וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל למצרים וקטאר: "לא נקיים סבב שיחות נוסף עד שחמאס יעדכן מי בין החטופים בחיים"

עודכן לאחרונה: 1.3.2024 / 19:02

המתווכות פנו לישראל בהצעה לקיים סבב שיחות נוסף בקהיר בשבוע הבא. בכיר ישראלי אמר שישראל סירבה והבהירה שעד שלא תקבל תשובות מחמאס, אי אפשר יהיה להתקדם. המשלחת הישראלית שבה אמש אחרי שלושה ימים של שיחות ללא תשובה לגבי החטופים ומספר האסירים שחמאס דורש לשחרר

קידוש בכיכר החטופים, 23 בפברואר 2024/מטה משפחות החטופים

ישראל הבהירה היום (שישי) למצרים ולקטאר כי היא לא תקיים סבב שיחות נוסף בנוגע לעסקה לשחרור החטופים, עד שחמאס לא יציג רשימה של החטופים שנמצאים בחיים, ויספק תגובה רצינית בנוגע למספר האסירים הפלסטינים שהמתווכות הציעו שישוחררו במסגרת העסקה, כך אמר בכיר ישראלי.

משפחות חטופים חוסמות את דרך בגין, 29 בפברואר 2024. דנור אהרון, אתר רשמי
בני משפחות חטופים חוסמות את דרך בגין, 29 בפברואר 2024/אתר רשמי, דנור אהרון

למה זה חשוב

  • לפני סבב המו"מ שהתקיים השבוע בדוחה, קטאר ומצרים הבטיחו לישראל כי אם תשגר משלחת לשיחות בדוחה לגבי ההיבטים ההומניטאריים של עסקת החטופים, הן יביאו מחמאס תשובות לגבי מי מהחטופים נמצא בחיים וכן ילחצו על חמאס להתגמש בנוגע למספר האסירים שהוא דורש את שחרורם.
  • בכירים ישראלים אמרו כי אחרי שלושה ימים של שיחות בקטאר, המשלחת הישראלית שבה לישראל אמש ללא תשובות. "המתווכות הבטיחו שחמאס ייתן מספרים וזה לא קרה", אמר בכיר ישראלי.
sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה למען שחרור החטופים, 22 בפברואר 2024. ניב אהרונסון
הפגנה למען שחרור החטופים, 22 בפברואר 2024/ניב אהרונסון

במוקד החדשות

  • במסגרת המתווה שהציגו ארה"ב, מצרים וקטאר בפריז ביום שישי שעבר ישראל תשחרר כ-400 אסירים פלסטינים ובהם גם כאלה שרצחו ישראלים עבור כ-40 חטופים ישראלים ובהם הנשים שנותרו בשבי, החיילות שנותרו בשבי, גברים מעל גיל 50 וגברים שנמצאים במצב רפואי קשה.
  • המתווה כלל גם כששה שבועות של הפוגה בלחימה בעזה - יום הפוגה עבור כל חטוף חי שישוחרר - וכן נכונות לחזרה ראשונית והדרגתית של אזרחים פלסטינים לצפון רצועת עזה.
דיון קבינט המלחמה, 25 בינואר 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
דיון קבינט המלחמה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מאחורי הקלעים

  • גורמים המודיעין המצרי פנו לישראל ביממה האחרונה והציעו לקיים סבב שיחות נוסף בקהיר בשבוע הבא. בכיר ישראלי ציין כי ישראל סירבה להצעה והבהירה שעד שלא תקבל תשובות מחמאס אי אפשר יהיה להתקדם במו"מ.
  • "אין טעם לצאת לעוד סבב שיחות עד שלא נקבל את הרשימות של מי מהחטופים נמצא בחיים ועד שחמאס לא ייתן את תשובתו לגבי "המפתחות" שמגדירים כמה אסירים ישוחררו עבור כל חטוף", אמר בכיר ישראלי.

מה הלאה

בכירים ישראלים אמרו כי הם ממתינים לראות האם הלחץ האמריקני על המתווכות והשיחות האישיות שקיים הנשיא ביידן עם מנהיגי מצרים וקטאר אמש יניבו פירות במהלך סוף השבוע ויגרמו לחמאס לספק תשובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully