וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "אם ישראל לא תגייס את החרדים, אין לה זכות לשלוח עוד צווי מילואים"

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 16:11

"אם תהיה התלקחות בצפון, אין מספיק חיילים לנהל אותה", הזהיר ראש האופוזיציה בישיבת סיעתו, "יש 66 אלף חרדים בגיל גיוס, 105 גדודים שלא מתגייסים - זה מה שחסר". גם ליברמן התייחס לעימות מול חיזבאללה: "בלי כניסה קרקעית ללבנון לא נוכל להבטיח את שלום תושבי הצפון"

ליברמן: בלי כניסה קרקעית ללבנון לא נוכל להבטיח את שלום תושבי הצפון/ערוץ הכנסת

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, מסר הצהרה היום (שני) בפתח ישיבת סיעת יש עתיד, שעסקה בעיקר בסערת גיוס החרדים ברקע המלחמה שמנהל צה"ל בעזה. "אם מדינת ישראל לא תגייס את הצעירים החרדים, אין לה זכות לשלוח עוד ועוד צווי מילואים לאנשים שכבר עשו השנה 70, 90 ו-120 ימי מילואים", אמר ראש האופוזיציה והתייחס גם לאיום שהשמיע הרב הראשי: "מישהו ייתן להם בחו"ל את מה שאנחנו נותנים להם כאן? שם לא יהיו חובות?"

"הדבר שאנחנו צריכים להיזהר מפניו הוא תרבות השקר. הם ינסו לרמות. הם ינסו להביא מתווה שנראה כמו פתרון, אבל הוא לא פתרון", הדגיש לפיד ותקף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אתמול פורסם שנתניהו, מייסד תרבות השקר, הבטיח לחרדים שאם בג"ץ ישלול מהם את התקציבים, הוא יגדיל להם את הקצבאות וייתן להם פיצוי מתחת לשולחן".

וגם מהשר גנץ לא חסך ביקורת: "במקביל בני גנץ שם על השולחן מתווה שבו לא יתגייס אף חרדי. למדנו את המתווה הזה ביסודיות, אם הוא יעבור, אף חרדי לא יתגייס. זה לא יעבוד. אנחנו לא יכולים להמשיך לרמות את עצמנו".

יאיר לפיד יושב ראש "יש עתיד". ראובן קסטרו
"אם ישראל לא תגייס את החרדים, אין לה זכות לשלוח עוד צווי מילואים". לפיד/ראובן קסטרו

"אתמול התחיל חודש הרמדאן, וכבר עכשיו צה"ל מתוח עד הקצה. אין מספיק חיילים. אין מספיק חיילים בעזה, ביהודה ושומרון חסרים כוחות. אם תהיה התלקחות בצפון, אין מספיק חיילים בשביל לנהל אותה", אמר לפיד, "צה"ל קטן מדי, והאתגרים גדולים מדי. הוויכוח על חוק הגיוס הוא כבר לא רק ויכוח אידיאולוגי, זה כבר לא רק דיון על דת ומדינה או על זכויות וחובות - זה דיון קיומי".

לדבריו, "יש היום 66 אלף צעירים חרדים בגיל גיוס. זה 105 גדודים שלא מתגייסים. זה מה שחסר. אלה בדיוק החיילים שצה"ל צריך בשביל להגן על חייהם של אזרחי מדינת ישראל. בשביל לנצח במלחמה. יש עתיד הניחה על שולחן הכנסת חוק גיוס טוב, מאוזן, שיפתור את הבעיה. ועדת השרים לחקיקה דחתה אותו. מה שמעניין אותם זה לא בטחון המדינה, אלא בטחון הקואליציה".

עוד הוסיף ראש האופוזיציה: "מאז ה-7 לאוקטובר נהרגו 590 לוחמים. לא יכול להיות שמגזר ענק של אזרחים ישראלים יגיד 'זו לא בעיה שלנו'. לא יכול להיות שהם יסתכלו מהחלון, יראו עוד ועוד הרוגים ונרצחים, ויגידו, 'אנחנו דורשים שצה"ל יגן עלינו, אבל אנחנו לא נהיה חלק מזה'. החרדים צריכים להתגייס כמו הילדים שלנו. זה לא נגדם, אף אחד לא רוצה שהם ייסעו לחוץ לארץ, אבל זה כבר לא ויכוח תיאורטי. אם הם לא יתגייסו, הם לא יקבלו כסף", קבע.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בנימין נתניהו בטקס סיום קורס קצינים, 7 במרץ 2024. דובר צה"ל
"נתניהו הבטיח לחרדים שאם בג"ץ ישלול תקציבים, הוא יגדיל להם את הקצבאות". ראש הממשלה/דובר צה"ל

בהמשך, כשנשאל לפיד על התקציב, כינה אותו "חגיגת שחיתות על חשבון הציבור העובד במדינת ישראל", והסביר: "מה שהם עושים - שודדים את מעמד הביניים בישראל".

לפיד התייחס גם לעימות בין נתניהו לביידן וטען: "נתניהו הולך ל'פוקס-ניוז' לריב עם ביידן והבעיה היא האופוזיציה? אתה רוצה לריב עם ביידן? תעשה את זה בחדרים הסגורים, אין שום היגיון למריבה הפומבית מלבד לרצות את הבייס הפוליטי שלו. מי מנהל בזמן מלחמה עימות עם נשיא ארה"ב ועוד בפני המצלמות?"

כאמור כשהתבקש להתייחס לאיום שהשמיע הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, שאמר כי "אם יגייסו אותנו - נעזוב לחו"ל", אמר ש"בעיקר ראוי לא להתבטא כך. ראיתי את תגובת ש"ס נגדי ואני רוצה להיזהר בכבודו, מכבד את הרב אבל לא מכבד את מה שאמר. מישהו ייתן להם בחו"ל את מה שאנחנו נותנים להם כאן? שם לא יהיו חובות? החרדים צריכים להתגייס".

התכנסות הרבנים בנושא הכשרות - הרב יצחק יוסף. הרבנות הראשית,
"מכבד את הרב אבל לא מכבד את מה שאמר", הרב הראשי לישראל/הרבנות הראשית

ליברמן: בלי כניסה קרקעית ללבנון לא נוכל להבטיח את שלום תושבי הצפון

בתוך כך, גם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, סיפק הצהרה בפתח ישיבת סיעתו, והתייחס בראשית דבריו להתמשכות המתיחות הביטחונית מול חיזבאללה בצפון. לדבריו, "בלי כניסה קרקעית ללבנון לא נוכל להבטיח את שלום תושבי הצפון. מה שקורה בצפון זאת חרפה. אי אפשר לספור כמה שיגורים היו ביומיים האחרונים, מי שחושב שהקונספציה הישנה נגמרה ב-7 באוקטובר טועה. אותה קונספציה ממשיכה לשלוט בכל מה שקשור להחלטות שקשורות בצפון הארץ".

לדבריו, "אי אפשר להשאיר אנשים יותר בבתי מלון בלי להגיד להם מה היעדים וללא כל שירותים בסיסיים. מדובר בפגיעה אנושה בהרתעה הישראלית. זה ההישג של הממשלה שהצליחו לשחוק את ההרתעה הישראלית לאפס. יש פה שחיקה מפחידה. כמובן ממשלת ישראל הצליחה לכווץ למדינת ישראל גם מבחינה ביטחונית לממדים של גדרה-חדרה".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 11 במרץ 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"מי שחושב שהקונספציה הישנה נגמרה ב-7 באוקטובר טועה". ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

"ארה"ב בעלת ברית אסטרטגית הכי חשובה של ישראל - לא מציע לזלזל בעמדה האמריקאית" אמר ליברמן כשהתייחס גם כן לעימות הפומבי בין נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן לבין נתניהו. לדבריו, "אין לנו תחליף לבעלת ברית כזאת עם כל הוויכוחים וחילוקי הדעות, לא הייתי מנהל איתם ויכוחים פומביים , זאת טעות ומיותר לגמרי". בהקשר זה, תקף גם את נתניהו: "הבעיה של ראש הממשלה היא שהוא מוציא מסרים ללא כיסוי. זה לא רק ביידן, זה גם טראמפ שהתבטא נגד נתניהו כמו הבריחה ממבצע החיסול של סולימאני".

כשהתבקש להתייחס להתבטאות הרב הראשי לישראל, אמר: "זה בניגוד מוחלט להלכה יהודית, למקורות ישראל. אני לא מבין את הגישה הזאת, אלה אנשים שלא דואגים ללומדי תורה או מורשת ישראל אלא רק לכוח, כבוד וכסף של עצמם. בעיצומה של מלחמה לאיים בירידה מהארץ זה בלתי אחראי ובלתי סביר בעליל".

בנוסף נשאל גם על ההערה הפיקודית שקיבל תא"ל ברק חירם, והשיב: "אני לצורך שקיפות אגיד שאני מכיר את האיש והוא גר באזור מגוריי. מדובר בקצין יוצא מהכלל, קצין מצוין. לוקח יוזמה ואחריות. גם במקרה הספציפי הזה, הוא פעל כמו שמצופה מקצין בצה"ל לפעול, זאת לא תקופה רגילה אלא זמן מלחמה. ההערה הפיקודית תוך כדי המלחמה מבלי שיש מסקנות על מחדל 7 באוקטובר - טעות קשה ומסר לא נכון למפקדים בשטח".

סמוטריץ': "קורא לרמטכ"ל - תעצור את סבב המינויים בצה"ל"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פנה באופן ישיר לרמטכ"ל בפתיחת ישיבת הסיעה ואמר כי הוא קורא לו "לעצור את סבב המינויים בצה"ל, זה לא הזמן". יו"ר הציונות הדתית אמר כי מינויים בזמן המלחמה יכולים להוביל ל"מחטפים", בהם ימונו אנשים לא מתאימים לתפקידם. "עכשיו זמן מלחמה , מגבה לחלוטין את צה"ל בכל הדרגים גם כשאני לא מסכים עם כל החלטה - אבל אין זה אומר שאפשר לנצל את הגיבוי הזה כדי לבצע מחטפים".

בנוסף, התייחס לסוגיית גיוס החרדים, ואמר כי הוא מחויב לקדם שינוי בנושא שיביא לגיוס חרדים לצבא. "מחויבים לקדם שינוי, לא ברמיסה ובמחלוקת, אבל זה הזמן להוביל שינוי", אמר. "לא כזה שיבוא מיאיר לפיד מתוך בוז ושנאה אלא מתוך כבוד אמיתי בחברה הישראלית שיודע להוקיר צבא ותורה. אנחנו בשעה גורלית , חייבים יותר התגייסות בחברה החרדית, וחייבים לעשות את זה ביחד".

בצלאל סמוטריץ' בישיבת סיעה, הציונות הדתית, 11 במרץ 2024. ללא, דוברות הכנסת
"ש מי שעובדים קשה לסכסך ביחסים ביננו לארה״ב".שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בישיבת סיעתו/דוברות הכנסת, ללא

סמוטריץ' התייחס גם לעימות עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, וטען כי יש כאלה הפועלים לפגוע בקשר בין הממשלה הישראלית לאמריקנים. "יש לי תחושה שבשני הצדדים, גם בישראל וגם בארה"ב, יש מי שעובדים קשה לסכסך ביחסים ביננו לארה"ב. הוכח מאז תחילת המלחמה שהיחסים האלה חזקים מאי פעם, אני מציע שוב לכולם לא לעשות את העבודה עבור מי שמנסה לסכסך", אמר.

"בין ידידים ושותפים יש חילוקי דעות, עד עכשיו הם מנוהלים בשליטה", אמר שר האוצר. "הרבה מאוד מהדברים שנאמרים כעת בארה"ב צריך לקחת בקונטקסט של הבחירות. צריך לנהל את מערכת היחסים בצורה אחראית, אנחנו צריכים לעשות את מה שמשרת את האינטרסים שלנו. מחזק את ראש הממשלה, קבינט המלחמה והקבינט כולו על העמידה האיתנה על האינטרסים הביטחוניים שלנו, גם אם לא רואים עין בעין עם ארה"ב או חלק ממדינות אירופה".

על יוזמת הרציף הימי רצועת עזה, טען סמוטריץ' כי "מדובר ביוזמה ישראלית", אך יש בעייתיות עם שליחת סיוע הומניטרי לאזור בזמן מלחמה. "כל הסחורות עובדות בידוק קפדני שלנו, האתגר הגדול שלנו הוא לוודא שהסיוע לא מגיע לחמאס או מחולק על ידי חמאס", אמר. "אי אפשר לרצות להשמיד את היכולות השלטוניות של חמאס וביד שניה לאפשר את הגעת או חלוקת הסיוע על ידו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully