וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד אוגדה 98 במסר לממשלה: "אתם חייבים להיות ראויים לנו"

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 20:55

תא"ל דן גולדפוס, מפקד האוגדה שנלחמת בחאן יונס, פנה בנאום למנהיגים: "היו ראויים ללוחמים שקיפחו את חייהם. חייבים לוודא שהמאמץ לא היה לשווא. מבקש להיות מאוחדים ולדחוק את הקיצון". הוא הוסיף: "ודאו שכולם לוקחים חלק". צה"ל: הדברים לא אושרו, יזומן לבירור

בווידאו: הצהרת מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס 13.03.24/דוצ

מפקד אוגדה 98 תא"ל דן גולדפוס, נשא היום (רביעי) הצהרה ושיגר מסר לממשלה: "אני מבקש בהזדמנות הזו לפנות למנהיגים שלנו. מכל הצדדים. ואני מקווה שיוכלו למצוא זמן להקשיב לליבו של לוחם. לליבו של לוחם שנלחם מה-7 באוקטובר ביום שבת הארור ומאז לא הפסקתי להילחם. מאז לא הפסקתי לשלוח לוחמים וללכת איתם לעבר האש. אנחנו נלחמים. אנחנו לא מתעייפים. אנחנו נחושים לנצח".

גולדפוס פנה למנהיגים: "אנחנו אנשי הצבא לקחנו בעבר אחריות על כל מה שעשינו. אנחנו מרכינים ראש לנוכח הכישלון ב-7 באוקטובר, אבל בד בבד ממשיכים קדימה. אבל אתם חיביים להיות ראויים לנו, לאותם לוחמים שקיפחו את חייהם. תוודאו שכולם לוקחים חלק. אתם חייבים לוודא שלא נחזור ל-6 באוקטובר, ושכל המאמץ לא היה לשווא. תשימו את זה לעצמכם כל יום בראש. בכל יום ובכל שעה. מדם ליבו של לוחם אני מבקש ממכם להיות מאוחדים ולדחוק את הקיצון ולאמץ את הביחד והמחבר. אנחנו בשדה הקרב מצאנו אותו ולא מתכוונים לוותר עליו".

מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס במנהרה תת קרקעית בחאן יונס, רצועת עזה. 29 בינואר 2024. דובר צה"ל
מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס במנהרה תת קרקעית בחאן יונס, רצועת עזה. 29 בינואר 2024/דובר צה"ל

גורמים בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו גילו כי הוא עודכן מראש על דבריו של גולדפוס לפני פרסומם. בצה"ל הגיבו לדברים והבהירו כי גולדפוס יזומן לבירור, לאחר שדבריו "לא אושרו עם מפקדיו".

דבריו של גולדפוס זכו לתמיכה משני צידי הקשת הפוליטית. שר הפנים משה ארבל (ש"ס), הוציא הודעת תמיכה בקצין. ארבל לא התייחס ספציפית לרמיזה של גולדפוס על גיוס חרדים, אולם הבהיר כי הוא "מחבק ומאמץ אל ליבי כל מילה מדבריו של תא"ל דן גולדפוס. מפקד ולוחם אמיץ וגיבור. עלינו להסיר את כל גורמי הפירוד, לסלק המחיצות המבדילות, ולגרש שנאת חינם מתוכנו. נכבד איש את רעהו, נהיה מתונים זה לזה, ורק יחד ננצח".

סגן הרמטכ"ל והח"כ לשעבר יאיר גולן כינה את נאומו של גולדפוס "נאום חשוב". "את גולדפוס קיבלתי כמפקד הפלס"ר בחטיבת הנח"ל. כבר אז היה איש אמיץ וישיר, לוחם ומפקד מעולה. גולדפוס, מצדיע לך".

ח"כ אלי דלל (הליכוד) כתב כי דבריו של גולדפוס "יוצאים מדם ליבו ומגרונם של מאות אלפי החיילים והמילואימניקים שכבר 5 חודשים נלחמים כתף אל כתף. מחבק אותו. מחזק אותו. מציע לכל חבריי הפוליטקאים ולנו כעם להקשיב היטב וליישם. אנחנו חייבים להיות ראויים".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) בחר גם הוא לתמוך בגולדפוס, אולם ניצל זאת כדי למתוח ביקורת על ההערה הפיקודית שנרשמה לתא"ל ברק חירם. "יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "גולדפוס הוא לוחם עז נפש, ומפקד מהזן שצה"ל צריך היום יותר מתמיד. כפי שהוא דהר קדימה בלחימה בחאן יונס, כך הוא דוהר קדימה ומבטא את התחושה האמיתית של הלוחמים בשטח שדורשים מאיתנו להיות ראויים לגבורה, להקרבה ולביחד של הלוחמים. זה לא הזמן להבהרות ובירורים. דבריו היוצאים מהלב חייבים להכנס ללב של כולנו. את ההערות הפיקודיות וההבהרות תשמרו לאחראים לכשל".

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד): "דבריו של תא"ל דן גולדפוס נאמרו מלב אמיץ וכואב. האחדות במלחמה הנוכחית הינה אמצעי לחימה של ממש. טוב שהדברים נאמרו וצודק הרמטכ"ל שקורא לו לבירור. משוכנע שעם ישראל ימשיך להנות עוד שנים רבות משירותו של מפקד ולוחם מצטיין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בווידאו: פעילות צהל בשכונת חמד ותקיפת מבנה שבו התבצרו מחבלים 13.03.24/דוצ
אוגדה 98 בלחימה בשכונת ׳חמד׳ בחאן יונס. דובר צה"ל
אוגדה 98 בלחימה בשכונת ׳חמד׳ בחאן יונס/דובר צה"ל

גולדפוס פנה גם לאזרחים ואמר: "גבורתם של הלוחמים שיום יום יוצאים למשימות מורכבות ומנצחים בהם ברורה ונגזרת מתוך החינוך וערכים שהם יונקים מבתיהם. אנו ממשיכים בסבלנות בצניעות ובנחישות לעבוד קשה כל יום כדי להחזיר את הביטחון לתושבי המדינה בעוטף עזה ולהחזיר את התושבים ולנצח".

הוא התייחס גם לחטופים שנמצאים בשבי חמאס: "התמרון הוכיח את עצמו. ובמקום בו נצטרך לתמרן נדע לעשות זאת בצורה תחבולנית, מפתיעה, וטובה יותר. הלחימה העיקשת הזו שמתבצעת תחת הציווי להשיב את החטופים הביתה, הם המצפן שלנו. הם בליבי ובליבו של כל לוחם ומפקד שנמצא בשטח. גם אם הסיכון גדול ויש הזדמנות אמיתית שתהיה לנו להשיב חטופה או חטוף הביתה, ננצל אותה. לא נרפה עד שכולם ישובו הביתה".

גולדפוס אמר כי מתחילת המלחמה לוחמי האוגדה הרגו יותר מ-3,500 מחבלים ועצרו יותר מ-1,500 מחבלים. צוות הקרב של עוצבת הקומנדו נלחם בימים האחרונים בשכונת 'חמד' ובמרחבים נוספים במערב חאן יונס, בשיתוף חיל האוויר בפעילויות קרקעית משולבת. הלחימה מאופיינת בפשיטה על מבנים רבי קומות ובמהלכן חוסלו כמאה מחבלים ובוצעו למעלה ממאה תקיפות אוויריות סמוך לכוחות. במהלך התקדמות הכוחות במרחב, לוחמי מגלן, אגוז וסיירת גבעתי עצרו מספר מחבלים, בהם מפקד בכוח הנוחבה. המחבלים מכווינים באופן מדויק את הכוחות לתשתיות טרור בשכונה, מיקומי פירים, מלכודים והימצאות מחבלים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully