וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס לישראל: נתגמש בנושא האסירים - אם תתגמשו בעניין החזרת פלסטינים לצפון עזה

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 18:43

בכיר ישראלי אמר כי במהלך השיחות בקטאר בשבוע שעבר התברר לישראל כי חזרת פלסטינים לצפון הרצועה משמעותית יותר לחמאס ממה ששיערו עד כה בירושלים. המגעים בקהיר בין משלחת חמאס למתווכים המצרים והקטארים נמשכים - עד כה ללא פריצת דרך

תיעוד של הכנסת משאיות סיוע לרצועת עזה/דובר צה"ל

המתווכים הקטארים והמצרים העבירו מסר לצוות המו"מ הישראלי במהלך השיחות שהתקיימו בדוחא בשבוע שעבר כי חמאס מוכן להתגמש בצורה משמעותית לגבי מספר האסירים שהוא ידרוש לשחרר עבור כל חטוף. זאת, בתמורה לגמישות ישראלית בנושא חזרת תושבים פלסטינים לצפון רצועת עזה, כך לפי בכיר ישראלי ומקור שמעורה בפרטים.

אסירים מחבלי חמאס שנתפסו במהלך טבח 7 באוקטובר, בחצר בית כלא בדרום, 14 בפברואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
חמאס מוכנים להתגמש בנושא שחרור החטופים. אסירים פלסטיניים/פלאש 90, חיים גולדברג

למה זה חשוב:

  • בכיר ישראלי אמר כי במהלך השיחות בקטאר בשבוע שעבר התברר לצוות המו"מ הישראלי כי סוגיית החזרה של תושבים פלסטינים לצפון הרצועה הינה משמעותית יותר ובעדיפות גבוהה הרבה יותר עבור חמאס ממה ששיערו בישראל עד כה.
  • בעוד שעבור חמאס סוגיית החזרה לצפון הרצועה נתפסת כעניין הומניטארי ונוגעת ללחץ שמופעל על הנהגת הארגון בעזה מצד התושבים, בישראל רואים את הנושא כסוגיה מדינית שנוגעת להפלת שלטון חמאס בעזה וכן כמנוף לחץ אפשרי עבור השלב הבא בעסקת החטופים.
sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פעילי חמאס בעזה - 16 בנובמבר 2019. רויטרס
חזרת לצפון הרצועה משמעותית יותר עבור החמאס ממה ששוער. מחבלי חמאס/רויטרס

תזכורת:

  • יותר ממליון תושבים פלסטינים עזבו את העיר עזה ואת העיירות הצפוניות ברצועה כבר בשבועות הראשונים של המלחמה. חלק מהתושבים הפלסטינים נעקרו מבתיהם כמה פעמים עד שמצאו עצמם במחסות ומחנות אוהלים באזור רפיח.
  • כ-300 אלף פלסטינים נותרו בצפון רצועת עזה והם סובלים מהיעדר כמעט מוחלט של תשתיות חשמל ומים, ממחסור חמור במזון ובטיפול רפואי ומהתפרקות מוחלטת של החוק והסדר, לאור העובדה שחמאס כבר אינו שולט באזורים האלה.
פלסטינים מתפנים לדרום רצועת עזה, 11 באוקטובר 2023. TPS
יותר ממליון עזבו בשבועות הראשונים למלחמה. פלסטינים מתפנים לדרום רצועת עזה/TPS

תמונת המצב:

המגעים להשגת עסקת חטופים נמשכים כאשר ממשל ביידן לוחץ להגעה להסכם עד תחילת חודש רמדאן ב-10 במרץ. בשלב זה השיחות מתקדמות בקצב איטי מאוד וההערכה היא שלא ניתן יהיה להשיג הסכם עד המועד הזה.
משלחת חמאס עדיין נמצאת בקהיר ומקיימת שיחות עם המתווכים המצרים והקטארים. צוות של ה-CIA נמצא גם הוא בקהיר כדי ללוות את השיחות.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן באירוע לציון "חודש ההיסטוריה השחורה" בבית הלבן. 7 בפברואר 2023. רויטרס
לוחץ להגעה להסכם עד תחילת חודש רמדאן. ביידן/רויטרס

חרף השתתפותה בשיחות בקטאר בשבוע שעבר, ישראל לא שיגרה משלחת לשיחות במצרים השבוע בטענה כי אין טעם בכך כל עוד חמאס לא סיפק תשובות בנוגע ל"מפתחות" שחרור האסירים וכן לא הגיש רשימה של החטופים שנמצאים בחיים - דרישה חדשה שהציג נתניהו בשבוע שעבר ושלא היתה כלולה במתווה האמריקני לשחרור האסירים.
בכירים בחמאס אמרו לרשת אל-ערביה הבוקר (שני) כי העבירו למצרים תשובה לגבי "מפתחות" האסירים אולם בכירים ישראלים הכחישו את הדברים וציינו כי אינם מכירים כל תשובה בנושא מצד חמאס.
היום ייפגש השר בני גנץ בבית הלבן עם סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס ועם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן כדי לדון על המו"מ לשחרור החטופים. כמה שעות אחריו יגיע לבית הלבן ראש ממשלת קטאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully