וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי לישראל על גיוס חרדים: "אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, נסע כולנו לחו"ל"

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 8:30

הרב יצחק יוסף התייחס בשיעורו השבועי לסערת גיוס החרדים לצה"ל, ואמר כי "הישיבות והכוללים הם שמחזיקים את העולם. לדבריו, המדינה מתקיימת על לימוד התורה, ו"החילונים צריכים להבין שבלי התורה לא הייתה הצלחה לצבא. ראינו איך הצבא הצליח ב-7 באוקטובר", אמר

בווידאו: הרב הראשי לישראל יצחק יוסף: אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, נסע כולנו לחו״ל/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, התייחס אמש (שבת) בשיעורו השבועי בירושלים לסערה סביב גיוס חרדים לצה"ל, ואמר: "מה היינו עושים בלי עולם הישיבות והכוללים? הם מחזיקים את העולם. כשהלכתי לחיל האוויר, חיל הים - לא פחדתי. אמרתי את הדברים בצורה ברורה - בלי לימוד התורה, אתם לא תצליחו. והם שותקים. אף אחד לא אמר לי בזכות הטייסים, הפצצות או המטוסים".

לדבריו של הרב יוסף, "אם יכריחו אותנו ללכת לצבא - נסע כולנו לחו"ל. נקנה כרטיסים, אין דבר כזה. על זה עומדת המדינה. החילונים צריכים להבין שבלי התורה - לא הייתה הצלחה לצבא. ראינו איך הצבא הצליח ב-7 באוקטובר".

התכנסות הרבנים בנושא הכשרות - הרב יצחק יוסף. הרבנות הראשית,
"הם (החיילים) הם רק מסייעים, הם השליחים". הרב יצחק יוסף/הרבנות הראשית

"מה שהם מצליחים זה רק בזכות בני התורה. כל אחד צריך להגיד את זה בגאווה. התורה היא זאת שמגנה עלינו", הוסיף הרב במהלך השיעור, "הם (החיילים) הם רק מסייעים, הם השליחים. צריך להיות חזקים נגד ההסתה".

הרב יוסף, שעדיין מכהן בתפקיד ממלכתי מטעם המדינה שאוסר את התערבותו בעניינים פוליטיים, אמר את הדברים בשיעורו אחרי שבתקופה האחרונה אף התערב בניגוד לחוק בבחירות לרשויות המקומיות, ותמך בפומבי בחלק מהמועמדים.

ב-2013 השמיע אביו, הרב עובדיה יוסף, עמדה דומה לאחר שאמר כי גם אם תתקבל החלטה על גיוס בחורי הישיבות, יגיבו החרדים בירידה מהארץ. "נצטרך חס ושלום לעזוב את ארץ ישראל, לנסוע לחוץ לארץ", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חברי אחים לנשק הפגינו מחוץ לדיון בעתירות נגד הממשלה בנושא גיוס תלמידי ישיבות חרדים, ביהמ"ש העליון, 26 בפברואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנה למען גיוס חרדים/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב בתגובה לדברי הרב: "בלי חובות אין זכויות. חבל שהרב יצחק יוסף והעסקנים החרדים ממשיכים לפגוע בביטחונה של ישראל ולפעול בניגוד להלכה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד כתב: "‏דברי הרב יוסף הם חרפה ועלבון ללוחמי צה"ל המחרפים נפשם להגנת המדינה. הרב יוסף הוא עובד מדינה, עם משכורת מהמדינה, הוא לא יכול לאיים על המדינה. ‏מי שישתמט מצה"ל, לא יקבל אגורה ממדינת ישראל".

סיעת ש"ס בחרה שלא להגיב לדברי הרב, אף לתקוף את לפיד: "של נעלך לפני שאתה מדבר בזלזול כלפי הרב הראשי, אשר השמיע דעה ברורה ונחרצת על זכותם העצומה של לומדי התורה המגינים על הארץ. מי שעודד בשתיקה סרבנות של ארגונים שהתנגדו לרפורמה המשפטית שלא יטיף לנו מוסר".

מפלגת הציונות הדתית מסרה: "גיוס לצבא זה מצווה גדולה. מודים על הזכות לשרת את עם ישראל בלימוד תורה ובעזרת ישראל מיד צר. אחרי אלפיים שנות גלות לא נעזוב את ארצנו לעולם. ציבור שמוכן לשלם בחייו על ארץ ישראל לא יוותר עליה בשום תנאי".

ממפלגת עוצמה יהודית נמסר: "שירות בצה"ל הוא זכות עצומה של יהודי שמגן על עצמו בארצו, ומצווה גדולה. בצבא דוד המלך היו תלמידי חכמים. אנחנו לא מאמינים בכפיה על ציבור חרדי להתגייס והדברים צריכים להיות מתוך הבנה ואהבה. אפשר לפתור הרבה מהמחלוקת דרך גיוס מותאם למשטרה ולמשמר הלאומי. לעולם לא נעזוב את ארצנו הקדושה".

ח"כ מתן כהנא, המחנה הממלכתי אמר: "דבריו של כבוד תורתו הראשון לציון מראים עד כמה חשוב שבעז"ה הרבנים הראשיים הבאים יהיו מהציבור הדתי לאומי. בעדיפות כאלה ששרתו שירות משמעותי בצה"ל".

חרדים הפגינו מחוץ לדיון בעתירות נגד הממשלה בנושא גיוס תלמידי ישיבות חרדים, ביהמ"ש העליון, 26 בפברואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
חרדים מפגינים נגד גיוס, 26 בפברואר 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

תנועת אמהות בחזית מסרה בתגובה לדברים: "מזכירות לרב הראשי את דברי משה - 'האחיכם יבואו במלחמה ואתם תשבו פה'? הגיע הזמן שהרב יחזור לספר במדבר וישנן טוב טוב את הפסוק. אין סתירה בין לימוד תורה לגיוס לצבא. רק מי שאמונתו חלשה חושש מגיוס. אנו רואות בדבריו של הרב קריאה ועידוד לסרבנות של בני הישיבות".

התנועה לאיכות השלטון מסרה: "דברי הרב הראשי יצחק יוסף אינם ראויים למי שמכהן בתפקיד ציבורי בכיר כל כך. אין זה מתפקידו להתבטא באופן פוליטי מוטה, להציג את הציבור החרדי כנבדל ונעלה על שאר חלקי החברה, או לאיים בעזיבת הארץ. המסר של הרב כי רק בזכות לומדי התורה מצליח צה"ל הוא מסר מסוכן ומפלג, המבטל את תרומתם של החיילים שהקריבו את חייהם ונפלו למען הגנת המולדת. איומיו כי הציבור החרדי יעזוב את הארץ אם יאולצו להתגייס לצבא הם חציית קו אדום. נבחר ציבור, קל וחומר רב ראשי, לא יכול לאיים באיום כזה התנועה לאיכות השלטון שוקלת בימים אלו הגשת תלונה נגד הרב יוסף לגורמים המוסמכים".

תנועת אחים לנשק מסרה: "בישראל של אחרי השבעה באוקטובר אין מקום ל'אנחנו' ו'הם', ומה שהיה לא יהיה. 75 שנות אי שוויון נגמרו. ביום חמישי הקרוב נעמוד כולנו בעצרת לשוויון בנטל של הציבור הישראלי ונבהיר גם לראשון לציון כי לא נאפשר עוד אפליה בין דם לדם".

אדם חרדי בלשכת גיוס. ניב אהרונסון, עיבוד תמונה
אדם חרדי בלשכת גיוס/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון

תנועת "חופשי בארצנו" הגיבה אף היא: "הרב הראשי יצחק יוסף מזלזל ופוגע בצו המוסרי של שירות המדינה בהגנה על ביטחונה ומנצל את מעמדו הרם ותפקידו הממלכתי כדי לקדם אג'נדה פוליטית צרה, מפלגת, מסוכנת ואנטי ציונית. זאת, תוך כדי שהוא נושא בתפקיד האמור לשמש סמל לאומי ונציג של כלל אזרחי ישראל. אסור לאפשר התבטאויות מפלגות כאלו. עליו לבחור - אם ברצונו להיות מנהיג פוליטי של מגזר ספציפי, שיתפטר מתפקידו הממלכתי ויתמודד בבחירות לכנסת".

אורי קידר, מנכ"ל ישראל חופשית מסר: "האיומים של הרב יצחק יוסף צריכים להוביל לכך שכבר מחר הוא יפסיק לקבל משכורת מהציבור. אין כזה דבר שחלק אחד מהחברה מתייצב להגנה על המולדת, והשני - בורח מהזכות הזו. כולנו ישראלים, כולנו משרתים ומה שהיה לא יהיה. הגיע זמן שוויון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully