וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות חרדים חסמו כבישים בירושלים, מפגין נעצר לאחר שתקף שוטרים

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 19:10

הפלג הירושלמי החרדי חסם צירי תנועה בעיר, המפגינים הניפו שלטים "כולנו אומרים לבג"ץ לכלא ולא לצבא" וקוראים "נמות ולא נתגייס". לאחר התעמתות עם המשטרה, מכת"זית ופרשים הובאו כדי לפזר את ההפגנה. המשטרה: "במידה ולא יתפזרו - נאלץ לפנותם באמצעים לפיזור הפרות סדר"

בווידאו: עשרות חרדים חוסמים את צמתים בירושלים במחאה על חוק הגיוס/משטרת ישראל

בתגובה לדיון בבג"ץ הבוקר (שני) בנושא גיוס תלמידי ישיבות חרדים לצה"ל, עשרות מפגינים מהפלג הירושלמי החרדי חסמו את הרכבת הקלה בצומת הרחובות יפו ושרי ישראל בירושלים. לאחר התעמתות עם המשטרה במקום, העתיקו המפגינים את מקום המחאה אל צומת הסינמה סיטי בעיר. המפגינים מניפים שלטים "כולנו אומרים לבג"ץ לכלא ולא לצבא". וקוראים קריאות "נמות ולא נתגייס".

בג"ץ הוציא היום צו על תנאי - כלומר צו שהופך את נטל ההוכחה בבית המשפט - וקובע שהמדינה תצטרך להסביר לבית המשפט מדוע היא לא תפעל לגיוסם של בני הישיבות החרדיים. בנוסף בג"ץ הוציא צו על תנאי שקובע שעל המדינה להסביר מדוע היא ממשיכה לתקצב את הישיבות החרדיות, שעה שחוק הגיוס פקע ואין הסדר חוקי לכך.

המשטרה התעמתה עם המפגינים מהפלג הירושלמי לאורך היום, ומפגין אחד נעצר בחשד לתקיפת שוטר.

צפו: מכת"זית פועלת לפנות את מפגיני הפלג הירושלמי

בווידאו: מכתזית פועלת בהפגנות הפלג הירושלמי על חוק הגיוס/חדשות ידידיה
עשרות חרדים חוסמים את צמתים בירושלים במחאה על חוק הגיוס. דוברות משטרת ישראל
עשרות חרדים חוסמים את צמתים בירושלים במחאה על חוק הגיוס/דוברות משטרת ישראל
עשרות חרדים חוסמים את צמתים בירושלים במחאה על חוק הגיוס. דוברות משטרת ישראל
עשרות חרדים חוסמים את צמתים בירושלים במחאה על חוק הגיוס/דוברות משטרת ישראל

"לאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה ומפרי הסדר לא נשמעו לה, החלו כוחות המשטרה לפעול להדיפת מפרי הסדר שמתעמתים עם השוטרים", נמסר מהמשטרה. "במהלך להדיפת אותם מפרי סדר, הותקף שוטר וככל הנראה שבר את ידו והוא פונה לטיפול רפואי בבית החולים".

"המוחים חוסמים את הצומת ומפרים את הסדר במקום. קצין משטרה כרז למשתתפי המחאה כי מדובר בהפגנה בלתי חוקית ובמידה ולא יתפזרו, תאלץ המשטרה לפנותם תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר. כוחות משטרה שנמצאים במקום, נערכים לפיזורם על מנת לאפשר לציבור משתמשי הדרך את המשך תנועתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully