וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הנחה את צוות המו"מ לעסקת החטופים: דרשו שאסירים שרצחו ישראלים יגורשו לחו"ל

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 21:33

על פי הדרישה, האסירים "הכבדים", שחמאס רוצה בשחרורם, לא יורשו לחזור לעזה או לגדה המערבית - כך לפי שני מקורות. משלחת ישראלית בדרג נמוך ועם "מנדט מצומצם" תקיים מחר בקטאר שיחות על הסעיפים ההומניטריים של העסקה

נתניהו על המתווה לעסקת חטופים: "לא נשחרר אלפי מחבלים"/לשכת רה"מ

ראש הממשלה נתניהו הנחה הערב (ראשון) את חברי צוות המו"מ הישראלי שנשלח לשיחות על עסקת החטופים לדרוש כי חלק מאסירים "הכבדים" שרצחו ישראלים ושחמאס דורש את שחרורם, יגורשו לחו"ל ולא יורשו לחזור לעזה או לגדה המערבית - כך לפי שני מקורות שמעורים בנושא.

חרף דיווח חדשות 12 כי נתניהו דורש כי הם יגורשו לקטאר, שני המקורות ציינו שנתניהו הזכיר את הנושא בקצרה ובאופן כללי במהלך שיחת טלפון עם חברי צוות המו"מ אמש ולא התקיים על כך דיון מפורט עד כה. המקורות ציינו כי נתניהו ביקש מחברי צוות המו"מ לדרוש לדעת מראש מי מבין החטופים שמשתייכים לקטגוריות שאמורות להשתחרר כחלק מעסקה עתידית נמצאים בין החיים וזאת לאור העיקרון לפיו על כל חטוף חי שישוחרר תסכים ישראל ליום של הפוגה בלחימה.

רה"מ בנימין נתניהו, 7 בפברואר 2024. מרק ישראל סאלם, אתר רשמי
רה"מ בנימין נתניהו, 7 בפברואר 2024/אתר רשמי, מרק ישראל סאלם
דיון קבינט המלחמה, 25 בינואר 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
דיון קבינט המלחמה, 25 בינואר 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

קבינט המלחמה החליט בהתייעצות טלפונית שהתקיימה אמש (שבת) עם ראשי צוות המו"מ הישראלי, כי משלחת מקצועית-טכנית תצא מחר לקטאר לשיחות על מתווה העסקה. המשלחת עתידה לקחת חלק בשיחות בנושא הסוגיות ההומניטאריות בעסקת החטופים, ובהן כמויות הסיוע שייכנסו לעזה ועוד - כך אמר מקור שמעורה בפרטים. לדבריו, המשלחת תצא עם מנדט מצומצם.

על רקע השיחות, נתניהו אישר בשבת כי הקבינט יאשר השבוע את התוכניות המבצעיות לפעולה ברפיח. "אנו פועלים להשיג מתווה נוסף לשחרור חטופינו, וכן את השלמת חיסול גדודי חמאס ברפיח", אמר נתניהו על רקע חזרת צוות המשא ומתן מצרפת. "שלחתי משלחת לפריז ונדון הערב בצעדים הבאים במו"מ, ובתחילת השבוע אכנס את הקבינט לאישור התוכניות המבצעיות לפעולה ברפיח, כולל פינוי האוכלוסייה האזרחית משם".

נתניהו סיים את הודעתו לתקשורת בכך שחזר על עמדתו ואמר כי "רק שילוב של לחץ צבאי ומשא ומתן תקיף יביא לשחרור חטופינו, לחיסול חמאס ולהשגת כל יעדי המלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully