וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פערים במו"מ העקיף לעסקת חטופים; בכיר ישראלי: "קשה לראות איך משיגים הסכם עד הרמדאן"

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 22:44

המתווכים הקטארים עידכנו את ישראל שחמאס "מאוכזב" מהמתווה שהוצג בפריז בסוף השבוע. בכיר ישראלי: "אין מקום להרבה אופטימיות. ההתקדמות שישראל השיגה מול המתווכות בפריז לא סגרה את הפערים מול חמאס". השיחות בקטאר יימשכו מחר

נתניהו: ישראל תשמור על שליטה ביטחונית מלאה באיו"ש ובעזה/לע"מ

המתווכים הקטארים עידכנו את ישראל בימים האחרונים כי בכירי חמאס "מאוכזבים" מהמתווה לעסקה לשחרור החטופים שהוצג בפריז ביום שישי האחרון והדגישו כי יש פער משמעותי בינו לבין דרישותיהם, כך אמרו בכירים ישראלים.

נציגי המוסד, השב"כ וצה"ל קיימו היום סבב ראשון של שיחות בדוחא בירת קטאר עם המתווכים המצרים והקטארים על ההיבטים ההומניטאריים של עסקת החטופים.

הפגנה למען שחרור החטופים, 22 בפברואר 2024. ניב אהרונסון
הפגנה למען שחרור חטופים בת"א, מוצ"ש/ניב אהרונסון

במקביל, הנציגים המצרים והקטארים מקיימים שיחות עם נציגי חמאס, שנמצאים גם כן בדוחא, בניסיון ללחוץ עליהם להגמיש את דרישותיהם - במיוחד בכל הנוגע לכמות ו"איכות" האסירים שהם דורשים לשחרר עבור כל חטוף.

"אין מקום להרבה אופטימיות", אמר בכיר ישראלי. "ההתקדמות שישראל השיגה מול המתווכות בפריז לא סגרה את הפערים מול חמאס. קשה לראות בשלב זה איך משיגים הסכם עד הרמדאן". השיחות בקטאר יימשכו מחר.

כזכור, אתמול פורסם כי ראש הממשלה נתניהו הנחה את חברי צוות המו"מ הישראלי שנשלח לשיחות על עסקת החטופים לדרוש כי חלק מאסירים "הכבדים" שרצחו ישראלים ושחמאס דורש את שחרורם, יגורשו לחו"ל ולא יורשו לחזור לעזה או לגדה המערבית.

פלסטינים עוזבים את חאן יונס לעבר רפיח, 27 בינואר 2024. רויטרס
פלסטינים עוזבים את חאן יונס לעבר רפיח/רויטרס
אסירים מחבלי חמאס שנתפסו במהלך טבח 7 באוקטובר, בחצר בית כלא בדרום, 14 בפברואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
אסירים מחבלי חמאס שנתפסו במהלך טבח 7 באוקטובר, בחצר בית כלא בדרום, 14 בפברואר 2024/פלאש 90, חיים גולדברג

המתווה האמריקני המעודכן:

שחרור של כמה מאות אסירים פלסטינים בתמורה לשחרור של 35-40 חטופים ישראלים ובהם נשים אזרחיות, נשים חיילות, גברים מעל גיל 50 וחטופים במצב רפואי קשה.

מספר האסירים שישוחררו עבור כל אחת מהחיילות יהיה גבוה יותר מאשר עבור שאר החטופים שישוחררו בשלב הזה ויכלול גם אסירים "כבדים" יותר.

עבור כל חטוף שישוחרר תסכים ישראל ליום של הפוגה בלחימה, כאשר בסך הכל בשלב הראשון של העסקה ניתן יהיה להגיע לשישה שבועות של הפסקת אש.

ההצעה האמריקנית כוללת חזרה ראשונית ומוגבלת של אזרחים פלסטינים לצפון הרצועה כבר מהשלב הראשון של יישום העסקה, בתנאים שיוגדרו בהמשך המו"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully