וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "חיסלנו כבר את מספר 4 בחמאס. 3, 2, ו-1 בדרך"

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 15:41

ראש הממשלה לקח אחריות על חיסול סאלח אל-עארורי בביירות, והתייחס בעקיפין לדיווחים על חיסול מרוואן עיסא בעזה. "אנחנו בדרך לניצחון המוחלט", אמר, "בדרך לניצחון הזה, חיסלנו כבר את מספר 4 בחמאס. 3, 2, ו-1 בדרך. כולם בני מוות, אנחנו נגיע לכולם"

נתניהו ברקע הדיווחים על חיסול מרוואן עיסא: "כולם בני מוות"/לע"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם היום (שני) סרטון שבו לקח לראשונה אחריות על חיסול סאלח אל-עארורי, והתייחס לדיווחים על חיסול מספר 3 של חמאס - מרוואן עיסא בעזה. "אנחנו בדרך לניצחון המוחלט", אמר נתניהו והוסיף: "בדרך לניצחון הזה, חיסלנו כבר את מספר 4 בחמאס. 3, 2, ו-1 בדרך. כולם בני מוות, אנחנו נגיע לכולם".

מוקדם יותר היום אישרו גורמים במערכת הביטחון כי צה"ל תקף יעד שבו שהה עיסא. במוצ"ש צה"ל תקף במספר פצצות יעד בלב מחנה הפליטים נוציראת. מאז התגברו הפרסומים בכלי התקשורת הפלסטינים שהיעד המרכז היה בכיר הזרוע הצבאית של חמאס מרוואן עיסא.

עיסא, מספר שלוש בחמאס-עזה אחרי מוחמד דף ויחיא סינוואר, נחשב "ביצועיסט" מיומן ומסוכן מטעם ארגון הטרור, הוסיפו הגורמים. מסיבה זו, חיסול שלו - בהנחה שאכן צלח - יהיה בגדר מכה מוראלית קשה לארגון. גם מבחינה מבצעית, סילוק של עיסא מהזירה יפגע מאוד ביכולת של חמאס לשלוט בשטחי רצועת עזה, לבנות תמונה מודיענית על ישראל ולהוציא אל הפועל התקפות על הכוחות המתמרנים.

מרוואן עיסא, חמאס. צילום מסך, אתר רשמי
חוסל? מרוואן עיסא/אתר רשמי, צילום מסך

אם יתברר שחוסל בתקיפה ישראלית, יהיה אפשר להגדיר זאת כאבידה משמעותית ליכולת של סינוואר ודף להוציא אל הפועל פעולות טרור. בעזה מעריכים כי במהלך התקיפה היה לצד עיסא בכיר חמאס נוסף: ראש מערך הסיוע הקרבי בזרוע הצבאית, ראזי אבו טעאמה. ייתכן שלצד שניהם שהו במהלך התקיפה דמויות מפתח נוספות בארגון. בנו של עיסא, מוחמד, חוסל ב-28 בדצמבר בתקיפות חיל האוויר.

אין חולק על תפקידו המרכזי של עיסא בזרוע הצבאית של חמאס, ובאופן ספציפי בטבח במהלך השבת השחורה. בשעה שמוחמד דף היה המוח מאחורי כמה מהמעשים האכזריים והמבחילים ביותר של חמאס ב-7 באוקטובר, עיסא הופקד על הוצאת התוכניות אל הפועל. מעורבותו בטבח ב-7 באוקטובר התבטאה לא רק בהכנת כוחות חמאס ובקיום התוכנית של דף, אלא גם בשליטה ובסיוע בארבע השעות הראשונות והקריטיות שלה - שבמהלכן בוצעו הפשיטה על המוצבים והיישובים, החטיפות ומעשי הרצח והאונס.

עיסא, שבישראל מוכר בין השאר בזכות תמונתו לצד גלעד שליט בעת שחרורו של האחרון משבי חמאס ב-2011, הוא אחד ממייסדי הארגון. הוא שומר על פרופיל נמוך והופעותיו הפומביות נדירות יחסית. בגין פעילותו בחמאס ריצה עונש מאסר בישראל במשך חמש שנים. כמו כן, נאסר למשך ארבע שנים בכלא של הרשות הפלסטינית, אך שוחרר עם פרוץ האינתיפאדה השנייה. שלוש פעמים הופצץ ביתו: ב-2012 במהלך מבצע עמוד ענן, ב-2014 במהלך מבצע צוק איתן וב-2021 במהלך מבצע שומר חומות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
סאלח מוחמד סולימאן אל-עארורי  שחוסל בתקיפות צהל ברובע דאחיה בביירות 02 בינואר 2024. ללא, אתר רשמי
חוסל בינואר בביירות: סגן מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי/אתר רשמי, ללא

בתחילת השנה, סגן מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי חוסל בתקיפת כטב"ם ישראלי ברובע הדאחיה בביירות - כך אמרו בארגון הטרור הפלסטיני ובכלי תקשורת בלבנון. בכירי הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון, עזאם אקרע וסמיר אפנדי, חוסלו גם הם בפיצוץ לצד ארבעה אנשים נוספים, גם הם חברי חמאס.

לפי הדיווחים, שלושה טילים פגעו במשרד של חמאס בפרבר של בירת לבנון, הנחשב למעוז חיזבאללה. בתיעודים מהזירה נראה מבנה עולה באש, וכמה כלי רכב בוערים. בתיעוד אחר ממצלמות אבטחה נראה הבזק בשמיים. המונים נראו מתגודדים במקום, וכוחות הביטחון סגרו את הגישה אליו.

חמאס ספד לאל-עארורי בתור אחד מאדריכלי הטבח ב-7 באוקטובר, וכאחד מראשי "ההתנגדות" ברצועת עזה ובגדה. מנהיג חמאס, אסמאעיל הנייה, אמר כי החיסול של סגנו "לא ישפיע על דרכה של המהפכה ועל הסלמתה" ואמר כי זהו "מעשה טרור" והפרה של ריבונות לבנון.

נתניהו ברקע הדיווחים על חיסול מרוואן עיסא: "כולם בני מוות"
11.03.24. לשכת העיתונות הממשלתית
"אנחנו בדרך לניצחון המוחלט". ראש הממשלה בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

סלאח אל-עארורי היה ממקימי הזרוע הצבאית של חמאס בשנות ה-90. הוא היה אחראי על תיאום פיגועי טרור ביהודה ושומרון, בין היתר במהלך שהותו בטורקיה כחלק ממפקדת חמאס במדינה. אל-עארורי מונה לסגנו של ראש הלשכה המדינית אסמסאעיל הנייה בשנת 2017, כשנה לאחר מכן הגיע לביקור נדיר ברצועה כחלק ממשלחת חמאס לשיחות על הסדרה מול ישראל.

בין הפיגועים הבולטים שהוביל היה החטיפה והרצח של שלושת הנערים ב-2014, שלאחריהם פרץ מבצע "צוק איתן". חודשיים לאחר החטיפה, השתתף אל-ערורי בכנס של ההתאחדות העולמית של חכמי דת מוסלמים ואמר כי אנשי הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם, "ביצעו פעולה הרואית וחטפו שלושה מתנחלים בחברון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully