וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על רקע המו"מ לעסקת חטופים: נאשר השבוע תכניות למבצע ברפיח ולפינוי האוכלוסייה

עודכן לאחרונה: 24.2.2024 / 20:47

ראש הממשלה אמר כי הקבינט ידון במתווה להחזרת החטופים שגובש במשא ומתן בצרפת. "שלחתי משלחת לפריז ונדון הערב בצעדים הבאים במשא ומתן", אמר. "רק שילוב של לחץ צבאי ומשא ומתן תקיף יביא לשחרור חטופינו, לחיסול חמאס ולהשגת כל יעדי המלחמה"

נתניהו נאם באנגלית, לפיד עקץ: "המצאת ספין"/ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שבת) כי הקבינט יאשר השבוע את התוכניות המבצעיות לפעולה ברפיח. "אנו פועלים להשיג מתווה נוסף לשחרור חטופינו, וכן את השלמת חיסול גדודי חמאס ברפיח", אמר נתניהו על רקע חזרת צוות המשא ומתן מצרפת. "שלחתי משלחת לפריז ונדון הערב בצעדים הבאים במו"מ, ובתחילת השבוע אכנס את הקבינט לאישור התוכניות המבצעיות לפעולה ברפיח, כולל פינוי האוכלוסייה האזרחית משם".

נתניהו סיים את הודעתו לתקשורת בכך שחזר על עמדתו ואמר כי "רק שילוב של לחץ צבאי ומשא ומתן תקיף יביא לשחרור חטופינו, לחיסול חמאס ולהשגת כל יעדי המלחמה".

רה"מ בנימין נתניהו, 7 בפברואר 2024. מרק ישראל סאלם, אתר רשמי
"רק שילוב של לחץ צבאי ומשא ומתן תקיף יביא לשחרור חטופינו". ראש הממשלה נתניהו/אתר רשמי, מרק ישראל סאלם

יותר ממיליון פלסטינים מצטופפים בעיר הדרומית, המפלט הבטוח היחסית האחרון ברצועה, שכעת סומן כמטרה הבאה של צה"ל. קהיר חוששת מנהירת פליטים פלסטינים לחצי האי סיני מרפיח, והיא עיבתה את גדר הביטחון בגבול בשבועות האחרונים. שני מקורות ביטחוניים אמרו לרויטרס בשישי כי קהיר פרסה בשבועיים האחרונים 40 טנקים ונגמ"שים בצפון חצי האי סיני, כדי לחזק את ההגנה על הגבול.

במקביל, מצרים אף הזהירה כי הסכם השלום עם ישראל, שנחתם ב-1979, יושעה אם היא אכן תפלוש לרפיח, כך לפי שני מקורות מצריים ודיפלומט מערבי ששוחחו עם סוכנות הידיעות אי-פי. גם ירדן ואיחוד האמירויות הערביות - שלהן הסכמי שלום עם ישראל - כמו גם מדינות שאין להן יחסים דיפלומטיים רשמיים עם ירושלים, בראשן ערב הסעודית, הזהירו בכל תוקף מפני התקפה על רפיח.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הריסות בעיר רפיח אחרי המבצע לשחרור החטופים, 12 בפברואר 2024. רויטרס
הריסות בעיר רפיח לאחר מבצע לשחרור חטופים/רויטרס

"אנחנו הולכים לעשות את זה, אנחנו הולכים על גדודי הטרור הנותרים של חמאס ברפיח", אמר נתניהו לפני כמה שבועות לרשת ABC. בראיון שערך טען ראש הממשלה כי מי שמתנגד לפעולה בעיר הדרומית, "לא רוצה שישראל תנצח". "אנחנו הולכים לעשות את זה תוך מתן מעבר בטוח לאוכלוסייה האזרחית".

הבית הלבן מודאג מאוד שפעולה ישראלית אפשרית ברפיח תוביל לאסון הומניטארי ולמותם של אלפי אזרחים חפים מפשע. הנשיא ביידן אמר לראש הממשלה נתניהו בשתי שיחות טלפון בשבוע שעבר שהוא מתנגד לפעולה צבאית ברפיח "בלי תכנית אמינה וברת ביצוע" לפינוי התושבים הפלסטינים מהעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully