וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרדף ממשיך: צה"ל הגיע ל"חדר 6", סינוואר השאיר עדויות וברח במהירות

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 0:29

גורמים צבאיים מסרו כי סינוואר הופתע מהתמרון הצה"לי, והתכוון בכלל לנהל את הלחימה ממוקד מבוצר תת קרקעי בשם "חדר 6" - בו היו אמצעים לשהייה ארוכה, חמ"לים וקווי תקשורת. כעת, הוא עובר ממקום למקום ומתנהל כמבוקש. "המרחק ביננו לבינו הוא טעות אחת יותר מדי שלו"

מנהיג חמאס סינוואר נמלט במנהרה/דובר צה"ל

סינוואר הופתע כשצה"ל החל לתמרן לעומק השטח הפלסטיני - כך מסר היום (רביעי) גורם ביטחוני בכיר. על פי הגורם, מנהיג חמאס התכוון לנהל את המלחמה מהמבצרים שבנה בתת קרקע. "סינוואר מתנהל כמבוקש וככזה הוא לא בהכרח סומך על הסביבה הקרובה שלו", מסר גורם צבאי. "הוא יעשה טעויות ואנחנו צריכים להיות שם או במרחב כדי לזהות את זה".

על פי גורם ביטחוני בכיר, יחיא סינוואר תכנן לנהל את המלחמה כשהוא נע בתשתיות התת-קרקע בעיר עזה, ונע ביניהן לפי ההתפתחויות. לפיכך, בנה את המנהרות כשהוא ממוקד בשהייה ממושכת במערכת המסועפת, והופתע כשצה"ל החל לתמרן לעומק השטח הפלסטיני.

יחיא סינוואר עם הציוד שנלקח מכוח צה"ל בתקרית בעזה - 16 נובמבר 2018. ללא, עיבוד תמונה
הופתע כשצה״ל החל לתמרן לעומק השטח, יחיא סינוואר/עיבוד תמונה, ללא

עוד הוסיף הגורם כי סינוואר הופתע בכל פעם מחדש. בלית ברירה, הוא החליט להעתיק את מוקד הפעילות שלו ומאמצי הפיקוד והשליטה לעבר מרחב חאן יונס, כשהוא נע מנקודה לנקודה מתחת לפני הקרקע באמצעות מנהרות אסטרטגיות.

"חדר 6" הוא שמו של המוקד המבוצר אליו סינוואר הגיע. מדובר במוקד תת קרקע החפור עמוק מאוד ביחס למנהרות האחרות. המוקד כולל בתוכו חדרי שהייה, חמ"לים, קווי תקשורת, מספר מגוון של פתחים כדי להערים על כוחות צה"ל והמודיעין.

ברגע שסינוואר הבין שצה"ל מתקרב אליו במהירות, מסר הגורם הצבאי, הוא החליט לעזוב בחופזה כמה מוקדים בזה אחר זה. בכל אותן הפעמים הוא הותיר אחריו כסף, מסמכים וסימנים מעידים נוספים שהיה שם (הפרטים שמורים במערכת, א.ב).

עוד בוואלה!

אחרי שהרגה מאה מחבלים: אוגדה 162 השלימה את כיבוש צפון שכונת זיתון

לכתבה המלאה
יחיא סינוואר. דובר צה"ל, צילום מסך
עזב בחופזה כמה מוקדים בזה אחר זה. סינוואר עובר במנהרות/צילום מסך, דובר צה"ל

לפי ניתוח הממצאים שהתגלו על ידי כוחות מיוחדים של צה"ל, גורמי ההנדסה והמודיעין, עולה שסינוואר חש בלחץ עצום. "סינוואר מתנהל כמבוקש וככזה הוא לא בהכרח סומך על הסביבה הקרובה שלו, מאחר שהיא לא סביבה טבעית", כך מסר מקור צבאי בכיר לוואלה. "כשהוא נע ממקום למקום הוא פוגש גורמים שהוא לא רגיל אליהם. אפשר להעריך שהוא אפילו לא סומך על מי שמביא לו את האוכל ומה מגישים לו לאכול. זו נקודת לחץ שאי אפשר להתעלם ממנה".

כעת, גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי בשל התקדמות צה"ל מעל ומתחת לקרקע באזור חאן יונס, וברקע ההצהרות הישראליות על הכוונה לתמרן ברפיח, הלחץ על סינוואר ושאר הבכירים הולך וגדל מדי יום. עכשיו, הוא סבור לעבור, או אולי כבר עבר, למרחב התת קרקעי ברפיח.

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר בעצרת בעיר עזה, 1 באוקטובר 2022. רויטרס
"אפילו לא סומך על מי שמביא לו את האוכל". סינוואר/רויטרס

"אם הוא יעלה מעל לפני הקרקע הסיכוי שלו לבצע יותר טעויות עם הצוות שמאבטח ומקיף אותו הולך וגדל, ולכן צה"ל צריך להמשיך וללחוץ על כלל הנקודות ברצועת עזה ללא קשר למשא ומתן לשחרור החטופים", אמר מקור צבאי בכיר. "סינוואר, חשדן מאוד מטבעו, כשהוא יעשה טעויות אנחנו צריכים להיות שם או במרחב כדי לזהות את זה".

"כל שעה שעוברת היא לרעתו", הוסיף ומסר הגורם. "קצב ההתקדמות בתת קרקע הוא אמנם איטי אבל מתקדם ושולל עוד מקום בו הוא, בני משפחתו ושאר הבכירים יכולים להסתתר. הערכה שלי שהוא על סף לעבור לרפיח או כבר עבר. כך או כך נשיג אותו גם אם זה יקח לנו שעות או חודשים. לפי מה שהשאיר אחריו המרחק בינינו הוא טעות אחת יותר מדי שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully