וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעודיו של סינוואר? "אפילו לא מכה קטנה בכנף של חמאס"

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 8:38

אלון אביתר, מומחה לזירה הפלסטינית, הסביר בריאיון ב-103FM כי פרסום הסרטון של סינוואר נמלט במנהרה לא משפיע על ארגון הטרור. לדבריו, מתחילת המלחמה חמאס לא שינה את עמדותיו באופן משמעותי - למרות ההישגים הצבאיים. "מה שישפיע זה חיסולים"

מנהיג חמאס סינוואר נמלט במנהרה/דובר צה"ל

סא"ל במיל' אלון אביתר, מומחה לזירה הפלסטינית, אמר הבוקר (רביעי) כי לסרטון שפורסם אתמול של מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, נמלט בתוך מנהרה בתחילת המלחמה - אין כל השפעה על חמאס. "מה שאנחנו כאן תפסנו כמשמעותי - בפועל אין לזה שום אפקט", אמר אביתר בריאיון בתוכנית "שבע תשע" עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM. "זו אפילו לא מכה קלה בכנף".

"מעבר לכך שהסרטון לא רלוונטי להיום, יש פה מהצד הישראלי ניסיון לשלוח מסר ולהפעיל לחץ, 'אנחנו עוקבים אחריך, מי בני המשפחה שלך ואיך אתה זז ממקום למקום'. עניינית כרגע ארבעה חודשים לאחר התרחשות האירוע במנהרה, אני לא חושב שיש לזה איזשהו אפקט", המשיך אביתר. "זה לא מה שיטה את הכף מבחינת הלחץ".

יחיא סינוואר. דובר צה"ל, צילום מסך
קטע מתוך הסרטון של סינוואר בורח במנהרה/צילום מסך, דובר צה"ל

לדבריו, על אף הלחץ וההישגים הצבאיים, חמאס לא שינה את עמדותיו באופן דרסטי. "בינתיים לא ראינו אותם יורדים יותר מדי שלבים בסולם. מה שיכול להשפיע זה חיסולים, כשאנחנו נגיע לחמישייה הפותחת (של בכירי חמאס), בינתיים לא הגענו לטופ 5", הסביר. "הדבר השני, זה לנסות ולהגיע כמה שיותר גם לחילוצים של חטופים. והדבר הנוסף, לחץ חיצוני, גם קטארי ומצרי, שלא מרשים במיוחד, הוא לא מגיע אליהם עד נקודות התורפה המשמעותיות. ישראל בהקשר הזה יכולה לצפות, לפעול ללחץ קטארי מצרי עוד יותר משמעותי על חמאס. אלו המנופים שיש".

בהמשך הוסיף אביתר לטעון כי הלחץ הצבאי משפיע מבחינה ביטחונית, אך לא על המשא ומתן לשחרור החטופים. "אי אפשר להתעלם מכך שהלחץ הצבאי נותן את אותותיו, גם בהקשר התפקוד של הארגון, יכולת השליטה שלו בשטח וגם בהקשר לניהול המערכה מתוך המנהרות", אמר. "לומר לכם האם באמת אנחנו נמצאים כאן בנקודה קריטית בזמן, בכל מה שנוגע לאינטרס הישראלי להוריד את חמאס מהעמדות הקשיחות שלו בעסקה? עדיין מוקדם לומר זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully