וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצד אחד פוטרים ומצד שני מגייסים: הפלונטר של המדינה מול תלמידי הישיבות

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 12:56

בתגובה לעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד הקדמת מועד גיוס המכינות הקדם צבאיות וישיבות ההסדר, טענה הפרקליטות כי צה"ל זקוק לכוח האדם. עם זאת, ביום שני השבוע היא לא התעקשה על גיוס תלמידי הישיבות החרדיות, וביקשה זמן נוסף כדי לגבש עמדה שתוביל לפטור מגיוס שלהם

דיון בעתירות נגד הממשלה בנושא גיוס תלמידי ישיבות חרדים/רוני כנפו

"למרבה הצער, כתוצאה ממתקפת הטרור האכזרית ומהלחימה הממושכת, ספג צה"ל אבדות רבות. נכון ליום 25 בפברואר 2024, נספו במערכה 593 חיילי צה"ל ואלפי חיילים נפצעו, ובהם רבים שהשתייכו לכוחות הלוחמים בשטח; חלקם הגדול אינם צפויים לחזור לכשירות מבצעית וללחימה. מאות רבות מבין הנפגעים הם מפקדים וקצינים שהחלפתם דורשת כוח אדם בכשירות המתאימה" - כך כתבה פרקליטות המדינה בעמדה שהוגשה לבג"ץ מטעם שר הביטחון וצה"ל בעתירה נגד הקדמת גיוסם של תלמידי המכינות הקדם צבאיות ותלמידי ישיבות ההסדר.

עם זאת, יש לציין כי אותה פרקליטות טענה ביום שני שהיא זקוקה לזמן כדי שהממשלה תצליח לחוקק חוק גיוס שיפטור את תלמידי הישיבות החרדיים מגיוס. וכך כתבה הפרקליטות: "בנסיבות אלו, נוצר פער משמעותי בסדר הכוחות המבצעי העומד לרשות צה"ל והתעורר צורך דחוף בגיוס לוחמים ליחידות הקרביות. זאת, בין היתר, על דרך של הקדמת הגיוס למלש"בים שגיוסם נדחה מסיבות שונות".

חרדים הפגינו מחוץ לדיון בעתירות נגד הממשלה בנושא גיוס תלמידי ישיבות חרדים, ביהמ"ש העליון, 26 בפברואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנה של חרדים נגד גיוס בני ישיבות/פלאש 90, יונתן זינדל

באשר לתגובת המדינה מהבוקר לעתירה כנגד אפלייה בהקדמת הגיוס למסגרות קדם צבאיות, שהוגשה על ידי 5 מכינות והתנועה הקיבוצית באמצעות המרכז הרפורמי לדת ומדינה, אמרו עורכי הדין אורי נרוב ותמר הלוי מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה המייצגים את העותרת: "למרבה הצער, תגובת המדינה מציגה מדיניות של אפליה על גבי אפליה. לא רק שתלמידי הישיבות נהנים מדחיית שירות ארוכה ושירות צבאי מקוצר, כעת משתמשת המדינה בתנאים מיטיבים אלה כדי להצדיק את הנטל הלא שוויוני של הגיוס המוקדם שנופל רובו ככולו על חניכי מכינות ושנות שירות ולא על תלמידי הישיבות".

"חשוב להזכיר שאף שמספרם של תלמידי הישיבות גדול משמעותית מתלמידי המכינות ומתנדבי שנת השירות הבנים - האחרונים הם אלה שיהוו 65% מהמלש"בים שגיוסם יוקדם. בתגובה נטען כי נעשה ניסיון למזעור הפגיעה במסגרות הקדם צבאיות ככל הניתן - אבל בפועל הצבא פועל למזעור הפגיעה רק בישיבות ולא במכינות ובמסגרות שנת השירות - שיספגו פגיעה אנושה - וכך גם מוסדות חינוך ורווחה רבים בהם מתנדבים חניכים אלה. אנו מקווים שבג"ץ יבהיר למדינה שעליה להתנהל בשוויון ויבטל את ההחלטה המפלה שזועקת לשמיים במיוחד בימים אלה של מלחמה", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully