וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומר על נתק מכוון או נהרג? הספקולציות לגבי גורלו של סינוואר רק גוברות

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 12:27

לפי סברה של גורם ביטחוני, ניסיונו כאסיר ביטחוני בצינוק עוזר לו לבודד את עצמו. הערכה אחרת: בזכות התקדמות הלוחמה התת קרקעית, הוא נאלץ להגיע לאזור שבו הוא לא רגיל לשהות. וגם האפשרות שהוא נהרג לא נפסלת. כך או כך, להיעדרו יש חלק בכך שהמו"מ לשחרור החטופים תקוע

מנהיג חמאס סינוואר נמלט במנהרה/דובר צה"ל

אוגדה 98, בפיקודו של תא"ל דן גולדפוס, צברה בשבועות האחרונים הישגים מבצעיים רבים, כולל חשיפת המערכות התת קרקעיות שבנה חמאס באזור חאן יונס. במהלך מיפוי המנהרות נחשף מודיעין על צעדיו האחרונים של יחיא סינוואר בכמה מקומות. תיעוד אחד של צעדיו במנהרות נחשף בשבוע שעבר על ידי דובר צה"ל, ואיתו סרטון נוסף של המרחב התת קרקעי שבו שהה.

אתמול (ראשון) אמר שר הביטחון יואב גלנט בפיקוד הדרום: "חמאס מחפשים תחליף לסינוואר. יש מכרז מי יהיה הגורם השולט. תחנת עזה של חמאס לא עונה". באמירה זו עורר גלנט לא מעט ספקולציות לגבי גורלו של סינוואר. גורם ביטחוני אמר הערב לוואלה שסינוואר מוגדר כ"מנותק קשר". כבר לפני כמה שבועות החל סינוואר לצמצם את השיחות עם מקורביו בשל החשש מישראל . לאחר מכן אותר מסמך בכתב ידו באחת המנהרות, ובשלב מסוים, שעיתויו נשמר בסוד על ידי מערכת הביטחון, הוא "נעלם".

יחיא סינוואר עם הציוד שנלקח מכוח צה"ל בתקרית בעזה - 16 נובמבר 2018. ללא, עיבוד תמונה
יחיא סינוואר עם הציוד שנלקח מכוח צה"ל בתקרית בעזה - 16 נובמבר 2018/עיבוד תמונה, ללא

גורם ביטחוני נוסף אמר כי מבניית הפרופיל הפסיכולוגי של סינוואר עולה באופן מובהק שהמבוקש מספר 1 בעזה רגיל לשהייה ממושכת בחלל צפוף מתחת לקרקע, כיאה לאסיר ביטחוני כבד, שישב שנים ארוכות בכלא הישראל, כולל בתאים סגורים ובצינוק. לכן מעריכים שסינוואר יודע לבודד את עצמו מהתקופה לתקופה מממושכת.

על פי הערכה נוספת במערכת הביטחון, בזכות ההתקדמות בלוחמה התת קרקעית של יחידות בצה"ל, שלא רק מאתרות את המנהרות אלא גם משמידות את התשתיות במעמקי האדמה, סינוואר נאלץ להגיע לאזורים שבהם הוא לא רגיל לשהות. בשל כך, כדי להעלות את רמת המידור, הוא גזר על עצמו דפוס התנהגות של מבוקש בכיר שלא סומך על סביבתו הקרובה, כדי לא לחשוף את מקום המסתור שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יחיא סינוואר. דובר צה"ל, צילום מסך
תיעוד הבריחה של סינוואר במנהרה/צילום מסך, דובר צה"ל

גורם ביטחוני שלישי אמר: "לא פוסלים שסינוואר תרגל את התרחיש הזה כל כך טוב, שזה רק נראה כמו היעלמות לא יזומה".

גורמים במערכת הביטחון אמרו כי אמנם אין לכך כל עדות, אך לא ניתן להוציא מכלל אפשרות שסינוואר נהרג באחת התקיפות של צה"ל, לפני כמה שבועות. כתוצאה מדברים אלה, כבר תקופה ממושכת שסינוואר לא מתקשר עם גורמי חמאס בחו"ל. עובדה זו גורמת לכך שאין התקדמות במשא ומתן לשחרור החטופים. דבריו של גלנט נועדו, אם כן, בין היתר להפעיל לחץ על חמאס ברצועת עזה ובחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully