וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במערכת הביטחון מאשרים: תקפנו יעד שבו שהה בכיר חמאס מרוואן עיסא

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 10:39

בעקבות תקיפות במחנה הפליטים נוציראת - התגברו הפרסומים בכלי התקשורת הפלסטינים שהיעד המרכז היה בכיר חמאס, ויד ימינו של מוחמד דף - מרואן עיסא. עד כה לא התקבלו אימותים לכך, אך במערכת הביטחון בישראל הביעו אופטימיות, ועל פי הערכות שהה באותו היעד בכיר נוסף

בווידאו: דובר צה"ל: חמאס מונע הסכם לשחרור החטופים והפסקת אש הומניטרית/צילום: דו"צ

גורמים במערכת הביטחון אישרו היום (שני) כי צה"ל תקף יעד שבו שהה בכיר חמאס מרוואן עיסא, ששימש כסגן ראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור. במוצ"ש צה"ל תקף במספר פצצות יעד בלב מחנה הפליטים נוציראת. מאז התגברו הפרסומים בכלי התקשורת הפלסטינים שהיעד המרכז היה בכיר הזרוע הצבאית של חמאס מרואן עיסא. עד כה לא התקבלו אימותים לכך. במערכת הביטחון בישראל אופטימיים לגבי התוצאות.

הערכה שבזמן התקיפה לצד מרואן עיסא היה בכיר נוסף בזרוע הצבאית של חמאס. לפי גורמי ביטחון הם היו במערך תת קרקעי ולכן יש קושי להבין האם שרדו את המתקפה. גורמים במערכת הביטחון אופטימיים אך עד כה לא הושג אימות לחיסולם.

יצויין כי בנו מוחמד כבר חוסל ב-28 בדצמבר בהתקפות של חיל האוויר. גורמים במערכת הביטחון אמרו כי אם עיסא חוסל תהיה זו השפעה מוראלית על הזרוע הצבאית של חמאס, פגיעה אפקטיבית ביכולת לשלוט בשטחי רצועת עזה, לבנות תמונה מודיעינית על ישראל ולהוציא אל הפועל התקפות על הכוחות המתמרנים. כאמור, עיסא מוגדר כ"ביצועיסט" ולכן זו אבדה גדולה עבור סינוואר ודף ביכולת שלהם להוציא אל הפועל פיגועים.

מרוואן עיסא, חמאס. צילום מסך, אתר רשמי
מרוואן עיסא, חמאס/אתר רשמי, צילום מסך
מרוואן עיסא, חמאס. צילום מסך, אתר רשמי
מרוואן עיסא, חמאס/אתר רשמי, צילום מסך

מי אתה מרוואן עיסא?

עיסא פעל תחת פיקודו מוחמד דף, ונחשב כמי שבשנים האחרונות היה "מגשר" או "מפשר" בין הקיצוניות של דף וההכנות לקראת מלחמה עתידית נגד ישראל, לבין התהליך הפרגמטי שמעביר סינואר את הרצועה. גורמים במערכת הביטחון ומומחים לענייני עזה מעריכים כי חלק לא מבוטל מההחלטות מקבל עיסא עצמאית וחלק בהתייעצות או באישור סינואר.

עיסא, שמשפחתו נמלטה ב-1948 מכפר מדרום לאשקלון והתמקמה במרכז רצועת עזה נולד ב-1968. עם הקמת חמאס כשני עשורים לאחר מכן, התחבר עיסא לרעיון ההתנגדות, והשתתף בפעילות רעיונית והחבלנית נגד ישראל, אך לא בפעילות ממוסדת.

במהלך שנות ה-90 הוא נתפס במסגרת גל מעצרים במחנה הפליטים. לאחר ריצוי חמש שנות מאסר בכלא הישראלי הוא יצא לחופשי - והצטרף כחבר פעיל בזרוע הצבאית של הארגון. באותם ימים בהם חמאס שימש מסגרת לאידיאולוגיה קיצונית דתית הוא החל לטפס במעלה הדרך, עד לימים אלו בהם הוא חלק בלתי נפרד מצמרת הארגון בכלל והזרוע הצבאית בפרט.

בשנת 2017 עלה סינואר לשלטון והקיף את עצמו בכמה מקורבים, ביניהם שניים מחבריו לתא בכלא הישראלי: רוחי מושתהא, אחד ממייסדי הזרוע הצבאית של החמאס שהיה מעורב בחטיפתו של נחשון וקסמן, ותאופיק אבו נעים. השלישי הוא עיסא, שכבר אז הייתה ברורה קרבתו למנהיג הטרי. ברקע הדהדה דמותם של החבר'ה המדיניים כמו מחמוד א-זאהר, ח'ליל אל-ח'יה שהופיעו במרכז התמונה שהתפרסמה בשבוע האחרון, אך משקלם פחת. בראיית רבים הם ייצגו את העבר.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully