וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא קיבל אישור": הערה פיקודית נרשמה לתא"ל ברק חירם על פעילות ברצועה

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 10:35

ההערה נרשמה לתא"ל בעקבות החלטתו לפוצץ אוניברסיטה שמתחתיה נבנתה מערכת תת קרקעית, שסיכנה את הכוחות. צה"ל: "תהליך הקרסת המבנה נעשה ללא האישורים הנדרשים". אירוע זה מתרחש בזמן שחירם עדיין מחכה להחלטת הרמטכ"ל בנוגע להתנהלותו באירועי 7 באוקטובר

בווידאו: פעילות גדוד נצח יהודה ברצועת עזה/צילום:דו"צ

מפקד פיקוד דרום האלוף ירון פינקלמן רשם הערה פיקודית למפקד אוגדה 99, תת אלוף ברק חירם, על שפעל ללא אישור בפעילות בדרום הרצועה. האירוע עליו קיבל את ההערה התרחש לפני כחודש וחצי בדרום הרצועה, במהלכה פוצץ אוניברסיטה, שמתחתיה נבנתה מערכת תת קרקעית. מבדיקת האירוע עולה כי לא ניתן לכך אישור הדרגים הבכירים בצבא.

מצה"ל נמסר על האירוע: "הקרסת המבנה ותהליך אישור הפיצוץ תוחקרו באופן יסודי על ידי מפקד פיקוד הדרום והוצגו לרמטכ"ל. מהתחקיר עלה כי ארגון הטרור חמאס השתמש במבנה ובסביבתו לפעילות צבאית נגד כוחותינו, אך תהליך הקרסת המבנה נעשה ללא האישורים הנדרשים. בהמשך למסקנות התחקיר מפקד פיקוד הדרום העיר למפקד האוגדה. האירוע הופנה לבדיקה של מנגנון התחקור המטכ"לי, גוף עצמאי לבדיקת אירועים חריגים במלחמה".

בראש המנגנון התחקור המטכ"לי יעמוד האלוף במיל יואב הר אבן, שעד לאחרונה היה מנכ"ל חברת רפאל. בתפקידו האחרון במטה הכללי של צה"ל היה ראש אגף המבצעים.

אל"ם ברק חירם. דובר צה"ל
תא"ל ברק חירם/דובר צה"ל

בעקבות הפרסום, ח"כ דני דנון מהליכוד גיבה את חירם: "כדי לנצח במלחמה אנו זקוקים למפקדים נועזים, יוזמים, עם רעל בעיניים ואהבת ישראל בלב - כאלה שחושבים מחוץ לקופסא ורואים מול עיניהם את המשימה. כזה הוא תא"ל ברק חירם, גיבור אמיתי שכבר יותר מחמישה חודשים מסכן את חייו ונלחם כדי להביס את האויב ולהגן עלינו", אמר, והדגיש, "כעת זה הזמן לחלק צל"שים למפקדים האמיצים שלנו. לא הערות".

בתוך כך, תא"ל חירם ממתין להכרעת הרמטכ"ל בעניין החלטה אחרת שלו, הנוגעת לביצוע ירי טנק לעבר בית בו הוחזקו אזרחים ישראלים בידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. גורם צבאי אמר על כך כי "מדובר בתסבוכת משפטית שמנסים לבחון". לצד זאת מעריכים גורמים בצה"ל כי הסיכוי של תא"ל חירם לקבל את הפיקוד על אוגדת עזה הוא קלוש מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully