וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנית נשיא ארה"ב: "אנשים בעזה מתים מרעב. חייבים הפסקת אש מיידית"

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 23:35

בנאום שנשאה בעיר סלמה שבאלבמה, קמאלה הפצירה בחמאס להיעתר לעסקת חטופים שמונחת על שולחנו - שכוללת הפסקת לחימה "בת 6 שבועות לפחות". בד בבד, היא קראה לישראל להגביר את כמות הסיוע שנכנס לרצועה: "הממשלה צריכה לעשות יותר, בלי תירוצים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו משיב לנשיא ארה״ב ביידן/דוברות רוה"מ

סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס התייחסה הערב (ראשון) למשבר ההומניטרי ברצועת עזה בנאום בעיר סלמה שבאלבמה: "אנשים בעזה מתים מרעב - אנחנו מחוייבים לפעול", אמרה והצהירה: "חייבת להיות הפסקת אש מיידית ברצועה". קמאלה טענה כי על שולחנו של חמאס מונחת עסקה חדשה למתווה חטופים והפסקת לחימה "בת שישה שבועות לפחות" - ועליו להיעתר לה. "האיום שמציב חמאס לתושבי ישראל צריך להיות מוסר. לאור הסבל בעזה חייבת להיות הפסקת אש מיידית בעזה. לפחות למשך שישה שבועות. זה מה שעל השולחן. זה יאפשר להוציא חטופים החוצה ולהכניס סיוע פנימה".

"מה שאנחנו ורואים בעזה כל יום הוא מזעזע. יש דיווחים על משפחות שאוכלות מזון לחיות. ילדים מתים מתת תזונה והתייבשות. יותר מדי פלסטינים חפים מפשע נהרגו", הזדעזעה האריס. "רק לפני כמה ימים ראינו פלסטינים נואשים ורעבים מגיעים למשאיות סיוע כדי להשיג מזון למשפחותיהם אחרי שבועות שסיוע לא הגיע לצפון עזה. הם נתקלו בכאוס וביריות. ליבנו עם כל התושבים בעזה שסובלים מקטסטרופה הומניטארית".

סגנית הנשיא, קמאלה האריס נואמת באודיטוריום בית המשפט הדרומי בקמפוס הבית הלבן. 8 בפברואר 2022. AP
סגנית הנשיא, קמאלה האריס נואמת באודיטוריום בית המשפט הדרומי בקמפוס הבית הלבן. 8 בפברואר 2022/AP

בתוך כך, האריס הפצירה בישראל להגביר את הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה. "נמשיך להצניח מזון בעזה ונעבוד על נתיב להעברת סיוע דרך הים. ממשלת ישראל צריכה לעשות יותר כדי להגדיל את היקף הסיוע שנכנס. בלי תירוצים. אסור להם להציב מכשולים בפני העברת סיוע", טענה. "הם חייבים לפעול להחזרת שירותים בסיסיים וחוק וסדר בעזה כדי שסיוע יגיע לידי מי שצריך. לישראל יש זכות להגן על עצמה. אנחנו מחוייבים לביטחון ישראל. חמאס לא יכול לשלוט בעזה. לחמאס לא אכפת מחיי חפים מפשע כולל חייהם של תושבי עזה".

את דבריה אמרה בטקס זיכרון ליום ראשון העקוב מדם, התרחש ב-7 במרץ 1965 כאדר מאות פעילי זכויות אדם שצעדו בעיר סלמה באלבמה במחאה על האפליה נגד שחורים דוכאו בכוח על ידי המשטרה. האירוע היה נקודת מפנה במאבק למען זכויות שחורים בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully