ"ל להתייחס גם לדבריו החריגים של מפקד אוגדה 98, תא"ל דן גולדפוס, עליהם החליט לנזוף בו בחומרה ולקבל את התנצלותו. "הרמטכ"ל מבין היטב שמתחת למטה הכללי מצטברת ביקורת שלילית על מהלכי המלחמה והאופן שבו מתנהלים הדרגים הבכירים, וזו תורפה שלו ושל שאר האלופים שלא ידעו לזהות אותה ולהתייחס אליה לפני שהיא מתפרצת החוצה", אמר גורם ביטחוני. "ההתכנסות הזו נועדה לאפשר לשחרר לחץ, לשמוע את הקולות בפורום סגור, ולאזן בין מטרות המלחמה שנשחקו ונראות בשלב הזה עמומות לבין מה שבפועל מכוון הדרג המדיני והמטה הכללי של צה"ל", הוסיף הגורם, תוך רמיזה לכך שהשיחה נועד לייצב את מעמדו של הרמטכ"ל בתוך הצבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, 16 במרץ 2024. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, 16 במרץ 2024/דובר צה"ל

בתוך כך, עדכנו גורמי צבא כי מרחב החיץ שנבנה מקו הגבול לעומק השטח הפלסטיני השלים את רוב מרכיביו באזור החטיבה הדרומית בעיקר מול חאן יונס ורפיח. הפעילות כוללת שיפוץ ותיקון הגדר, חישוף המרחב וכן הרס מבנים ששימשו לטרור והשמדת תת קרקע באופן שיאפשר ליצור "מרחב השמדה" לכל דמות חשודה ביום שאחרי המלחמה. יחד עם זאת, מותחים גורמי צבא ביקורת על העובדה שחמאס עדיין מחזיק משילות בדרום הרצועה, ולראיה החל להחזיר קצינים שלו לפעול במעבר רפיח - ובאתר 'פלסווה' הפלסטיני ניתן לראות רשימת נוסעים, תאריכי תשלום ומשכורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully