וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקד על הטרור בגדה והיה מעורב בעסקת שליט: זהו סאלח עארורי שחוסל בביירות

2.1.2024 / 18:37

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, שהחזיק בתפקיד מאז 2017, היה ממקימי הזרוע הצבאית של הארגון. הוא תכנן את החטיפה והרצח של הנערים ב-2014 ופיגועים רבים אחרים ביהודה ושומרון. "אני מחכה למות כשהיד, חייתי יותר מדי זמן", אמר לאחרונה

בווידאו: סגן מנהיג חמאס אל-עארורי חוסל בביירות 02 בינואר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

סלאח אל-עארורי, שחוסל הערב (שלישי) בתקיפה בביירות, היה ממקימי הזרוע הצבאית של חמאס בשנות ה-90. הוא היה אחראי על תיאום פיגועי טרור ביהודה ושומרון, בין היתר במהלך שהותו בטורקיה כחלק ממפקדת חמאס במדינה.

אל-עארורי, שחוסל לפי דיווחים באמצעות כטב"מ שתקף משרד חמאס ברובע הדאחייה, מונה לסגנו של ראש הלשכה המדינית אסמסאעיל הנייה בשנת 2017, כששנה לאחר מכן הגיע לביקור נדיר ברצועה כחלק ממשלחת חמאס לשיחות על הסדרה מול ישראל.

סאלח מוחמד סולימאן אל-עארורי  שחוסל בתקיפות צהל ברובע דאחיה בביירות 02 בינואר 2024. ללא, אתר רשמי
היה על הכוונת של ישראל זמן רב. עארורי/אתר רשמי, ללא

בין הפיגועים הבולטים שהוביל היה החטיפה והרצח של שלושת הנערים ב-2014, שלאחריהם פרץ מבצע "צוק איתן". חודשיים לאחר החטיפה, השתתף אל-ערורי בכנס של ההתאחדות העולמית של חכמי דת מוסלמים ואמר כי אנשי הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם, "ביצעו פעולה הירואית וחטפו שלושה מתנחלים בחברון".

עם ההודעה על חיסולו, ספדו לו חמאס לו בתור אחד ממתכנני מתקפת הטרור הרצחנית של 7 באוקטובר, ומראשי ההתנגדות בגדה ובעזה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
זירת החיסול של סגן מנהיג חמאס סאלח עארורי ברובע הדאחייה בביירות, לבנון, 3 בינואר 2024. רויטרס
המבנה שהותקף בביירות, אתמול/רויטרס

אל-עארורי, בן 57, נולד ב-1966 בעיירה עארורה שבאזור רמאללה. הוא למד לימודי דת באוניברסיטת חברון. לאורך השנים, ריצה עונש מאסר של 15 שנים בישראל, לפני שגורש והתמקם בסוריה.

עם פרוץ מלחמת האזרחים ב-2011 והתרחקות חמאס ממשטר אסד, עבר מסוריה לטורקיה. בשנת 2018, ארצות הברית הכניסה אותו לרשימת הסנקציות שלה והציעה פרס כספי של חמישה מיליון דולר על מידע שיוביל למעצרו.

בשנים האחרונות הוא העביר את זמנו בין לבנון, טורקיה וקטאר, בעודדו מתכנן פיגועים בשטח ישראל. "אני מחכה למות שהידים ואני חושב שחייתי יותר מדי זמן", אמר עארורי בריאיון לאל-מיאדין באוגוסט האחרון, בעקבות איומים של הממשלה לפגוע במנהיגי חמאס בתגובה לגל הפיגועים שפקד את יהודה ושומרון. באותו ריאיון הוא הזהיר כי חמאס נערך למלחמה כוללת עם ישראל, שבה היא תספוג "תבוסה חסרת תקדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully